2024-02-05, 08:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så för att sammanfatta: Du bestämde dig för att rätta mig när du egentligen inte visste och inte heller läst det särskilt noga ..... och i efterföljande inlägget anklagar du mig för att inte kunna läsa fastän du tydligt skrivit "Nej, det var inte naken hud på mage och bröst. Det är en påklädd bild med en urringning"?

Har jag förstått dig rätt?
Du blandar ihop ett uttalande som du och ett par andra med avsikt vantolkat - troligen för att ni inser hur absurt det är att läsa in något i en bild på en påklädd kvinna som man brukar utbyta bilder med.
och
En felläsning som jag omedelbart korrigerar eftersom jag upptäckte att läste eller mindes fel gällande en tidpunkt.
Du visar bara återigen igen på dina egna brister.

Citat:
Delvis det. Men jag tror det finns en del stolthet också. De gick all-in redan innan vi hade fup så det är lite svårt att backa nu.

Noterbart är att det var en ur team MÄ, HowLongIsNow, som först hade tillgång till fup men angav diverse svepskäl för varför han inte ville dela med sig till övriga. När vi till slut fick tag på den så blev det tydligt varför han försökte dölja den
Jag kom in i tråden för några dagar sedan - och började med att kommentera ditt helt absurda försök med skaldjurs antologi.
Så nej - det handlar inte om svårt att backa. Det handlar om att ni är ett gäng pussies som inte klarar att kvinnor har en egen vilja och själva väljer när och om de vill ligga - samt att det tar sig uttryck i fullkomligt sjuka attacker och omdömen mot ett brottsoffer som enligt TR är trovärdig och har stödbevisning som styrker hennes version.
Senast redigerad av micro113 2024-02-05 kl. 09:02.
Citera
2024-02-05, 09:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du blandar ihop ett uttalande som du och ett par andra med avsikt vantolkat - troligen för att ni inser hur absurt det är att läsa in något i en bild på en påklädd kvinna som man brukar utbyta bilder med.
och
En felläsning som jag omedelbart korrigerar eftersom jag upptäckte att läste eller mindes fel gällande en tidpunkt.
Du visar bara återigen igen på dina egna brister.

Nej, jag blandar inte ihop uttalanden, sötnos. Jag poängterade att DU anklagade mig för att inte vara läskunnig (fastän det uppenbarligen står precis det jag säger att det gör) ... SAMTIDIGT som du själv i inlägget precis innan läste fel om något du inte visste något om, men ändå kände dig bekväm nog att rätta mig

Förstår du skillnaden?
Citera
2024-02-05, 09:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, jag blandar inte ihop uttalanden, sötnos. Jag poängterade att DU anklagade mig för att inte vara läskunnig (fastän det uppenbarligen står precis det jag säger att det gör) ... SAMTIDIGT som du själv i inlägget precis innan läste fel om något du inte visste något om, men ändå kände dig bekväm nog att rätta mig

Förstår du skillnaden?
Din vantolkning visar att du inte är läskunnig.
Färdigdiskuterat med dina oväsentliga utsvävningar nu.
Citera
2024-02-05, 09:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag kom in i tråden för några dagar sedan

OK. Då är det än mer anmärkningsvärt hur sorgligt du uppträder....så grattis, antar jag.

Citat:
- och började med att kommentera ditt helt absurda försök med skaldjurs antologi.

Analogi.
Citera
2024-02-05, 09:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Din vantolkning visar att du inte är läskunnig.
Färdigdiskuterat med dina oväsentliga utsvävningar nu.

Ok, du har din åsikt och jag min. Då lägger jag in det du skrev en sista gång här så kan övriga dra sina egna slutsatser vem som har rätt. Låter det bra?

Du skrev alltså:
"Nej, det var inte naken hud på mage och bröst. Det är en påklädd bild med en urringning"

Men du har alltså enligt dig ALDRIG sagt att man inte kunde se någon naken hud på den urringade bilden.

Jag tackar för din medverkan.
Citera
2024-02-05, 09:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ok, du har din åsikt och jag min. Då lägger jag in det du skrev en sista gång här så kan övriga dra sina egna slutsatser vem som har rätt. Låter det bra?

Du skrev alltså:
"Nej, det var inte naken hud på mage och bröst. Det är en påklädd bild med en urringning"

Men du har alltså enligt dig ALDRIG sagt att man inte kunde se någon naken hud på den urringade bilden.

Jag tackar för din medverkan.
Och återigen det är inte en bild som visar naken hud på mage OCH bröst - det är en urringning.
Vilket jag med både bild och ord försökt förklara innebörden av för imbecilla med både ord och länkad bild.
Citera
2024-02-05, 09:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Mot den bakgrunden förefaller det ganska märkligt att
- skicka urringad bild till V och sen säga sig inte känna till denna bild
- bjuda in V mitt i natten att sova över
- välkomna honom i nattlinne och trosor fastän hon hade gott om tid att byta om och själv uttryck att hon borde byta om
- att direkt gå med på att dela säng
- att inte ta fram madrass
- att prata med V om sitt trassliga förhållande
- att ha en omfattande snapchat-historik med V
- att hon i sms med Z omnämnt V i en romantisk/sexuell kontext
- att ge honom 20+ sms med vägbeskrivningar:

Detta indikerar väl en helt annan bild av deras tidigare kontakt och vad som hände under den aktuella natten än den bild som har förmedlats i tråden av vissa skribenter?

Intressant också att V fick höra om hennes trassliga förhållande och att madrassen ej var framtagen, man kan utläsa en hel del av allt detta.

Och att ge V 20+ sms med vägbeskrivningar pekar väl dessutom på att hon verkligen ville att han inte tappade orienteringen och missade att komma fram?
Citera
2024-02-05, 09:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Och återigen det är inte en bild som visar naken hud på mage OCH bröst - det är en urringning.

Ingen kvinna skickar en urringad bild till en man om hon inte är intresserad av honom.

En urringning är dessutom mer eggande än lite naken hud på mage och bröst och det borde du veta eftersom du är kvinna. Märkligt att vi andra ska behöva förklara detta för dig.
Citera
2024-02-05, 09:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Så en nakenbild visar inte människas nakna hud eftersom man inte ser baksidan av människan på bilden och att delar av huden på ett finger täcks av t ex en ring?

Kom igen nu, det där är en uppenbar efterhandskonstruktion och det vet du mycket väl

Men då säger vi så.
Citera
2024-02-05, 09:55
Medlem
Citat:
Vilket jag med både bild och ord försökt förklara innebörden av för imbecilla med både ord och länkad bild.

Ledsen men vi är nog många som inte har tid att läsa allt, så ett klarläggande behövs.

Den där bilden du hänvisar till, är det den med prinsessan Madeleines klänning från Nobelfesten?

Och i så fall, är den urringningen identisk/jämförbar med den BO skickade till MÄ ”flera veckor” innan deras tete-a-tête? Tyckte annars att det talades om en ”topp”.

Kan du verkligen gå i god för att du vet hur mycket av brösten BO exponerade i ett foto som hon skickade till en person hon inte kände? Ja eller nej?

Fortsätt gärna att kalla alla som genomskådar dina ogrundade fantasier för ”imbecilla”. När du inte vill eller kan bemöta frågorna återstår väl inte så mycket mer.
Citera
2024-02-05, 10:03
Medlem
Smugumins avatar
GM har inte respekterat BO:s nekande till sex och därmed så rör det sig om en solklar våldtäkt.
Citera
2024-02-05, 10:21
Medlem
Om man är ung och dum så är det bra att ha lite koll på vilka lagar som gäller i landet - och utifrån det bedöma om det är värt risken att - i berusat tillstånd dessutom - vara ensam med en kvinna som man vill ha sex med men som kanske inte alls är intresserad. Ni som är unga - diskutera detta med era vänner.

På aklagare.se kan man läsa följande

"Det är mycket vanligt att sexualbrott begås i slutna rum utan vittnen. Ofta står ord mot ord och då krävs i allmänhet någon annan form av bevisning, så kallad stödbevisning, för att kunna utreda vad som hänt. Att dokumentera eventuella skador och snabbt genomföra läkarundersökning kan vara avgörande för att nå framgång i sexualbrottsärenden."

"Sedan den 1 juli 2018 har Sverige en sexualbrottslagstiftning som bygger på frivillighet. Det innebär att gärningspersonen kan dömas för våldtäkt även om hot eller våld inte använts. Sex ska vara frivilligt. Domstolarna ska särskilt ta hänsyn till om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt."

"För våldtäkt som inte bedöms som grov får man fängelse i minst tre år (gäller från och med 1 augusti 2022) och högst sex år. För oaktsam våldtäkt kan man få fängelse i högst fyra år och för oaktsam sexuellt övergrepp kan fängelse om högst fyra år dömas ut. För grov våldtäkt får man fängelse i minst fem år och högst tio år."
Senast redigerad av medlem001 2024-02-05 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in