2024-06-24, 07:12
Medlem
Galantos avatar
GIF och GIF får ingå en självmordspakt och börja förbereda sig för derbyn i norr Ettan nästa år. Fy faan vad dåliga vi är. Ridån går ner över södra Norrland.
Citera
2024-06-24, 07:27
Medlem
Alltså.. se Gefles första mål.. hyfsat snyggt, liksom:

https://www.fotbollskanalen.se/video...bois-gefle-if/

Rimligen en kandidat till årets mål i svensk fotboll, trots att bollen inte sitter perfekt i krysset. Men glöms nog bort eftersom det ”bara var Gefle” och i slutändan blev betydelselöst.
Senast redigerad av Burkgurka 2024-06-24 kl. 07:29.
Citera
2024-06-24, 20:20
Medlem
zebra121s avatar
Landskrona har sju poäng ner nu till kvalplats och imponerar även i form av målskillnad. De kommer garanterat att gå upp. Surt för alla HIF:are som bor i 042-området att se lillebror Bois gå upp men det är bara att lyfta på hatten. Vi som bor i andra delar slipper känna av den miljön.

Helsingborg är bättre än ifjol men når knappt en mittenplacering som jag ser det. Östersund lär sluta före.
Citera
2024-06-24, 23:16
Medlem
Pillenfilles avatar
Ja du Brandy, hur är känslan efter matchen?
Citera
2024-06-29, 16:54
Medlem
Godnatt Giffarna

Hatar att redan nu gett upp hoppet men det är bara naivt att tro att vi på något sätt ska krångla oss kvar . Sämre poängsnitt nu än säsongen 2006 då vi senast trillade ur Allsvenskan .

Cedergren med anhang har förstört klubben totalt
Senast redigerad av Azdz 2024-06-29 kl. 16:58.
Citera
2024-06-29, 16:58
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Godnatt Giffarna

Ja. Otroligt sorgligt... Sundsvall som är en så fin stad med många minnen. Lär inte bli elitfotboll på NP3 Arena 2025.
Citera
2024-06-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Ja. Otroligt sorgligt... Sundsvall som är en så fin stad med många minnen. Lär inte bli elitfotboll på NP3 Arena 2025.
Med den oerhört magra ekonomi vi har är jag tveksam om klubben ens finns kvar om vi blir degraderade .

Det är inte så att vi kan be kommunen om hjälp precis
Citera
2024-06-29, 17:46
Medlem
Citat:
Godnatt Giffarna

Hatar att redan nu gett upp hoppet men det är bara naivt att tro att vi på något sätt ska krångla oss kvar . Sämre poängsnitt nu än säsongen 2006 då vi senast trillade ur Allsvenskan .

Cedergren med anhang har förstört klubben totalt
Nej såna mirakel sker inte. Ni som ev såg matchen på tv sades det nåt om Burman? Skadad? Annars oförklarligt hur de kunde byta ut honom han var ju bäst på planen i första halvlek.
Citera
2024-06-29, 17:53
Medlem
Citat:
Med den oerhört magra ekonomi vi har är jag tveksam om klubben ens finns kvar om vi blir degraderade .

Det är inte så att vi kan be kommunen om hjälp precis

Christer Jonasson på radion tror att det vore bra förklubben att gå ner i ettan och ta ett omtag. Jag är mycket tveksam tror mer på din teori finns stor risk att klubben försvinner helt enkelt. .
Giffarna själva ser nog lösningen i att försöka få Nobels fredspris det skulle lösa ekonomin. Och ja allt försvar är ju nedlagt i GIF så kanske.
Citera
2024-06-30, 10:47
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Christer Jonasson på radion tror att det vore bra förklubben att gå ner i ettan och ta ett omtag. Jag är mycket tveksam tror mer på din teori finns stor risk att klubben försvinner helt enkelt. .
Giffarna själva ser nog lösningen i att försöka få Nobels fredspris det skulle lösa ekonomin. Och ja allt försvar är ju nedlagt i GIF så kanske.

Väldigt naivt att tro att det löser sig självt om man åker ur för att sedan bara studsa tillbaka och så är allt frid och fröjd. Hur många spelare vill spela i division 1? Och sedan är inte skillnaden speciellt stor mellan Superettan och division 1.
Titta bara i år på Sandviken och Oddevold.
Nej Sundsvall bör nog ge järnet till sista omgången för att klara sig kvar.
Citera
2024-06-30, 12:08
Medlem
P
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Väldigt naivt att tro att det löser sig självt om man åker ur för att sedan bara studsa tillbaka och så är allt frid och fröjd. Hur många spelare vill spela i division 1? Och sedan är inte skillnaden speciellt stor mellan Superettan och division 1.
Titta bara i år på Sandviken och Oddevold.
Nej Sundsvall bör nog ge järnet till sista omgången för att klara sig kvar.

Jag håller helt med dig!
Det finns iofs klubbar som varit nere i ettan sedan vänt tillbaka och tagit sig till Allsvenskan igen.BP har tom gjort det fler än en gång.
MEN det är inte lätt finns stor risk att man aldrig kommer tillbaka.

För" giffarna" är det frågan om klubben ens överlever ännu en degradering.
Risken för konkurs är uppenbar.

Jag är helt säker på att inga i GIF gett upp men läget är väldigt allvarligt.
Citera
2024-06-30, 15:12
Medlem
trazkeis avatar
Östersund närmar sig kvalplats nu. Fint! I år åker dom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in