• 1
  • 2
2024-01-06, 05:24
Medlem
Laddar just nu ner webb-browsern DDG till min laptop med Win10.

Känns som att allt är korrupt nu för tiden.

Är DDG "safe" på en laptop 2024?
Citera
2024-01-06, 05:28
Att inte lika många sökresultat kommer upp som på Google. Google kan ändå inte spåra dig med rätta inställningar, extensions och VPN och allt anonymerat. De kan men det är inte en enkel process som sker i ett nafs.
Citera
2024-01-06, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skandiapojken
Att inte lika många sökresultat kommer upp som på Google. Google kan ändå inte spåra dig med rätta inställningar, extensions och VPN och allt anonymerat. De kan men det är inte en enkel process som sker i ett nafs.

Jag "googlar" nästan aldrig nu för tiden ändå, sen några månader sen.
Citera
2024-01-06, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Tror det är samma **** om man ska få gissa...

På loggan ser det ut som att ankan har en kuk i munnen.

On topic så provar jag Ddg nu och det verkar funka förvånandsvärt bra.
Citera
2024-01-06, 05:51
Medlem
Kollar på en video nu genom ddg och youtube.
Ddg frågade om jag ville kolla på videon genom ddg player istället för youtubes iom YT's reklam osv. Jag provade, och det funkar fint, smidigt.
Behövde inte ladda ner nått extra.
Citera
2024-01-06, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Inte jag heller. Det känns som man hamnar i lite av ett tombolahjul. Tycker det är olika resultat hela tiden för samma sökningar. Jag tror man får börja bookmarka igen. Redan 2015, eller så, beskrev en del google som något slags "Yellow pages", typ telefonkatalogen, och det har blivit mer av den varan ser det ut som. Jag använder knappt internet ens längre.
Citera
2024-01-06, 07:05
Bannlyst
Citat:
Känns som att allt är korrupt nu för tiden.
Något. Det är nog bara att köra på. Samma skit allting, mer eller mindre: i slutändan psykopater som ska tjäna stålar på att hjärntvätta och övervaka oss. Ska du ha någon som helst chans att undkomma det så ska du antagligen köra Linux aka. "Herrsurfandets Rolls Royce".
Senast redigerad av anetregor 2024-01-06 kl. 07:57.
Citera
2024-01-06, 07:30
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Jag hoppas du inte bara passivt äter "flöden" som de stora bolagen bestämmer innehållet i.

Att söka information själv är bättre. Även om sökmaskinerna på sistone försämrats och försöker stänga in oss.
Citera
2024-01-06, 07:34
Medlem
Alla dessa "privata" grejer är nog bara mer program av US regering. De kan också spionera på dig på andra sätt genom datorn, internet osv. Så det krävs att du gör ändringar vilket en normal person inte kan.
Senast redigerad av ForumsHack 2024-01-06 kl. 07:41.
Citera
2024-01-06, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Alla dessa "privata" grejer är nog bara mer program av US regering. De kan också spionera på dig på andra sätt genom datorn, internet osv. Så det krävs att du gör ändringar vilket en normal person inte kan.

Haha ja det är så sjukt nu för tiden.

Jag brukar stänga av internet när jag inte använder det. Extra noggran på natten.
Normalt beteende? Nojja?
Citera
2024-01-06, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag hoppas du inte bara passivt äter "flöden" som de stora bolagen bestämmer innehållet i.

Att söka information själv är bättre. Även om sökmaskinerna på sistone försämrats och försöker stänga in oss.

Precis.
Ibland kan det ju vara bra men man fattar ju vad de håller på med... de vill få en att sitta där hypnotiserad så länge som möjligt.
Lätt att hamna fastklistrad 30min ist för 2min som man tänkt från början...så sjukt
Speciellt facebook har blivit toxiskt på sistone.
Har inte testat att öppna FB med DDG än - hoppas de har nått skydd där oxå så som på YT.
Citera
2024-01-06, 07:56
Bannlyst
Citat:
Jag brukar stänga av internet när jag inte använder det. Extra noggran på natten.
Normalt beteende? Nojja?
Bra initiativ. Det borde alla göra. Ge dom inte en massa tid och bandbredd till att övervaka varenda mikrobyte vi har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in