• 5
  • 6
2024-01-06, 19:46
Medlem
Det är en skröna att DDG är så mycket bättre än andra webbläsare. Samma sak med inkognito-läge eller VPN som absolut inte är ett bra ”skydd”.

Många är lyckligt ovetande om hur deras browser fingerprint ser ut. En av alla sidor där man kan testa:
https://amiunique.org/

En av de kommande grejerna är när Google inom kort globalt rullar ut versionen av Chrome som raderar alla tredjepartscookies och vips så har Google gjort det svårare för alla konkurrenter att spåra användarna.

En annan sjuk grej är popup-blockerande browser plugins som släpper igenom sajter som mutat dom. De hade en enda uppgift, men failade.

Inser att jag spårade ur helt från ämnet.
Citera
2024-01-06, 20:42
Medlem
rektumsekrets avatar
Fungerar förvånansvärt bra
Citera
2024-01-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag hoppas du inte bara passivt äter "flöden" som de stora bolagen bestämmer innehållet i.

Att söka information själv är bättre. Även om sökmaskinerna på sistone försämrats och försöker stänga in oss.

Håller med, resultaten på Google vilseleder aktivt.

Det tråkiga med duck go är att det är så jävla dåligt programmerat, även om du aktivt söker på vissa grejer så poppar det inte upp.

Minns när jag skulle kolla upp ett radioprogram där en känd forskare gästat och jag sökte med namn på programmet, namn på forskaren och ämnet dom pratade om, men ankan lyckades inte hitta skiten hur mycket info jag än matade in.

Gissar att det har att göra med hur få som använder motorn också men extremt frustrerande.

Google har ju att dom fem översta artiklarna är nån form av slussande till annan skit och så kan man ju betala för att vissa saker inte ska poppa upp, som Kristersson gjorde med Heidi Fried.
Men vet du exakt vad du söker efter poppar det upp med lite scroll.
Citera
2024-01-07, 01:51
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
När kollade du upp detta senast? Google har förändrats mycket senaste två åren, börjar kännas som Bing, mycket annonser.
Egentligen bryr jag mig inte att Google både spårar och övervakar mig men det är en principsak att alltid sätta mig på tvären så mycket som går utan att det påverkar mitt surfade.
Använd NoScript och andra tillägg som förbjuder alla hemsidor, inklusive Google, att sätta kakor på dig. I detta och andra tillägg kan du välja att fingera dina fingeravtryck, hårdvarorna till viss del, IP-nummer och rätt mycket annat.
Citera
2024-01-07, 03:06
Medlem
SwizzerNöts avatar
Kan man välja ut sökord som skall vara på sidan? För 10 år sedan var google bra, men nu får man ofta sidor som inte innehåller sökorden och det hjälper inte att sätta " " runt. Förut fanns också +/- men dom funkar inte längre.

Är det inte senaste nyheterna man letar efter är det oftast bättre att fråga chat-gpt eller liknande så slipper man all försäljning. Känns som 90% av googles träffar är sponsrade i smyg.
Citera
2024-01-07, 03:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag kan bara rekommendera DDG browser och sökmotor.

Det som stör mig är keyboarden SwiftKey som ger mig problem numera efter att ha fungerat ypperligt sen 2013.. Någon som vet något bättre?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in