2023-12-30, 11:26
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Det luktar verkligen diskriminering om det inte gäller alla gäster och annonserats tydligt vid en fast gräns (per person? Per sällskap?).
Inse att krögaren riskerat mycket om han skulle vågat sig på det, då DO prioriterar den ekonomiska kampen mot antiziganismen. Antagligen 40000 per kränkt rom. Spriten de drack för 60000 (inkl Dom Perignon 2003?) var väl inte så dyr i inköp...
Flaskan kostade kanske 2000 i inköp? Så restauranten har tjänat på att ge bort mat och dricka till ziggisarna.

DO hade kostat skjortan
Citera
2023-12-30, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Det luktar verkligen diskriminering om det inte gäller alla gäster och annonserats tydligt vid en fast gräns (per person? Per sällskap?).
Inse att krögaren riskerat mycket om han skulle vågat sig på det, då DO prioriterar den ekonomiska kampen mot antiziganismen. Antagligen 40000 per kränkt rom. Spriten de drack för 60000 (inkl Dom Perignon 2003?) var väl inte så dyr i inköp...
Det är väl ändå inte så svårt. Det gör ju massa restauranger och hotell redan.
Citera
2023-12-30, 11:52
Medlem
Hade e klan ägt restauranten. Ja då hade man möts på ett lyxhotel i köpenhamn och låtit en egen domstol dömma straffet. Jag tror det hade varit rimligt om zigissarna dömts att betala halva notan.
Citera
2023-12-30, 11:59
Medlem
Evaristo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Är det naiva PK svenskar som äger restaurangen?? I så fall får dom skylla sig själva. Bra de får känna på mångkulturen.

Annars om det är nån Mena familjs restaurang detta så lätt de ha en klan i ryggen.

Då får ziggisarna passa sig😛😏

Och jag som trodde alla blattisar och brorsor höll ihop i vått o torrt😅
Zigenare skulle aldrig ge sig på en klananknuten restaurang. De vet vilka de kan ge sig på. Ägaren: "Nu har jag minsann skickat en faktura!" Inse att du gick på en blåsning, ingen får nånsin betalt av en zigenare, det är emot deras kultur och vore en stor skam.
Citera
2023-12-30, 12:10
Medlem
Som sagt Ziggen tjänade 278.000:- före skatt förra året och gjorde avdrag för 3000:-
Enl.. Ratsit. Adress Varvsgatan 6 Götet.
I årets deklaration blir avdraget för representation lite högre.
Sen kan man undra hur kriminella tillåts få byta namn stup i kvarten utan legitima skäl..
I syfte att gå under radarn och fortsätt med syna hyss gäller även det Persiska sopfnasket Think Pink som dessutom har en Bostadsrätt på Hornsgatan 176 Södermalm där hon t.o.m sitter i styrelsen som hon bör bli av med och gå på gatan där hon började?!
Senast redigerad av Rattan104 2023-12-30 kl. 12:17.
Citera
2023-12-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det står fortfarande ord mot ord
Media har nu lyft fram den vandel som jag tidigare beskrev kan ligga bokaren till last.
Det beskrev jag tydligt strax innan mer information kom fram av bokaren.
Kanske de började gräva lite efter mitt inlägg?

(FB) Stort sällskap tog springnota på restaurang Atmosfär i Malmö (2023-12-25)

Ååh Herreeguuud... släpp det..
Dom fick sin piiip faktura, har dom betalt än?
Neej..
Citera
2023-12-30, 12:20
Medlem
Barentss avatar
Någon som vet om samtliga ätande blir inblandade i skulden, ett gemensamt betalansvar? Det hade ju ökat sannolikheten för att få in pengarna rejält.
Citera
2023-12-30, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattan104
Som sagt Ziggen tjänade 278.000:- före skatt förra året och gjorde avdrag för 3000:-
Sen kan man undra hur kriminella tillåts få byta namn stup i kvarten utan legitima skäl..
I syfte att gå under radarn och fortsätt med syna hyss gäller även det Persiska sopfnasket Think Pink som dessutom har en Bostadsrätt på Hornsgatan 176 Södermalm där hon t.o.m sitter i styrelsen som hon bör bli av med och gå på gatan där hon började?!

Bara kolla på en annan känd svindlarslökt som byter namn..
T.o.m bytte en av dom namn till samma som en fd företagare i Lomma om jag inte minns fel, ett företag han/slökten köpte,så den fd ägaren har fått ta så mycket skit innan man förstod hur det låg till.
Citera
2023-12-30, 12:40
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Någon som vet om samtliga ätande blir inblandade i skulden, ett gemensamt betalansvar? Det hade ju ökat sannolikheten för att få in pengarna rejält.
Det är klart. Alla som smiter begår ju brott.

Så länge det inte finns en klar och tydlig accept i muntligt eller skriftligt avtalad form.
Citera
2023-12-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattan104

Så var det mysteriet löst. Mgm kan omöjligen vara ziggis om han har haft beskattningsbar inkomst

Helt orimligt
Citera
2023-12-30, 13:02
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostTheDevil66
Ååh Herreeguuud... släpp det..
Dom fick sin piiip faktura, har dom betalt än?
Neej..
Nu har ju inte någon dom fallit in än.
Det är både en polisanmälan för bedrägeri och ett inkassoärende som väntar.
Det är inte över än
Ser fram emot FUP.
Senast redigerad av Giant Squid 2023-12-30 kl. 13:05.
Citera
2023-12-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Jag säger inte att jag vet, jag bara undrar om någon har fakta om vad som hände.

Att bara lyssna på skvaller är något jag gärna undviker. Så sorry, jag vill ha fakta. Jag är en man, inte en skvallertacka.
Om du är så intresserad av fakta kanske du borde läsa någon av nyhetsartiklarna som berör händelsen? Du har ställt samma fråga om huruvida de hade en överenskommelse om betalning via faktura ett flertal gånger, den frågan besvaras i varje nyhetsartikel som berör händelsen (Expressen, DN, SvD, Aftonbladet, Sydsvenskan OSV). Vet du inte hur man använder Google eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in