2024-01-06, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Antagligen ja. Det är inget jag tänkt på tidigare, men "sex säljer" ju. Det vet vi.

Konstigt att det blivit så stort med ett sånt kasst oseriöst namn. Undrar hur de tänkte.
Citera
2024-01-06, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Även om sökmaskinerna på sistone försämrats och försöker stänga in oss.
Jo, vi har blivit inmålade i ett hörn eller kanske flera hörn (variation förnöjer!). Det är inte mycket av internet vi får se längre. Jag känner mig blåst varje gång jag söker på något. Vet inte ens om sökoperatorer fungerar på google längre. Orkar inte följa eländet.
Citera
2024-01-06, 08:02
Medlem
Citat:
Bra initiativ. Det borde alla göra. Ge dom inte en massa tid och bandbredd till att övervaka varenda mikrobyte vi har.

Har faktiskt även börjat att stänga av hela telefonen på natten och att förrutom att ha internet avslaget på laptopen även sätta den i strömsparläge.
Citera
2024-01-06, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Konstigt att det blivit så stort med ett sånt kasst oseriöst namn. Undrar hur de tänkte.
Ja, för mig som inte har engelska som modersmål låter det störtlöjligt och jag fattade ingenting då DuckDuckGo dök upp. Fördelen med att ha ett så extremt störtlöjligt namn är ju att det sätter sig ganska lätt åtminstone. Istället för något generiskt som "searchify" eller liknande. Jag gissar att dom vet vad dom håller på med, marknadsföringsmässigt.
Citera
2024-01-06, 08:07
Bannlyst
Citat:
Har faktiskt även börjat att stänga av hela telefonen på natten och att förrutom att ha internet avslaget på laptopen även sätta den i strömsparläge.
Kanon! Jag vågar lova att din hjärna kommer bli bättre av det här. Offline är det nya online.
Citera
2024-01-06, 08:23
Bannlyst
Brave är väl bättre.
Citera
2024-01-06, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skandiapojken
Att inte lika många sökresultat kommer upp som på Google. Google kan ändå inte spåra dig med rätta inställningar, extensions och VPN och allt anonymerat. De kan men det är inte en enkel process som sker i ett nafs.

VPN är ingen lösning mot att google spårar dig.
De har många sätt att få full koll på en användare även om man försöker vara anonym och de flesta förstår inte alls vad det tekniskt krävs.
Citera
2024-01-06, 08:42
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
Brave är väl bättre.
Absolut inte, det är ju bara ännu ett skal till chromium.

Firefox är det enda vettiga.
Citera
2024-01-06, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Absolut inte, det är ju bara ännu ett skal till chromium.

Firefox är det enda vettiga.
Men den är väl privat och lite anonym? Skalet är som Chrome men brave säljer väl inga privat data vidare?
Har Firefox också men tycker den är lite rörig och inte lika stilren.
Citera
2024-01-06, 08:51
Medlem
Citat:
Laddar just nu ner webb-browsern DDG till min laptop med Win10.

Känns som att allt är korrupt nu för tiden.

Är DDG "safe" på en laptop 2024?

Jag har använt dick dick go i flera år till mobilen. Stoppar mängder av spårnongsförsök av företag.
Kolla lite i inställningarna så förstår du vad jag menar.
Citera
2024-01-06, 08:54
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Jo, vi har blivit inmålade i ett hörn eller kanske flera hörn (variation förnöjer!). Det är inte mycket av internet vi får se längre. Jag känner mig blåst varje gång jag söker på något. Vet inte ens om sökoperatorer fungerar på google längre. Orkar inte följa eländet.
Jag tycker DuckDuckGo verkar vara mindre instängande än Google och Bing. Åtminstone gav DuckDuckGo fler träffar när jag jämförde för någon månad sedan.
Citera
2024-01-06, 08:59
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Deras VD är vänsterextrem, finns noll anledningar att använda Duck Duck Go.
Är man tvingad att använda Google eller DDG så är nog Google att föredra då det är en så pass stor platform att du blir en i mängden och därför indirekt anonym även fast att de spårar dig.

DDG är en så pass liten tjänst att allt du söker efter har större risk att hamna i fel händer.

Vill man ha en privat sökmotor som inte styrs av vänsterextremister så är nog Brave Search det enda vettiga alternativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in