2023-12-29, 18:10
Medlem
Mot bakgrund av färsk artikel: https://www.hd.se/2023-12-23/emilia-drogs-till-kriminell-pojkvan-nu-sitter-hon-sjalv-haktad

"Tjejerna är längst ner i den kriminella hierarkin. Deras roller är att antingen vara flickvänner eller sidotjejer.

Den som säger så är själv en av dem, hon har nu suttit inlåst över 100 dagar för ett allvarligt brott."

– "Jag hade en bra och stabil uppväxt, både ekonomiskt och socialt. Jag bodde med mina två föräldrar och min bror i en villa, skolan gick bra tills jag började gymnasiet. Då fick jag fokus på annat.

Emilias nya fokus blev pojkvännen, hans mående.

– Jag vill inte lägga någon skuld på honom, men jag såg en sårad pojke som jag ville hjälpa. Jag blev besatt av det.

Om tio tjejer sitter på häktet är nio av dem där på grund av någon kille, förklarar Emilia.

– Det visar också att tjejer har låg status i sammanhangen. Om killarna verkligen tyckt om oss hade de sett till att vi inte åkte in.

Som väldigt ung tyckte hon att den flera år äldre pojkvännen var cool. Han hade status, hennes jämnåriga såg upp till honom och även Emilia kände att hon fick en högre status när hon var tillsammans med honom".

Nyhetsinslaget kommer från en låst HD-länk varför större utdrag gjorts så att läsaren ska få ett hum om vad det hela handlar om.

Djupare utläggning görs icke, räcker att ni själva samlar er till egenreflektion.

Det hela handlar egentligen om varför våra unga ack så ofta godtrogna svenska tjejer dras till dessa äldre kriminella narkotikalangande killar.

Detta är vanlighet. Kolla runt bland era lokala gymnasieskolor. Emilia och vänner umgås inte med etniska svenskar längre.

Det är Yasin-den multikriminelle somaliske rapparen som gäller när det handlar om musik och det är gängmedlemmarna det suktas efter.

Hur många Emilia ska vi ha därute innan vi vaknar och inser att det först nu är ett akut problem då det plötsligt handlar om den egna dottern? Förstår ni egentligen vidderna av detta problem detta mot kommande 2024?

Diskutera med avstamp från brottsbekämpning.
Senast redigerad av Spezia 2023-12-29 kl. 18:42.
Citera
2023-12-29, 18:14
Bannlyst
Jävligt äckligt att det är ett vitt namn med bra bakgrund som börjar jaga svartskallekuk.

Leker man med elden så kommer man bränna sig, hon sitter där hon förtjänar och kanske tänker korkade brudar sig för innan dom gör något liknande
Citera
2023-12-29, 18:16
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Jävligt äckligt att det är ett vitt namn med bra bakgrund som börjar jaga svartskallekuk.

Leker man med elden så kommer man bränna sig, hon sitter där hon förtjänar och kanske tänker korkade brudar sig för innan dom gör något liknande
Ja det är inte direkt smarta brudar som blir utnyttjade i gängkriminallitet.
Citera
2023-12-29, 18:17
Medlem
franges avatar
Som man raggar får man ligga. Hoppas det blir ett antal år på Hinseberg för henne. Rasförräderskor finns noll och ingen sympati för.
Citera
2023-12-29, 18:17
Medlem
anothes avatar
Åfan han man häktas för att man har kriminell pojkvän ? Trodde in i det sista att det är pga brott de SJÄLVA begått. Inte ens status bland andra kriminella fick stackars hon för besväret.
Citera
2023-12-29, 18:18
Medlem
Citat:

– Mina föräldrar försökte verkligen påverka mig, men de hade inte en chans. Jag tyckte inte att de såg hur han egentligen var.

Genom sin kriminalitet och sin ålder hade pojkvännen status, men Emilia säger att hon också såg den sköra pojken som hon fick ta hand om när han grät, när han inte orkade med pressen från äldre kriminella.

Hon kände att hon växte och var viktig.

– De killar jag träffat har ofta en hård fasad, men när man är ensam med dem försvinner fasaden. Då visar de hur de påverkats av livet de lever, de söker tröst hos oss tjejer och vi får bära deras sorg. Det är till oss killarna kommer när de är sköra.

Om vi tänker psykologi. Kan det vara så att våra svenska naiva tjejer egentligen vill göra allt som föräldrarna uppmanar de att inte göra?

Att det finns något rebelliskt hos våra svenska tjejer redan vid 17 , 18 års ålder?

Hård fasad säger Emilia, och att den hårda fasaden rämnar när den utländska killen är med Emilia, är det det de går igång på? Kicken och lockelsen att förändra?

Jag tycker det är märkligt. Man brukar ofta tala om destruktiva föräldrar skapar destruktivt barn.

Men 2023-2023 kan dessa tjejer ha en helt välfungerande familj och ändå blir det såhär? Vad är problemet hos våra unga gymnasietjejer?
Citera
2023-12-29, 18:18
Medlem
Fettsugnings avatar
Hon sitter bra där hon sitter.
Citera
2023-12-29, 18:20
Medlem
Vansinnigt tröttsamt.

Tjejer har alltid dragits till och kommer alltid dras till skräp (läs: bad boys) eftersom... ja jag vet inte.
Vi andra står och tittar på. Spelar liksom ingen roll hur man är. Vi fås att tro att det spelar roll, men det gör det inte.
Dom som mobbar andra. Trycker ner och spottar på...
Dom som med sina polare ger sig på dom svagare...
...dom kommer alltid att vara omsvärmade av tjejerna.
Det här handlar alltså inte om att vara offerkofta eller att det är synd om såna som oss. Inte alls. Utan bara något att det är något att notera och försöka förstå.

Tjejerna gör som dom vill och får väl skylla sig själva för sitt dåliga omdöme. Dom bör också skylla på varandra, eftersom dom inte gör något för att få sina medsystrar att ändra beteende.
Det enda dom klarar av är att skylla ifrån sig.
Och märk väl... dom skyller inte på dom dåliga männen. Dom skyller på ALLA män.

Och när vi upplyser tjejerna om att dom kanske inte ska belöna skit-beteende så säger dom att vi skuldbelägger offret. Det är alltså deras enda fokus. Att skylla ifrån sig (på alla män).
Schyssta snubbar som respekterar kvinnor blir kallade för incels och lär sig iom. det att förakta kvinnor.

Fin spiral vi har här va?
Senast redigerad av bagarsmolket 2023-12-29 kl. 18:23.
Citera
2023-12-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Som man raggar får man ligga. Hoppas det blir ett antal år på Hinseberg för henne. Rasförräderskor finns noll och ingen sympati för.

Gå in på Tik Tok Live. Du ser att unga svenska gymnasietjejer, 17-18-19 lyssnar på Yasin. Våldsromantik. Våldsförhärligande rap från Yasin.

Man undrar vad som gått snett egentligen. Notera att de har föräldrar som bryr sig in i det yttersta. Ändå går det snett. Helt otroligt.

Snacka om att föräldrarna sitter där, helt handlingsförlamade när de konstaterar att dottern de försörjt i 18 år slår in på fel väg. Trots allt de gjort för henne under alla år.
Citera
2023-12-29, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Åfan han man häktas för att man har kriminell pojkvän ? Trodde in i det sista att det är pga brott de SJÄLVA begått. Inte ens status bland andra kriminella fick stackars hon för besväret.

Hon har hjälpt honom med langningen med största sannolikhet. Gömt undan narkotikan eller liknande.

Klart hon inte haft mod och säga nej.

Här är ett exempel på att hon fortfarande inte lärt sig misstaget;

"Emilia har suttit över tre månader i häktet och pendlar i beskrivningen av hur hon har det.

– Det är en sorg att sitta här. Man är ensam och inlåst, det är onaturligt och jag saknar mina föräldrar och min bror. När det är extra jobbigt ringer jag efter en vakt och jag måste säga att personalen gör sitt bästa för att hjälpa till.

Någon gång kommer hon ut i samhället igen. Kanske snart, kanske längre fram. Det beror på hur rättegången slutar, om hon blir friad eller fälld.

– Då ska jag plugga upp mina betyg, jag vill bli socialpedagog. Jag vill fortfarande hjälpa unga killar som hamnar här och den erfarenheten jag har nu gör att jag vet hur det är att sitta inlåst. Jag har faktiskt en ljus syn på framtiden, jag har en familj som stöttar mig när jag kommer ut.

Emilia vill bryta med det gamla livet, säger hon, men är inte beredd att flytta, inte beredd att bryta mot alla hon känner för att bygga något nytt.

– Jag kan inte garantera att jag aldrig kommer att få känslor för någon kriminell igen, men jag ska aldrig mer ha ett förhållande med en kriminell person".
Citera
2023-12-29, 18:22
Bannlyst

Hmmm, något på spåren här!

Det verkar som att det tänds någon slags omvårdnadsgrej i tjejen och hennes moderskänslor går igång, detta fenomen kan du väl även se hos de som stannar kvar hos misshandlande killar.

Svaga tjejer som går igång på minsta lilla bekräftelse, å andra sidan är allt med den här livsstilen en försvinnande liten del av befolkningen, men det går att se någon likhet med de som låter förövare ge dom stryk gång på gång
Citera
2023-12-29, 18:24
Medlem
Citat:

Hmmm, något på spåren här!

Det verkar som att det tänds någon slags omvårdnadsgrej i tjejen och hennes moderskänslor går igång, detta fenomen kan du väl även se hos de som stannar kvar hos misshandlande killar.

Svaga tjejer som går igång på minsta lilla bekräftelse, å andra sidan är allt med den här livsstilen en försvinnande liten del av befolkningen, men det går att se någon likhet med de som låter förövare ge dom stryk gång på gång

Ofta är det en frånvarande pappa som ligger bakom liknande döttrar. Att fylla tomrummet med en dominant kille. Men när vi konstaterar att det är tjejer som kommer från hela familjer, välfungerande familjer.

– "Killen är ofta väldigt kontrollerande när man är ute bland folk. Man ska uppföra sig på ett speciellt sätt, ha kläder på sig som de accepterar, inte vara pinsam och se billig ut.

I besöksrummet är hon långt ifrån att se billig ut, på det där viset som gängkillar vanligen menar med billig. Emilias hår är uppknutet i en kort svans, på kroppen bär hon häktets gröna kläder i en större storlek än hon skulle behöva. På fötterna vita gummisandaler."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in