Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
De bör rimligen utgå från hennes fysiska status och förmåga när de värderar hennes utsagor för att bedöma den eventuella utsatthet hon hade och trovärdigheten i hennes motstridiga agerande.
Är det trovärdigt att en väldigt stark tjej som tävlar i judo och styrkesport med diverse vunna titlar, inte gör något fysiskt motstånd om något sker utan hennes samtycke? Stort tvivel på det och finns det tvivel så bör en normalt fungerade domstol inte värdera hennes utsaga så högt att det leder till en fällande dom.
Jag tror hennes egentliga problem var att hon kände sig kränkt och utnyttjad av GM efter det mindre lyckade sexet, där hon säkert kände sig som en statist vilket gick emot hennes bild av sig själv som en stark dominant tjej som ingen ska få bestämma över. Men dåligt sex är inget brott och något som bör efterlämnas i sängkammaren och inte tas in i domstol.
Lägger man därtill problematiken med hennes ex så är hennes agerande dagen efter en logisk (om än totalfel) väg om hon vill rättfärdiga sitt ego och få revansch.
Du menar att hon skulle ha tagit några riktiga kampsport grepp på honom och slagit ut honom totalt. Sedan ringt polis och sagt "det ligger en medvetslös klasskamrat till mig här, kanske död till och med, han försökte våldta mig, så jag oskadliggjorde honom, kom fort!"
Jag vet en tjej som blev våldtagen av sin dåvarande pojkvän. Hon tänkte faktiskt bita honom hårt i könet, men drog sig för att göra det.
Risken är att saker går fel och då är risken att förövaren blir ännu mer våldsam och skadar sitt offer. Får henne medvetslös och sedan våldtar henne .
Sedan krävs det att offret förmår sig att använda våld. Sådant faller sig inte alltid naturligt. Det gjorde det inte för min polare, som tänkte bita sin förövare.
Även om man är fysiskt stark, så behöver man också ha sinnesnärvaro att våga använda våld i skarpt läge. Alla har inte den sinnesnärvaron.
Målsägande var rädd. Hon ville bara överleva natten.
Men ni är några här som verkar se målsägande som en övermänniska, starkare än män och briljant skådis.