2024-10-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Håller tummarna för att Öster tar sig upp, dom har en fin arena. Övriga lag i toppen väcker inga känslor direkt.

Känslor av större slag är en sak , men nog tycker jag att lag som Degerfors, Landskrona och HIF är klassiska lag.

Beror nog en del på generation.

Det är lag som bör spela några år i allsvenskan per generation för att inte de ska misströsta för mycket och skaffa en ny generation av supportrar.

Likaså lag som Brage som ju för oss som var med på 80-talet kommer ihåg. Sedan hade man en enstaka allsvensk säsong 1993 där man under sina första 7 matcher hade 3-9, 1-8 och 0-7. Bra start så att säga.

Sandviken och Oddevold är lag från städer där det spelades VM-fotboll.

I år t.ex med VSK har inga känslor alls för dem men tycker det är kul med lite variation.

Landskrona var ju pionjärer med supporterkultur redan i slutat på 50-talet.
Citera
2024-10-19, 15:01
Medlem
zebra121s avatar
Nummer tre i Gefle (Jesper Adolfsson) bör få fryst lön eller vad sägs?
Hur i helvete gör han när Oddevold kvitterar?otroligt korkat. Han ger ju bort två poäng. Luktar mygel.
Citera
2024-10-19, 16:09
Medlem
frithiofssons avatar
Tungt poängtapp för Gefle som hade chansen att ge sig själv möjligheten att till och med slippa kval. Nu ser det ut som de riskerar till och med åka direkt ur.

Tittar på Ösdtersund-Landskrona just nu , ÖFK är inte dåliga alls. Bottenstriden blir en rysare helt klart.
Citera
2024-10-19, 16:12
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frithiofsson
Tungt poängtapp för Gefle som hade chansen att ge sig själv möjligheten att till och med slippa kval. Nu ser det ut som de riskerar till och med åka direkt ur.

Tittar på Ösdtersund-Landskrona just nu , ÖFK är inte dåliga alls. Bottenstriden blir en rysare helt klart.

Östersund är för bra för att vara i botten och leder rättvist. Detta har jag sagt hela tiden. De kommer inte att åka ur.
Citera
2024-10-19, 16:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Känslor av större slag är en sak , men nog tycker jag att lag som Degerfors, Landskrona och HIF är klassiska lag.

Beror nog en del på generation.

Det är lag som bör spela några år i allsvenskan per generation för att inte de ska misströsta för mycket och skaffa en ny generation av supportrar.
...

HIF är de som sticker ut för mig. Utan att nämna några lag i AS räknar jag till sex lag som kan spela i SE istället för HIF.

Det blir också konstigt om 1,4M människor bara ska ha ett lag i AS.
Citera
2024-10-19, 17:17
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Östersund är för bra för att vara i botten och leder rättvist. Detta har jag sagt hela tiden. De kommer inte att åka ur.

Helt rätt Zebra
Citera
2024-10-19, 17:17
Medlem
Inget var mer självklart än 3 poäng idag för Östersund. Räddade igen och vind i seglen. De lär nog hanka sig fram i s1 flera år framöver.
Citera
2024-10-19, 17:19
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Inget var mer självklart än 3 poäng idag för Östersund. Räddade igen och vind i seglen. De lär nog hanka sig fram i s1 flera år framöver.

Exakt så. 100 procent.
Citera
2024-10-19, 17:21
Medlem
Det är läskigt hur ett lag kan gå från att allt ser så självklart ut, till att plötsligt vara det sämre laget i alla matcher. Landskrona har verkligen förtjänat varenda poängtapp den här säsongshalvan.
Citera
2024-10-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Det är läskigt hur ett lag kan gå från att allt ser så självklart ut, till att plötsligt vara det sämre laget i alla matcher. Landskrona har verkligen förtjänat varenda poängtapp den här säsongshalvan.

Utsikten var ju så förra året.
Citera
2024-10-19, 20:31
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Så har det väl varit för ÖFK några säsonger? Verkar inte orka bry sig förens det blir slutspurt
Citera
2024-10-19, 20:38
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
HIF är de som sticker ut för mig. Utan att nämna några lag i AS räknar jag till sex lag som kan spela i SE istället för HIF.

Det blir också konstigt om 1,4M människor bara ska ha ett lag i AS.
Men de är det överlägset bästa laget i Sverige just nu iallafall. Tyvärr verkar skåningar i gemen side-a med MFF. Verkar som att bara lokalbefolkningen håller på Hif och Bois , medan folk i Trelleborg knappt håller på sitt egna lag. Är det intrycket jag fått, men någon skåning får gärna rätta mig. Tycker det är lite trist att det verkar som att snittskåningen tar parti för storstadslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in