2024-01-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Det och sedan att Duckduckgo visade sig spionera precis som Google. Startpage är bäst.

Ja även om jag inte minns detaljerna här så minns jag att jag kände att all anledning att köra ankan försvann över en natt. Motsvarande sak hände senare med Firefoxx.
Citera
2024-01-06, 12:44
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Ja även om jag inte minns detaljerna här så minns jag att jag kände att all anledning att köra ankan försvann över en natt. Motsvarande sak hände senare med Firefoxx.
Grejen med Firefox var att till och med legendariska Firefox fick lägga sig platt och sälja ut sig tillslut. Kolla in LibreWolf.
Citera
2024-01-06, 13:30
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Tycker Brave är bättre.

Instämmer helt.
Brave är valet sen 2 år tillbaka.
Citera
2024-01-06, 13:42
Medlem
Vitiss avatar
Jag använde DDG men slutade.
Den är kanske "säker", men visar långt färre sökresultat än t.ex Google.
Citera
2024-01-06, 13:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Duckduckgo använder BING, ja. Inte google.
DDG kan ställas in så att proxysökning sker på Google som fallback när vanliga sökningen inte blir tillräckligt bra.
Citera
2024-01-06, 13:43
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Grejen med Firefox var att till och med legendariska Firefox fick lägga sig platt och sälja ut sig tillslut. Kolla in LibreWolf.

Kan Du utveckla detta?
Citera
2024-01-06, 14:11
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Haha ja det är så sjukt nu för tiden.

Jag brukar stänga av internet när jag inte använder det. Extra noggran på natten.
Normalt beteende? Nojja?
Så det är du din jävel som stänger av internet titt som tätt. Riktigt okamratligt mot oss andra som vill surfa. Vem tänder stjärnorna?
Citera
2024-01-06, 15:42
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandiapojken
Att inte lika många sökresultat kommer upp som på Google. Google kan ändå inte spåra dig med rätta inställningar, extensions och VPN och allt anonymerat. De kan men det är inte en enkel process som sker i ett nafs.

När kollade du upp detta senast?

Google har förändrats mycket senaste två åren, börjar kännas som Bing, mycket annonser.

Gör dig själv en tjänst och granska Google kritiskt på youtube etc lär dig lite.

Jag får upp mycket bättre resultat på duck
Citera
2024-01-06, 16:50
Medlem
Vitman-33s avatar
Har kört Duckdukgo i över tio år. På nått sätt så är man mer skeptisk och fundersam tillskillnad mot dom som använder Google. Du får tolka det som du vill. Det är en bra sökmotor.
Citera
2024-01-06, 17:32
Medlem
styckets avatar
Har för mig dom också censurerade eller nåt.

Använd brave browser och brave search.
Citera
2024-01-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Har kört Duckdukgo i över tio år. På nått sätt så är man mer skeptisk och fundersam tillskillnad mot dom som använder Google. Du får tolka det som du vill. Det är en bra sökmotor.

Jag är väldigt skeptisk mot mot ankan, inte minst för att sajten lanserades som ett anonymt val där inget loggas. Det var lite som att de ville lura folk att komma till dem och göra skumma sökningar, som givetvis loggas och kanske t.o.m kan användas emot folk i skumma syften.

Apropå felstavningen ovan. Första gången jag blev tipsad om sajten råkade jag klicka på en länk till duckdickgo.com. Det blev inte så bra.
Citera
2024-01-06, 18:00
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
Jag är väldigt skeptisk mot mot ankan, inte minst för att sajten lanserades som ett anonymt val där inget loggas. Det var lite som att de ville lura folk att komma till dem och göra skumma sökningar, som givetvis loggas och kanske t.o.m kan användas emot folk i skumma syften.

Apropå felstavningen ovan. Första gången jag blev tipsad om sajten råkade jag klicka på en länk till duckdickgo.com. Det blev inte så bra.
Tråkigt för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in