2024-05-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Surt att snusk- och gödsellaget gör 4-3 i 85:e och vinner. Jag passar på att framföra mitt deltagande till Geflefansen här i tråden, även om en del av mig är sur för att ni inte tog ert ansvar för svensk fotboll - fotbollen som sport, rentav

Förhandsfavoriterna Öster tycks ha växlat upp, blytung seger i toppmötet mot Boisarna.

Heif är fan inte bra, alltså.
Ja det var faktiskt riktigt surt att inte Gefle kunde ta en poäng i alla fall .

Ingen hjälp där inte .

Helsingborg är riktigt svaga men dom ska vara väldigt glada att vi (Giffarna) är blekare än blekast för tillfället . Det kan faktiskt bli deras räddningsplanka .
Citera
2024-05-22, 22:20
Medlem
Läste nyss intervjun efteråt med Dogge i Sundsvallarn .

Och det som oroar mig är att karln ser det som en positiv grej att vi håller nollan bakåt och att vi tidigare i år varit bra på att hålla nollan på spelmål och pekar på att defensiven fungerar bra .

Och visst , jämfört med dom 2 senaste säsongerna blöder vi inte lika mycket bakåt och det i sig är ju något att bygga vidare på .

Men läser man mellan raderna verkar han vara NÖJD så länge vi håller tätt bakåt och sedan spelar det inte så stor roll om vi inte skapar så mycket för att vinna matcherna .

Intervjun efter kvällens match får mig att fundera på om han verkligen vill vinna matcherna .

Han framstår mer och mer som en myspojke .
Citera
2024-05-23, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jävligt onödigt av Skövdes målvakt att hetsa ett par gånger direkt mot Helsingborgs klack. Ett beteende vi sett ett par gånger nu denna säsong I svensk fotboll.
Dock, om man får gult för det skulle ju piss.Hadaya i Utskiten vara avstängd var fjärde match, har aldrig sett nån hetsa så konsekvent mot klacken som han...
Citera
2024-05-23, 05:43
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jävligt onödigt av Skövdes målvakt att hetsa ett par gånger direkt mot Helsingborgs klack. Ett beteende vi sett ett par gånger nu denna säsong I svensk fotboll.
Det gjorde han även efter slutsignal. Ledde till inkastade föremål. Bland annat en flaska som träffade vår egen spelare Kabashi i huvudet. Det blev även tjafs på läktaren när folk ville konfrontera de som kastat saker.
Citera
2024-05-23, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Läste nyss intervjun efteråt med Dogge i Sundsvallarn .

Och det som oroar mig är att karln ser det som en positiv grej att vi håller nollan bakåt och att vi tidigare i år varit bra på att hålla nollan på spelmål och pekar på att defensiven fungerar bra .

Och visst , jämfört med dom 2 senaste säsongerna blöder vi inte lika mycket bakåt och det i sig är ju något att bygga vidare på .

Men läser man mellan raderna verkar han vara NÖJD så länge vi håller tätt bakåt och sedan spelar det inte så stor roll om vi inte skapar så mycket för att vinna matcherna .

Intervjun efter kvällens match får mig att fundera på om han verkligen vill vinna matcherna .

Han framstår mer och mer som en myspojke .

Finns IFK Sundsvall kvar?
När jag växte upp alternerade IFK samt GIF om att vara bäst i Sundsvall..men IFK Sundsvall har jag inte hört något om sedan 80-talet.
Har klubben upphört eller är ständigt på dekis nuförtiden i skuggan av GIF?
Citera
2024-05-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
När jag växte upp alternerade IFK samt GIF om att vara bäst i Sundsvall..men IFK Sundsvall har jag inte hört något om sedan 80-talet.
Spelar i div 4. https://sv.wikipedia.org/wiki/IFK_Sundsvall
Citera
2024-05-23, 13:20
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är väl Kubikenborg som numera är Sundsvalls andralag. De stormar mot tvåan i detta nu och är obesegrade med en målskillnad på +34 efter sju omgångar.
Citera
2024-05-23, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Det är väl Kubikenborg som numera är Sundsvalls andralag. De stormar mot tvåan i detta nu och är obesegrade med en målskillnad på +34 efter sju omgångar.
"Kuben" har förövrigt värvat Hallenius från just Giffarna .

Joel lär nog ångra bittert att han inte gav honom förlängt .
Citera
2024-05-23, 14:00
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
"Kuben" har förövrigt värvat Hallenius från just Giffarna .

Joel lär nog ångra bittert att han inte gav honom förlängt .
Jag är inte tillräckligt insatt i Hellenius-affären för att yttra mig, men var inte det upplevda problemet med Hallenius hans skadebenägenhet och inte specifikt spelet när han väl var på planen? Jag vet att er ekonomi, likt våran, fick sig en törn av covidskulden, är det huvudorsaken till att Hallenius fick gå?

Förvisso i div. 3, men Hallenius verkar ånga på.
Citera
2024-05-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Jag är inte tillräckligt insatt i Hellenius-affären för att yttra mig, men var inte det upplevda problemet med Hallenius hans skadebenägenhet och inte specifikt spelet när han väl var på planen? Jag vet att er ekonomi, likt våran, fick sig en törn av covidskulden, är det huvudorsaken till att Hallenius fick gå?

Förvisso i div. 3, men Hallenius verkar ånga på.

Hallenius har haft en trasslig skadehistorik senaste åren ja . Och visst har ekonomin påverkats negativt av Covid-19 pandemin , dock lite väl att skylla på den som orsak till att skeppa iväg Linus . Våran ekonomi har varit dålig i flera år även långt innan pandemin bröt ut , därmed inte sagt att detta inte bortser från att klubben behöver skära ned kostnaderna .

Den exakta orsaken till varför Hallenius fick lämna får vi nog aldrig veta , men klubben ska satsa på yngre spelare så det kan vara en orsak .
Citera
2024-05-23, 14:11
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Hallenius har haft en trasslig skadehistorik senaste åren ja . Och visst har ekonomin påverkats negativt av Covid-19 pandemin , dock lite väl att skylla på den som orsak till att skeppa iväg Linus . Våran ekonomi har varit dålig i flera år även långt innan pandemin bröt ut , därmed inte sagt att detta inte bortser från att klubben behöver skära ned kostnaderna .

Den exakta orsaken till varför Hallenius fick lämna får vi nog aldrig veta , men klubben ska satsa på yngre spelare så det kan vara en orsak .
Okey, tack för klargörande. Det är alltid synd att bryta med en kultbärare, särskilt om han fortsätter leverera och allra helst om man upplever att spelaren fortfarande kunnat prestera (mål) i ett läge där klubben verkligen behövt det. Jag förstår din frustration.
Citera
2024-05-23, 15:19
Medlem
zebra121s avatar
Citat:

Hallenius är ju ett bra namn med fin historik. Dock tycker jag att han var ovanligt dålig ifjol
seg och trött och brände en del fina lägen när jag var och kikade. Rutin har han dock mycket av. Sen är han ju 89a oxå och fyller 35 år i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in