2023-12-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
För DN-liberalerna och hela journalistkåren är det fortfarande helt obegripligt att tjejer kan vara kriminella. De är ju offer för våldet, kriminaliteten och förtrycket! Blev de medlurade?

Jag tror jag var i de yngre tonåren, när jag förstod att de där kriminella snubbarna och deras flickvänner var lika goda kålsupare. Hon suckade och stönade alltid över honom och hans beteende, men hon var PRECIS lika delaktig som honom. Om han åkte in på kåken, så skaffade hon en ny kriminell pojkvän. Hon gillade ju kriminalitet! Hon gillade farliga killar! Hon är ju minst lika stor del av problemet som honom.

Ändå verkar det här komma som en nyhet för en väldig massa människor, och det tycker jag är helt obegripligt.

Visst är det så. I vissa kretsar är det ofta tjejerna som triggar killarna att slåss och kanske även begå brott. För att antal år sedan när det värsta vi hade var raggare som slogs och ställde till det på bygden så hade polisen som första mål att fokusera på att ta bort ( raggar) tjejerna från gruppen. Detta för att få ned grabbarnas testesteronhalt.
Citera
2023-12-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phil.H
Hoppas hon känner sig vuxen när hon får skaka galler.

Tror hon redan vaknat till. Tro mig fira jul och nyår i ett iskallt häkte, tror inte Emilia saknar tid och rannsaka sig själv!
Citera
2023-12-29, 19:18
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Tvärtom, de har inte gjort något för att förbereda sin dotter på verkligheten och livet utanför hemmet. De har totalt misslyckats med sin uppfostran, förmodligen inte haft någon alls. De har väl som alla andra wokeföräldrar ägnat sig helt åt att vara kompis med sitt barn istället för förälder.

Föräldrarna är till 100% ansvariga för detta.

Avsaknaden av en fader är mycket uppenbar. Pappan är säkerligen vänsterbliven och beter sig som en kvinna.
Här har du 100 % fel och du inte ensam. Är dina föräldrar 100 % ansvariga för dina val? Sug på den karamellen.
Citera
2023-12-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Visst är det så. I vissa kretsar är det ofta tjejerna som triggar killarna att slåss och kanske även begå brott. För att antal år sedan när det värsta vi hade var raggare som slogs och ställde till det på bygden så hade polisen som första mål att fokusera på att ta bort ( raggar) tjejerna från gruppen. Detta för att få ned grabbarnas testesteronhalt.

I detta fall tror jag inte det är det som det handlar om, Emilia ville omvända den kriminella killen och tyckte synd om honom,

Frågan är om hon då var beredd och sitta en hel jul och nyår i en liten häktescell.

Det är mycket man riskerar när man tar dessa risker som de här unga tjejerna gör nuförtiden. Ofta så unga som 17-18 år. De gör det, men till ett högt pris.
Citera
2023-12-29, 19:19
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg

Vilket nog var helt rätt prio. Slagsmål utan tjejpublik blir nästan lite bögigt TBH.
Citera
2023-12-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Här har du 100 % fel och du inte ensam. Är dina föräldrar 100 % ansvariga för dina val? Sug på den karamellen.

De har ett väldigt stort inflytande. Tyvärr är det inte de som påverkat Emilia i detta fall. Det är hennes umgänge i gymnasieskolan.

De har fått henne och ta dessa risker. Hon har gjort det utan föräldrarnas insyn/koll givetvis. Tjejer i 17-18 års åldern är mästare på att ljuga för sin vinning.
Citera
2023-12-29, 19:24
Medlem
Om man blivit curlad under en väldigt bra och trygg uppväxt kanske man också samtidigt blir väldigt naiv och godtrogen.

Hon är typen som inte borde haft någon pojkvän alls på gymnasiet. En kille får för mycket fokus och hon behöver plugga, ha fritidsintressen och jobba. Då hade hon kunnat få mogna och bli lite mer vuxen i sin takt.

Världen är ju hur tuff som helst och vi måste alla hjälpas åt med våra unga så att de inte sätter fötterna fel.

Men specialpedagog hoppas jag inte att hon blir. Hon bör nog göra något helt annat. Dags att mogna.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-12-29 kl. 19:34.
Citera
2023-12-29, 19:24
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spezia
De har ett väldigt stort inflytande. Tyvärr är det inte de som påverkat Emilia i detta fall. Det är hennes umgänge i gymnasieskolan.

De har fått henne och ta dessa risker. Hon har gjort det utan föräldrarnas insyn/koll givetvis. Tjejer i 17-18 års åldern är mästare på att ljuga för sin vinning.
Varför ska föräldrarna alltid beskyllas för sina barns val? Det är absolut inte sant att det är föräldrarnas fel.
Citera
2023-12-29, 19:27
Medlem
Jag tycker inte synd om henne. Tjejer dras till badboys och inte snälla killar då får dom stå sitt kass när dom blir misshandlade eller får sitta i fängelset för att dom inte klara av att sätta gränser.
Citera
2023-12-29, 19:31
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Citat:
Mot bakgrund av färsk artikel: https://www.hd.se/2023-12-23/emilia-drogs-till-kriminell-pojkvan-nu-sitter-hon-sjalv-haktad

"Tjejerna är längst ner i den kriminella hierarkin. Deras roller är att antingen vara flickvänner eller sidotjejer.

Den som säger så är själv en av dem, hon har nu suttit inlåst över 100 dagar för ett allvarligt brott."

– "Jag hade en bra och stabil uppväxt, både ekonomiskt och socialt. Jag bodde med mina två föräldrar och min bror i en villa, skolan gick bra tills jag började gymnasiet. Då fick jag fokus på annat.

Emilias nya fokus blev pojkvännen, hans mående.

– Jag vill inte lägga någon skuld på honom, men jag såg en sårad pojke som jag ville hjälpa. Jag blev besatt av det.

Om tio tjejer sitter på häktet är nio av dem där på grund av någon kille, förklarar Emilia.

– Det visar också att tjejer har låg status i sammanhangen. Om killarna verkligen tyckt om oss hade de sett till att vi inte åkte in.

Som väldigt ung tyckte hon att den flera år äldre pojkvännen var cool. Han hade status, hennes jämnåriga såg upp till honom och även Emilia kände att hon fick en högre status när hon var tillsammans med honom".

Nyhetsinslaget kommer från en låst HD-länk varför större utdrag gjorts så att läsaren ska få ett hum om vad det hela handlar om.

Djupare utläggning görs icke, räcker att ni själva samlar er till egenreflektion.

Det hela handlar egentligen om varför våra unga ack så ofta godtrogna svenska tjejer dras till dessa äldre kriminella narkotikalangande killar.

Detta är vanlighet. Kolla runt bland era lokala gymnasieskolor. Emilia och vänner umgås inte med etniska svenskar längre.

Det är Yasin-den multikriminelle somaliske rapparen som gäller när det handlar om musik och det är gängmedlemmarna det suktas efter.

Hur många Emilia ska vi ha därute innan vi vaknar och inser att det först nu är ett akut problem då det plötsligt handlar om den egna dottern? Förstår ni egentligen vidderna av detta problem detta mot kommande 2024?

Diskutera med avstamp från brottsbekämpning.

Detta är ett utmärkt exempel på många personers oförmåga att använda hjärnan på korrekt sätt.
När skall det stå klart att brotslighet och all annan ondska är könslöst?

Av samma anledning som den myndiga kvinnan i exemplet ovan börjar även killar att umgås med kriminella, för att dem är coola, bla bla bla och dras in i helvetets fördärv.
Skall vi skylla på alla fria män att alla andra sitter i fängelse?
Man borde verkligen inte göra skillnad på män och kvinnor när det gäller krimminalitet,dem tillhör för fan samma ras....
Citera
2023-12-29, 19:32
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Hon har hjälpt honom med langningen med största sannolikhet. Gömt undan narkotikan eller liknande.

Klart hon inte haft mod och säga nej.

Här är ett exempel på att hon fortfarande inte lärt sig misstaget;

"Emilia har suttit över tre månader i häktet och pendlar i beskrivningen av hur hon har det.

– Det är en sorg att sitta här. Man är ensam och inlåst, det är onaturligt och jag saknar mina föräldrar och min bror. När det är extra jobbigt ringer jag efter en vakt och jag måste säga att personalen gör sitt bästa för att hjälpa till.

Någon gång kommer hon ut i samhället igen. Kanske snart, kanske längre fram. Det beror på hur rättegången slutar, om hon blir friad eller fälld.

– Då ska jag plugga upp mina betyg, jag vill bli socialpedagog. Jag vill fortfarande hjälpa unga killar som hamnar här och den erfarenheten jag har nu gör att jag vet hur det är att sitta inlåst. Jag har faktiskt en ljus syn på framtiden, jag har en familj som stöttar mig när jag kommer ut.

Emilia vill bryta med det gamla livet, säger hon, men är inte beredd att flytta, inte beredd att bryta mot alla hon känner för att bygga något nytt.

– Jag kan inte garantera att jag aldrig kommer att få känslor för någon kriminell igen, men jag ska aldrig mer ha ett förhållande med en kriminell person".
Hahaha. Det sista var underhållande. "Jag skall bli socialpedagog". Hon misslyckades fett med att hjälpa sin förre detta kille, med hans kriminella levene, men nu skall hon frälsa världen med hennes visdom och ömsinthet. Narcissismen här är extrem. Hon bör absolut inte bli någon socialpedagog. Hon borde blir något praktiskt. Som städerska eller kassörska.
Citera
2023-12-29, 19:33
Medlem
Nog ett omöjligt problem att komma till rätta med.
Många kvinnor dras till Bad Boys, nog ungefär som män dras till Femme Fatale.
Skillnaden är att män mest år ute efter sex, medans kvinnor vill ”rädda” Bad Boyen.
Även tillvardags vettiga kvinnor kastar trosorna på firmafesten för snygga charmiga män som är lite farliga.
Något dom aldrig skulle gjort för vardags killen, oavsett hur fulla dom är.
Förmodligen något inprogrammerat i generna.
Lev med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in