2023-12-29, 19:33
Medlem
IdunLos avatar
Många svenska medelklassföräldrar matar sina döttrar med ren desinformation som att alla är snälla innerst inne, det går att prata med alla så att de kommer på bättre tankar, det är synd om kriminella eftersom man bara blir kriminell om man har haft en svår uppväxt eller mår psykiskt dåligt.

Om man blir uppfostrad så kan man inte ta informerade beslut om sin egen säkerhet. Skolan och massmedia förstärker bara de här illusionerna. När skötsamma barn får stryk av stökiga elever så är det den stökiga eleven det är synd om och som skolan fokuserar på. Lägg därtill ett oändligt antal snyftartiklar och reportage om kriminella killar.

En bekant till mig tyckte att det var så jobbigt att prata om förnedringsrånen som utförs av invandrargäng mot oftast svenska ungdomar. Hon ville inte att hennes son skulle bli fördomsfull. Sedan blev sonen rånad av ett gäng ensamkommande men han ville inte anmäla för det var synd om killarna.

Ungdomar som har uppfostrats i den här verklighetsfrånvända fantasikuvösen möter ungdomar från länder som är bland de farligaste i världen där djungelns lag råder och som får en helt annan uppfostran hemma, ofta med inslag av våld.

What could possibly go wrong?

Svenska föräldrar har ett ansvar att ge sina döttrar en brutalt realistisk uppfostran och inte mörka något av potentiella risker. Det fick jag själv av min far. Jag har blivit kallad cyniker men å andra sidan har jag aldrig suttit häktad för att jag tyckte synd om en kriminell loser.
Citera
2023-12-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Här har du 100 % fel och du inte ensam. Är dina föräldrar 100 % ansvariga för dina val? Sug på den karamellen.
Om man som förälder vägrar att lära sina barn om de risker som ett mångkulturellt samhälle innebär, ja då är man medskyldig när barnen hänger med kriminella blattar, muslimer och annat smuts.
Citera
2023-12-29, 20:07
Avslutad
Klassiskt. Romantiska tonårstjejer från skyddade förhållanden. Psykopater till killar som manipulerar dem. Det där med att visa sin känsliga sida är ett välkänt och utstuderat knep för att få de unga tjejerna att fastna i känslofällan. Nästa steg i manipulationen är mental kontroll och sen fysiskt våld. Introduktion i missbruk. Tvång att delta i kriminalitet, och sexuell exploatering.Tror denna tjej ska vara glad att hon nu får chansen att ta sig ur en destruktiv tillvaro som saknar framtid. Innan det är för sent
En effektiv ögonöppnare: brukar vara när den "utvalda" tjejen får veta, att den sköra. killen gråtit ut i famnen på flera andra tjejer. Under samma period. Bra botemedel mot romansfjolleri .
Vad som gått fel? Flera svenska generationer har växt upp i godhetsmarinad. Gjort dem blinda. Och döva. Och oförmögna att genomskåda manipulativa individer med onda avsikter. Värdegrundssamhället är på väg att lösas upp. Och fallet ner till marken blir smärtsamt för de godtrogna.
Citera
2023-12-29, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spezia

– Mina föräldrar försökte verkligen påverka mig, men de hade inte en chans. Jag tyckte inte att de såg hur han egentligen var.

Genom sin kriminalitet och sin ålder hade pojkvännen status, men Emilia säger att hon också såg den sköra pojken som hon fick ta hand om när han grät, när han inte orkade med pressen från äldre kriminella.

Hon kände att hon växte och var viktig.

– De killar jag träffat har ofta en hård fasad, men när man är ensam med dem försvinner fasaden. Då visar de hur de påverkats av livet de lever, de söker tröst hos oss tjejer och vi får bära deras sorg. Det är till oss killarna kommer när de är sköra.

Om vi tänker psykologi. Kan det vara så att våra svenska naiva tjejer egentligen vill göra allt som föräldrarna uppmanar de att inte göra?

Att det finns något rebelliskt hos våra svenska tjejer redan vid 17 , 18 års ålder?

Hård fasad säger Emilia, och att den hårda fasaden rämnar när den utländska killen är med Emilia, är det det de går igång på? Kicken och lockelsen att förändra?

Jag tycker det är märkligt. Man brukar ofta tala om destruktiva föräldrar skapar destruktivt barn.

Men 2023-2023 kan dessa tjejer ha en helt välfungerande familj och ändå blir det såhär? Vad är problemet hos våra unga gymnasietjejer?

Det är inte riktigt det som står i texten. Det står att hennes föräldrar är gifta och bor i villa och inte har slagit henne eller missbrukar. Men dom har ändå brustit. Dom har bara lärt henne överdriven empati med killar och people pleasing men ingen moral, att man inte stöttar människor som gör andra illa. Och så där själviska och ego är många föräldrar med villa och Volvo.
Citera
2023-12-29, 20:18
Medlem
Ta en bild på henne och skapa en kampanj till Mammor så de får förklarat för sig att de har ansvar.

Utan Feminism hade aldrig något av detta hänt.
Citera
2023-12-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
EXAKT detta! Det är i grund samhällets fel som totalt försöker hjärntvätta alla individer till att muslimer och andra mentalt handikappade är bra att hänga med och avla familj med. Jag har en vän som har fullt schå med att plocka ur sin son alla dumheter de lär ut i skolan om att det är såååå bra med invandrare och att det är sååå synd om flyktingar.

Jag ser detta som ett sunt filter inför framtiden.

Ja, det är jobbigt nu.
Kräver uppmärksamhet och engagemang.

Men barnen kommer automatiskt att hamna på rätt sida (övre halvan) om man orkar vara en bra förälder och stå emot nu.

Märk väl att jag inte hatar samhällets ”olycksbarn”.
Men dom drar helt enkelt ned en så snabbt att man inte kan värja sig.

Därav brottsregister med 70-80 punkter på, som en vanlig Svenne inte ens kan fatta.
Senast redigerad av Dörren 2023-12-29 kl. 20:27.
Citera
2023-12-29, 20:22
Avslutad
Förvirrade andrahandsluder med daddy issues som behöver uppmärksamhet bara. Dessa korkade och förtappade varelser finns det som tur är väldigt få av.

Förr i tiden hade de släng henne i elden.
Citera
2023-12-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är inte riktigt det som står i texten. Det står att hennes föräldrar är gifta och bor i villa och inte har slagit henne eller missbrukar. Men dom har ändå brustit. Dom har bara lärt henne överdriven empati med killar och people pleasing men ingen moral, att man inte stöttar människor som gör andra illa. Och så där själviska och ego är många föräldrar med villa och Volvo.

Jag hade en vän som jag helt enkelt fick sluta umgås med.
Han tyckte själv att han hade en väldigt hög moral.

Men jag tröttnade ganska fett på att höra om konstanta planer på bidragsbrott, urkundsförfalskning osv, för att 5 minuter efteråt sitta och beklaga sig över hur Svenskarna såg ned på dom.

Orsak och verkan, eller kanske rättare sagt konsekvenser, var helt obegripligt för honom.
Citera
2023-12-29, 20:25
Medlem
Kiddieoxos avatar
Så går det om man uppfostrar sina barn till att tro på att alla är lika värda.
Citera
2023-12-29, 20:36
Medlem
styckets avatar
Vad var det som fick henne att ändra sig?
Citera
2023-12-29, 20:41
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vad var det som fick henne att ändra sig?
Att hon hamnade i häktet i tre månaders tid (och sitter förmodligen fortfarande där) och fick smaka baksidan av hennes muslimska blattepojkväns leverne.
Citera
2023-12-29, 20:50
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Att hon hamnade i häktet i tre månaders tid (och sitter förmodligen fortfarande där) och fick smaka baksidan av hennes muslimska blattepojkväns leverne.
Hur resonerade hon tro när hon ändra sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in