Citat:
Ursprungligen postat av
ADD-jag
Det har otaliga gånger varit som så att jag sista matchen förlorar. Jag spelar enbart bägge lagen gör mål eller över 2.5 mål. Det är alltid missad straff, upp mot 3 offside mål, att målvakten har sin bästa dag så bägge lagen skjuter totalt 13 skott på mål men bara blir ett mål. Tar jag bägge lagen gör mål slutar den 3-0 och tar jag istället över 2.5 mål så slutar den 1-1.
Det är fan ta mig en riktig förbannelse. De människor som tagit ett titt på min spelhistorik gapar stort när jag visar de det och säger att jag har den värsta oturen de någonsin sett.
Det är helt onormalt. Om det bara hände ibland eller att jag var riktigt kass och förlorade stort hade det varit en sak, men jag är alltid 1 mål ifrån och det är i 85% av tillfällena det blir bortdömt mål, att målvakten är en Tysk övermänniska, eller att det missas straff.
Helt normalt att du inte bara kan vinna. Och förluster brukar vara det sista som händer innan man stannar.
Så du beskriver exalt vad spel och dobbel går ut på och hur det upplevs för en vanlig spelare.
Finns alltså inget konstigt i detta eller att du är speciellt otursam.
Du har helt missförstått att alla system bygger på att alla förlorar över tid förutom ett fåtal med sjuk tur.
Så det finns bara de med sjuk tur och sen alla andra.
Statistiskt finns de med sjukt dåliga resultat men inte över flera spel osv. Och skillnaden mellan "alla andra som förlorar" är det lite gentemot någon som "förlorar lite mer än alla andra som förlorar".
De med sjuk tur slutar också oftast efter detta så den sista upplevelsen blev "sjuk tur".
Systemets uppbyggnad kring förlust är det enda relevanta här.