2023-12-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Så du ljuger i tråden i syfte att lyfta ett aktiebolag för att du tycker det är fel att någon har begått brott emot dessa? Jävlar du vad konstig du är.
Säger varken bu eller blä, jag bara konstaterar vad som står i tråden

Tror att han erkände det själv, men ja.

I vilken annan form skulle man driva en restaurang?
Jag tycker bara att det är ett rövhålsbeteende att äta och dricka för 80k och dra från notan.
Tycker man att restaurangen är kass så beställer man knappast för den summan. Eller?

Du behöver inte hålla med.
Citera
2023-12-26, 23:49
Medlem
Jaha, svenskt företag, klart arabpackrt känner att de kan gå in och sno åt sig, riskerar inga konsekvenser.. polisanmälan som läggs på hög, hade de jiddrat med alibaba, khan eller Abdullah den andre hade knivarna åkt fram.
Citera
2023-12-26, 23:53
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorPetter
I vilken annan form skulle man driva en restaurang?
Jag tycker bara att det är ett rövhålsbeteende att äta och dricka för 80k och dra från notan.
Tycker man att restaurangen är kass så beställer man knappast för den summan. Eller?

Du behöver inte hålla med.
Min ståndpunkt är varken för eller emot, utan rent objektiv. Jag är inte hypokritisk som en annan.
Citera
2023-12-26, 23:53
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Av de 82000 kronor som notan gick på avser 57000 kronor alkohol, så ni som reagerade instinktivt med reptilhjärnan och brölade "muslimer" kanske borde fundera över om inte det här ändå var något helsvenskt företag som bjöd sina anställda på restaurangkväll.

Har du aldrig sett muslimer dricka alkohol?
Citera
2023-12-26, 23:55
Sök lite istället för att gissa
Tog inte ens 30 minuter att hitta inlägg på Facebook som säger att de skulle äta på atmosfär igår ’med firman

Hon är gift med en man som äger en lokal byggfirma. R börjar hans väldigt svenska namn på
Citera
2023-12-26, 23:57
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Källa?

Låter ju som regelrätt zigenarbeteende om inte annat. Undrar nästan om södra Sverige kanske fått in lite problematiskt folk via massflyktsdirektivet på sistone. Har varit flera incidenter med "stora sällskap" som försöker ta springnotor på det ena och det andra. Tågresor osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Sök lite istället för att gissa
Tog inte ens 30 minuter att hitta inlägg på Facebook som säger att de skulle äta på atmosfär igår ’med firman

Hon är gift med en man som äger en lokal byggfirma. R börjar hans väldigt svenska namn på

Funderat på att länka?
Citera
2023-12-27, 00:01
Medlem
gunnarks avatar
Detta känns som en klassisk Pramning, och vilka som gjort detta till en sport har samma Etnicitet som namnet på Huvudstaden i Italien!
Citera
2023-12-27, 00:01
Medlem
konstapels avatar
Julbord brukar tas på faktura. Läser man artikeln så framgår det tydligt att personalen inte hade fått veta det av restaurangägaren.
Citera
2023-12-27, 00:04
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Julbord brukar tas på faktura. Läser man artikeln så framgår det tydligt att personalen inte hade fått veta det av restaurangägaren.

Det är ganska uppenbart att det är så det har gått till du också. Personalen visste ingenting och kallade på polisen och ägaren skyddar nu sin personal genom att ljuga

Finns ingen restaurang där så stort sällskap betalar på plats
Citera
2023-12-27, 00:09
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed999
Det finns inte 80st på ett företag i Malmö som är SVENSKAR🫣🤭🤔
Möjligt. Sa bara att en massiv springnota borde vara lika mkt kliv mot avgrunden oavsett vilka det är som utför den.
Citera
2023-12-27, 00:12
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Dessa "muslimer" - när de känner för det och de helt plötsligt ska framhäva sin trosuppfattning, då är de muslimer.

Känner flera såkallade "muslimer", ärligt talat har jag aldrig träffat någon muslim som faktiskt varit muslim, ens halvt på riktigt när de väl hamnat på Svensk mark.

De är sannerligen ett gäng hycklare och utsugare.

Jag som uppvuxen katolik kan åtminstone stå för att det hela är en fars och ta avstånd ifrån allt vad har med dessa sagor att göra, försök få en "muslim" att göra samma sak...

Man kan ju säga så här mycket: Att springa från en nota är lika haram som att dricka alkohol. Så har man att göra med muslimer som tar sig friheten att springa från notan, är det stor chans att det också är muslimer som tar sig friheten att dricka alkohol.

Nu tror jag inte riktigt det är muslimer - för det första är det mig veterligen inte supervanligt att muslimer faktiskt gör på det beskrivna viset, annat än typ gäng som försöker blåsa McDonalds eller den lokala pizzerian. För det andra har muslimer ingen direkt anledning att gå ut och fira på juldagen, då Jesus födelse inte är nåt de bryr sig så mycket om. Så jag gissar på zigenare, svenskar som missförstått, eller danskjävlar.
Citera
2023-12-27, 00:20
Medlem
Muslimer går sällan på restaurang om de inte är i hemlandet på semester typ Turkiet. Muslimer är alltför snåla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in