2024-06-02, 18:24
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är du inte väldigt kluven att ni vann? Du säger ju dig önska att det ska gå bra även för Giffarna .

Kluven och kluven. Ser gärna att Sundsvall hänger kvar men viktigaste är att Helsingborg vinner för det är där supporterskapet finns. Men jag har inte lika stor insyn i HIF längre av olika anledningar.
Citera
2024-06-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Kluven och kluven. Ser gärna att Sundsvall hänger kvar men viktigaste är att Helsingborg vinner för det är där supporterskapet finns. Men jag har inte lika stor insyn i HIF längre av olika anledningar.
Dessvärre ser det väldigt mörkt ut för Giffarna i och med dagens resultat .

Inte minst då vi möter bottenkollegan ÖIS i nästa omgång som krossade Gefle idag .
Torskar vi den matchen blir det otroligt tufft att hänga kvar .

Med våran otroligt trasiga ekonomi så undrar jag om föreningen ens finns kvar vid ännu en degradering .
Citera
2024-06-02, 18:40
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Dessvärre ser det väldigt mörkt ut för Giffarna i och med dagens resultat .

Inte minst då vi möter bottenkollegan ÖIS i nästa omgång som krossade Gefle idag .
Torskar vi den matchen blir det otroligt tufft att hänga kvar .

Med våran otroligt trasiga ekonomi så undrar jag om föreningen ens finns kvar vid ännu en degradering .
Vad hände egentligen med IFK Sundsvall? De finns inte kvar eller? Risken är nog stor att Gifflarna går samma öde till mötes. Fotbollsintresset finns inte riktigt i staden kan jag konstatera.
Citera
2024-06-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Vad hände egentligen med IFK Sundsvall? De finns inte kvar eller? Risken är nog stor att Gifflarna går samma öde till mötes. Fotbollsintresset finns inte riktigt i staden kan jag konstatera.
Efter succeåret 2018 har det gått spikrakt neråt .

Faktum är att vi är så sopdåliga för tillfället att man förstår att Sundsvallsborna inte går på matcherna .
Citera
2024-06-02, 18:57
Medlem
Inte helt oväntat får vi nu gå till sommarlov som tabelljumbo .

Väck mig när säsongen är över
Citera
2024-06-02, 19:41
Medlem
Lukas Sahlin drar en något subjekt liknelse med Bagdad-Bob gällande att han ljög om att Bagdads flygplats inte var hotad kring att Giffarnas styrelse pratade om att allt bara kan peka uppåt inför kvällens match
Citera
2024-06-02, 20:16
Medlem
Citat:
IFK Sundsvall har sedan storhetstiden mest harvat i lägre divisioner. Det blir lätt så när de bästa spelarna lämnar vid degraderingar. Speciellt när pengarna inte finns för att ersätta de bästa. Just nu i Div 4. Det fanns ett konkurshot för ca 10 år sedan.
Citera
2024-06-02, 20:55
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Inte helt oväntat får vi nu gå till sommarlov som tabelljumbo .

Väck mig när säsongen är över

Mycket oroande nu för Giffarna. Helvete, man får ju inte ramla ner i ettan!

Kan bli så att L.Navik byter plats med GIF, vilket vore intressant. Han lämnade ju Sundsvall för Umeå.
Citera
2024-06-02, 21:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

IFK Sundsvall spelar i division 4.

Hela Norrland är i princip hockey som dominerar.

I Stockholm är det tvärtom där fotbollen gått om hockeyn totalt.
Citera
2024-06-03, 14:16
Medlem
Citat:
Fast Erik Andersson valde ju att självmant lämna . Han trivdes ju inte socialt i Sundsvall . Visst att han var en otroligt viktig spelare , men du kan inte ta honom som exempel då han lämnade på eget behåg
Det var nog snarare hans fru som inte trivdes i stan. Paya lämnade ju också självmant isåfall då BP lockade med allsvenskt spel.

De är båda utmärkta exempel på spelare som inte ersatts även om man väl försökt ersätta bägge , men intehittat ersättare som är ens nära att vara nära deras klass. Jag syftade inte främst på spelare klubben gjort sig av med utan bara spelare som inte ersatts på ett tillfredsställande vis.
Citera
2024-06-05, 11:03
Medlem
Ian Doros är Giffarnas 16:e tränare på dom senaste 24 åren .

Måste vara nån sorts rekord
Citera
2024-06-08, 10:12
Medlem
frithiofssons avatar
Citat:
Ian Doros är Giffarnas 16:e tränare på dom senaste 24 åren .

Måste vara nån sorts rekord

ÖIS

2000-2003 Erik Hamren
2004 Jukka Ikäläinen
2005-2006 Zoran Lukic
2006 Sören Börjesson
2007-2009 Janne Carlsson
2009 Åge Hareide
2010 Janne Andersson
2011 Roberto Jacobsson
2012-2013 Hasse Prytz
2013-2017 Marcus Lantz