2023-12-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voderick
Pojkarna från Tensta och Rosengård ger dessa lättplockade tjejer pengar och saker. Droger blir snabbt en vardag.

Vill dom sedan göra slut med dito skithög blir dom i bästa fall misshandlade alt mördade.

Klart svenne killar är tråkiga i jämförelsen...

Bli mördad är väl alltid häftigast bland unga blonderade feta blobdiner...

Trist när det börjar bli en verklighet.
Citera
2023-12-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Play stupid games, win stupid prizes.

Emilia har själv valt en bana som leder till problem. Och nu fick hon problem, precis vad hon vill ha.
Kom ju lindrigt undan ändå, bara häktad. Andra har fått huvvet avkapat. Hon har inga skäl att klaga, tvärtom.
Får väl se om hon lärt sig nått när hon kommer ut från häktet. Troligen inte. Är man knäpp så är man och det brukar inte ändras över tid.

Hur länge tycker du man ska häkta en ung tjej som inte straffats tidigare? Är flera månader humant exempelvis?
Citera
2023-12-30, 19:58
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spezia
Hur länge tycker du man ska häkta en ung tjej som inte straffats tidigare? Är flera månader humant exempelvis?

Så länke som det behövs.
Det är ovanligt att 18 åringar blir häktade i Sverige, så åklagaren måste ju ha väldigt bra på fötterna i det här fallet.
Som vanligt gäller:
If you can't do the time - dont' do the crime!
Citera
2023-12-30, 20:01
Medlem
Citat:
Eftersom ingenting förändras så är det uppseendeväckande.

Man fick ju själv inga tjejer fast gott betyg och uppförande i skolan, medan bråkmakarna i klassen levde livet.
Citera
2023-12-30, 20:22
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:

Beslut om häktning har ingenting med bedöming av om man är tidigare ostraffad eller inte.

Man kvarstannar i häkte (med eller utan restriktioner) under utredning av ens eventuella brott för att inte ha möjlighet att förstöra bevis, påverka vittnen eller om man bedöms riskera fly och undandra sig rättskipandet. Om utredningen är omfattande kan man bli sittande i häkte under lång tid. Men häktningstiden räknas av enventuell fängelsevistelse, och man kan bli ersatt om man blir frikänd.

Bruden i fråga uppfyller alla jävla stereotyper för en puckad och naiv "rädda-världen"-brutta.
Om hon blir socionom kommer hon att vara grovt olämplig för i princip all klient-kontakt med män. Så länge hon endast får styra med självdestruktiva småtjejer kanske hon kan åstadkomma något vettigt, men förmodligen inte..

Hennes snack om att hon inte kan lova att inte få känslor för en kriminell, men inte vill ha barn med en = kommer att skaffa någon hunsad stackars karl som hon använder för trygghet och fast boende/inkomster och sedan knulla runt med badboys vid sidan om
Citera
2023-12-30, 20:39
Medlem
Fy faan, vilken äcklig brud!

"– Då ska jag plugga upp mina betyg, jag vill bli socialpedagog. Jag vill fortfarande hjälpa unga killar som hamnar här och den erfarenheten jag har nu gör att jag vet hur det är att sitta inlåst."

Det hon ska göra är ju självklart att hjälpa svenska tjejer.
Hon ska resa runt i skolor, överallt, och berätta för svenska tjejer om hur värdelöst och omoraliskt hon har agerat.
Hon ska se till att de tjejer som inte har någon moralisk kompass installerad, installerar den (underbart uttryckt av någon i tråden).

"– Jag kan inte garantera att jag aldrig kommer att få känslor för någon kriminell igen, men jag ska aldrig mer ha ett förhållande med en kriminell person."

Hon hetsar redan upp sig själv, fantiserar, om de kommande sexuella interaktioner hon ska ha med kriminella killar/gubbar.
Citera
2023-12-30, 23:09
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Bra, får se om idioten lär sig nått.
Citera
2023-12-31, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Stackars föräldrar som kämpat för sina barn genom hårt arbete och en bra uppväxt och sen se henne bli en madrass åt kriminella babbar. Kan inte vara roligt.

Tro mig, de har säkert gjort så gott de bara kunnat!
Citera
2023-12-31, 03:07
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Fifan om jag vore pappan skulle jag dö av ångest och skam för mitt totala misslyckande som man
Citera
2023-12-31, 05:59
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Det handlar väl om att göra uppror, revoltera. Har alltid funnits. Kommer alltid finnas.

På min tid var det mods. Beatles etc. Sen kom ju 80-talet o djävulsdyrkan med WASP m fl.

Om något är förbjudet eller farligt dras unga till det. Ligger i människans natur. Som Eva och äpplet.

Man har som föräldrar två vägar att gå, antingen är man strikt eller lyssnar man själv på skiten så att de unga tycker det blir ocoolt.

Vad sägs om att de gör revolt genom att faktiskt läsa bibeln?
Citera
2023-12-31, 06:00
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompilingCode
Varför tycker ni detta är unikt? De händer överallt. Tjejer dras till bad bois med status. Så ha de väl alltid varit?

Status? Vad har en neger som går omkring i mjukisbyxor och som inte ens kan svenska för status?
Citera
2023-12-31, 06:02
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:

Tills rättegång. Det bör vara huvudregeln om man är anklagad för allvarlig brottslighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in