Citat:
Ursprungligen postat av
Spezia
– Mina föräldrar försökte verkligen påverka mig, men de hade inte en chans. Jag tyckte inte att de såg hur han egentligen var.
Genom sin kriminalitet och sin ålder hade pojkvännen status, men Emilia säger att hon också såg den sköra pojken som hon fick ta hand om när han grät, när han inte orkade med pressen från äldre kriminella.
Hon kände att hon växte och var viktig.
– De killar jag träffat har ofta en hård fasad, men när man är ensam med dem försvinner fasaden. Då visar de hur de påverkats av livet de lever, de söker tröst hos oss tjejer och vi får bära deras sorg. Det är till oss killarna kommer när de är sköra.
Om vi tänker psykologi. Kan det vara så att våra svenska naiva tjejer egentligen vill göra allt som föräldrarna uppmanar de att inte göra?
Att det finns något rebelliskt hos våra svenska tjejer redan vid 17 , 18 års ålder?
Hård fasad säger Emilia, och att den hårda fasaden rämnar när den utländska killen är med Emilia, är det det de går igång på? Kicken och lockelsen att förändra?
Jag tycker det är märkligt. Man brukar ofta tala om destruktiva föräldrar skapar destruktivt barn.
Men 2023-2023 kan dessa tjejer ha en helt välfungerande familj och ändå blir det såhär? Vad är problemet hos våra unga gymnasietjejer?
Problemet är att flickor/kvinnor vill ge sin mutta till killar/män med hög status. I ung ålder har svartingarna hög status pga att dom är kriminella/farliga och samhället tillåter dom att vara kriminella/farliga. Erik och Johan vill under inga omständigheter sitta på ”ungdomsanstalt” men för svartingen är det en merit och då kan svartingen behandla Erik och Johan lite som han vill och det ses som högstatus ur Elin, Sara och även fatimas perspektiv. När Elin och Sara blir lite äldre och förstår sitt misstag är det för sent då ingen framgångsrik vit man skulle titta åt en kvinna med två, tre svartmuskiga ortenungar i släptåg.
Det är helt enkelt så att kortsiktiga instinkter trumfar konsekvensanalytiska förmågan för dessa tjejer och då har föräldrarna en viktig roll att lära ut detta i ett tidigt skede. Det gör man dock inte genom att predika alla människors lika värde och andra floskler.