2023-12-31, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spezia
Hur länge tycker du man ska häkta en ung tjej som inte straffats tidigare? Är flera månader humant exempelvis?

Häktning är inte ett straff/påföljd. Man häktas om man kan påverka utredningen eller anses var en fara för samhället.
Citera
2023-12-31, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Status? Vad har en neger som går omkring i mjukisbyxor och som inte ens kan svenska för status?

Handlar fan inte om hudfärg din jävla rasist. Det handlar om tjejer dras till killar som är farliga.
Citera
2023-12-31, 09:04
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompilingCode
Handlar fan inte om hudfärg din jävla rasist. Det handlar om tjejer dras till killar som är farliga.

Jag betackar mig för dina förtalande invektiv. Låt mig förtydliga. Hon har valt underklass och trasproletariat. Som jag skrev innan får hon helt skylla sig själv. Vill hon ha en farlig person kan hon välja en jägare, soldat eller någon utövar kampsport. Hon har valt någon som visar farlighet genom att ha uppvisat brist på självkontroll. Det är fel sorts farlighet.
Senast redigerad av Dansflugan 2023-12-31 kl. 09:11.
Citera
2023-12-31, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Fy faan, vilken äcklig brud!

"– Då ska jag plugga upp mina betyg, jag vill bli socialpedagog. Jag vill fortfarande hjälpa unga killar som hamnar här och den erfarenheten jag har nu gör att jag vet hur det är att sitta inlåst."

Det hon ska göra är ju självklart att hjälpa svenska tjejer.
Hon ska resa runt i skolor, överallt, och berätta för svenska tjejer om hur värdelöst och omoraliskt hon har agerat.
Hon ska se till att de tjejer som inte har någon moralisk kompass installerad, installerar den (underbart uttryckt av någon i tråden).

"– Jag kan inte garantera att jag aldrig kommer att få känslor för någon kriminell igen, men jag ska aldrig mer ha ett förhållande med en kriminell person."

Hon hetsar redan upp sig själv, fantiserar, om de kommande sexuella interaktioner hon ska ha med kriminella killar/gubbar.

Japp. samma drivkrafter som en pedofil som planerar att arbeta på dagis eller en nekrofil som söker jobb på ett bårhus.

Vidrig kvinna.
Citera
2023-12-31, 10:05
Medlem
Citat:
Jag betackar mig för dina förtalande invektiv. Låt mig förtydliga. Hon har valt underklass och trasproletariat. Som jag skrev innan får hon helt skylla sig själv. Vill hon ha en farlig person kan hon välja en jägare, soldat eller någon utövar kampsport. Hon har valt någon som visar farlighet genom att ha uppvisat brist på självkontroll. Det är fel sorts farlighet.

Haha jägare, soldat och någon som utövar karate? Något av de fjolligaste men gissar att det är du eftersom du blir så kränkt 😉
Citera
2023-12-31, 11:04
Medlem
Citat:

– Mina föräldrar försökte verkligen påverka mig, men de hade inte en chans. Jag tyckte inte att de såg hur han egentligen var.

Genom sin kriminalitet och sin ålder hade pojkvännen status, men Emilia säger att hon också såg den sköra pojken som hon fick ta hand om när han grät, när han inte orkade med pressen från äldre kriminella.

Hon kände att hon växte och var viktig.

– De killar jag träffat har ofta en hård fasad, men när man är ensam med dem försvinner fasaden. Då visar de hur de påverkats av livet de lever, de söker tröst hos oss tjejer och vi får bära deras sorg. Det är till oss killarna kommer när de är sköra.

Om vi tänker psykologi. Kan det vara så att våra svenska naiva tjejer egentligen vill göra allt som föräldrarna uppmanar de att inte göra?

Att det finns något rebelliskt hos våra svenska tjejer redan vid 17 , 18 års ålder?

Hård fasad säger Emilia, och att den hårda fasaden rämnar när den utländska killen är med Emilia, är det det de går igång på? Kicken och lockelsen att förändra?

Jag tycker det är märkligt. Man brukar ofta tala om destruktiva föräldrar skapar destruktivt barn.

Men 2023-2023 kan dessa tjejer ha en helt välfungerande familj och ändå blir det såhär? Vad är problemet hos våra unga gymnasietjejer?

Problemet är att flickor/kvinnor vill ge sin mutta till killar/män med hög status. I ung ålder har svartingarna hög status pga att dom är kriminella/farliga och samhället tillåter dom att vara kriminella/farliga. Erik och Johan vill under inga omständigheter sitta på ”ungdomsanstalt” men för svartingen är det en merit och då kan svartingen behandla Erik och Johan lite som han vill och det ses som högstatus ur Elin, Sara och även fatimas perspektiv. När Elin och Sara blir lite äldre och förstår sitt misstag är det för sent då ingen framgångsrik vit man skulle titta åt en kvinna med två, tre svartmuskiga ortenungar i släptåg.

Det är helt enkelt så att kortsiktiga instinkter trumfar konsekvensanalytiska förmågan för dessa tjejer och då har föräldrarna en viktig roll att lära ut detta i ett tidigt skede. Det gör man dock inte genom att predika alla människors lika värde och andra floskler.
Citera
2023-12-31, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Problemet är att flickor/kvinnor vill ge sin mutta till killar/män med hög status. I ung ålder har svartingarna hög status pga att dom är kriminella/farliga och samhället tillåter dom att vara kriminella/farliga. Erik och Johan vill under inga omständigheter sitta på ”ungdomsanstalt” men för svartingen är det en merit och då kan svartingen behandla Erik och Johan lite som han vill och det ses som högstatus ur Elin, Sara och även fatimas perspektiv. När Elin och Sara blir lite äldre och förstår sitt misstag är det för sent då ingen framgångsrik vit man skulle titta åt en kvinna med två, tre svartmuskiga ortenungar i släptåg.

Det är helt enkelt så att kortsiktiga instinkter trumfar konsekvensanalytiska förmågan för dessa tjejer och då har föräldrarna en viktig roll att lära ut detta i ett tidigt skede. Det gör man dock inte genom att predika alla människors lika värde och andra floskler.

Något vi kan förändra i samhället så inte fler unga flickor åker dit eller är det rätt kört menar du??
Citera
2023-12-31, 14:51
Medlem
Citat:
Vad sägs om att de gör revolt genom att faktiskt läsa bibeln?

låter rimligt. åka till knutby.
Citera
2023-12-31, 14:59
Medlem
Citat:
Något vi kan förändra i samhället så inte fler unga flickor åker dit eller är det rätt kört menar du??

Om man behandlade kriminella människor som det avskrap dom är så skulle antagligen statusen falla även bland unga kriminella, så det hade kanske kunnat hjälpa till. Annars är det väl upp till var och en av föräldrar att förklara för sina döttrar att det inte blir så kul i längden att bo med ungarna i en tvåa i ”orten” medans pappan sitter på Kumla eller ligger under jord.

Det är ju ganska få kriminella som lever det goda livet i det långa loppet.
Citera
2023-12-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Om man behandlade kriminella människor som det avskrap dom är så skulle antagligen statusen falla även bland unga kriminella, så det hade kanske kunnat hjälpa till. Annars är det väl upp till var och en av föräldrar att förklara för sina döttrar att det inte blir så kul i längden att bo med ungarna i en tvåa i ”orten” medans pappan sitter på Kumla eller ligger under jord.

Det är ju ganska få kriminella som lever det goda livet i det långa loppet.

Så är det trots allt.
Citera
2023-12-31, 16:56
Medlem
Citat:
Tills rättegång. Det bör vara huvudregeln om man är anklagad för allvarlig brottslighet.

Även om hon är 18 och helt ostraffad sedan tidigare? Inga förmildrande omständigheter?
Citera
2023-12-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Många svenska medelklassföräldrar matar sina döttrar med ren desinformation som att alla är snälla innerst inne, det går att prata med alla så att de kommer på bättre tankar, det är synd om kriminella eftersom man bara blir kriminell om man har haft en svår uppväxt eller mår psykiskt dåligt.

Om man blir uppfostrad så kan man inte ta informerade beslut om sin egen säkerhet. Skolan och massmedia förstärker bara de här illusionerna. När skötsamma barn får stryk av stökiga elever så är det den stökiga eleven det är synd om och som skolan fokuserar på. Lägg därtill ett oändligt antal snyftartiklar och reportage om kriminella killar.

En bekant till mig tyckte att det var så jobbigt att prata om förnedringsrånen som utförs av invandrargäng mot oftast svenska ungdomar. Hon ville inte att hennes son skulle bli fördomsfull. Sedan blev sonen rånad av ett gäng ensamkommande men han ville inte anmäla för det var synd om killarna.

Ungdomar som har uppfostrats i den här verklighetsfrånvända fantasikuvösen möter ungdomar från länder som är bland de farligaste i världen där djungelns lag råder och som får en helt annan uppfostran hemma, ofta med inslag av våld.

What could possibly go wrong?

Svenska föräldrar har ett ansvar att ge sina döttrar en brutalt realistisk uppfostran och inte mörka något av potentiella risker. Det fick jag själv av min far. Jag har blivit kallad cyniker men å andra sidan har jag aldrig suttit häktad för att jag tyckte synd om en kriminell loser.

Det är just krocken med värderingar du talar om som är problemet. Föräldrar måste gå igenom vad som gäller i uppfostran. Risken finns att fler går Emilias öde till mötes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in