2023-12-14, 09:14
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Kan man säga att du likt rasisten värderar och rankar människor i grupper? Och är man i en grupp vet du genast hans IQ?

Nu var ju den aktuella gruppen redan definierad i trådstarten.. Men människor går att dela in i grupper på många sätt. Det kan vara efter kön, åldersgrupp, utbildningsnivå, intressen, hälsotillstånd osv. osv. På så vis; ja. Fördomar har alla.

Jag vet inte genast vilken IQ en person har om h*n är med i en grupp. Det beror givetvis på vilken grupp som avses, då kan jag med hjälp av mina fördomar och erfarenheter i vissa fall göra en kvalificerad gissning. Efter den här trådstarten fick jag mina fördomar om extremhögerns intelligens bekräftad. Sen vet jag så klart att det finns smarta människor där också.
Senast redigerad av ProfessorA 2023-12-14 kl. 09:21.
Citera
2023-12-14, 09:15
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Helt rätt. Det är också därför som Zozzar och Miljöfascister tappar sympatisörer

För att de blir rasister istället?
Citera
2023-12-14, 09:16
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Vi kunde redan läsa ditt första, mycket kortare inlägg med samma kommunistiska skit.

Mycket imponerande prestation. Fortsätt kämpa med läsningen.
Citera
2023-12-14, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Föga förvånande. De är enkelspåriga. De klarar inte av att samla information från fler källor än de som bekräftar den egna världsbilden och har stora svårigheter att göra en korrekt analys av data. De är oförmögna att se orsakssamband och väljer därför att gå på "känsla", vilken oftast är rädsla.
De har ett binärt tänkande där varje fråga antingen måste ha ett rätt eller fel och klarar inte av nyansskillnader, då drabbas de av härdsmälta och börjar skrika eller skyller på allt utanför sig själva. De saknar förmåga till reflektion och självrannsakan. De gör sig själva till offer för omständigheten och söker ständigt syndabockar och hackkycklingar.
De saknar mentaliseringsförmåga. De har en paranoid inställning till allt som är nytt och okänt. Deras syn på rätt och fel är teoretiskt inlärd, de kan skrika på en pedofil eller våldtäktsman men saknar den emotionella intelligensen för att verkligen förstå rätt och fel. De ha inga problem att själva bryta mot regler, såväl formella som informella, och hänvisar då allt som oftast till "sunt förnuft". Deras syn på "sunt förnuft" är att de får göra som de vill eftersom deras logik säger att alla människor delar deras tanke om vad "sunt förnuft" är.

osv. osv.

Jag har alltid förundrats hur Socialdemokraterna alltid behöver göra utredningar oftast med hjälp av s.k experter eller professorer i alla möjliga olika frågeställningar allt ifrån kärnkraft, miljö till invandring! Det måste vara flera hundramiljoner som spenderats i alla dessa undersökningar oftast har man t.o.m gjort om undersökningen när svaret man fått inte riktigt passat deras värderingar! Att se och uppfatta saker själva verkar inte vara ett alternativ? Men sen när någon expert säger till dessa uber människor som lever i någon annan värld som även du verkar göra ? Att utredningen visar allt som oftast att Socialdemokraterna och vänstern har fel bemötts det oftast med ett anklagande mot andra partier inte helt ovanligt mot SD? Socialdemokraterna har fört en politik som har varit skadlig och kostat miljarder för Sverige! Och den grupp som röstat på dessa människor skall i genomsnitt då ha högre IQ? Det låter osannolikt att vi har så många fårskallar med högt IQ i Sverige men det är inte helt omöjligt?
Citera
2023-12-14, 09:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Människor går att dela in i grupper på många sätt. Det kan vara efter kön, åldersgrupp, utbildningsnivå, intressen, hälsotillstånd osv. osv. På så vis; ja. Fördomar har alla.

Jag vet inte genast vilken IQ en person har om h*n är med i en grupp. Det beror givetvis på vilken grupp som avses, då kan jag med hjälp av mina fördomar och erfarenheter i vissa fall göra en kvalificerad gissning. Efter den här trådstarten fick jag mina fördomar om extremhögerns intelligens bekräftad. Sen vet jag så klart att det finns smarta människor där också.
OK, så du handlar och agerar som en rasist, värdesätter människor efter något grupp-kriterium utan att se dem som individer, men bara rasisten är dum och inte du?

Du vet att hela TS är fejk och det finns inga fakta som visar att Höger har lägre IQ än Vänster? Vad säger det om din intelligens att du gick på TS bara för att den bekräftade din falska åsikt om grupper av människor?
Senast redigerad av Barents 2023-12-14 kl. 09:27.
Citera
2023-12-14, 09:24
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Ja Nazister, Fascister, och till och med hundjävlarna försvann ut i tomma intet, för plötsligt handlade det om Demokrater och Republikaner istället.
Och inte vilka Republikaner som helst, utan givetvis dom som röstade republikanskt just när Trump var kandidaten.
Skillnaden är dessutom hela 5 Poäng.

Ja man kan skratta åt dom här resonemangen, men jag gör det inte, jag blir mest rädd faktiskt.
Bah, människor som har åsikter som inte stämmer med verkligheten, t.ex i denna TS och tråd, kommer ju ingenstans för det är alltid sanning, vetenskap, fakta som segrar och som ger människor lyckliga liv. Inte falska doktriner. Låt dumskallarna till Vänster vara dumskallar och de får olyckliga liv. För livet är fullständigt rättvist. Fråga alla till Vänster som bor i områden som fyllts med invandrare, efter att alla till Vänster varit för Refugees Welcome. Eller alla Miljöpartister som inte har råd att betala månadens elräkning.
Senast redigerad av Barents 2023-12-14 kl. 09:27.
Citera
2023-12-14, 09:29
Medlem
Folk som vill ha hit islamister har lågt IQ, inte tvärtom. Och den som skriker rasist är väl inte intelligent heller.
Citera
2023-12-14, 09:32
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Då har jag inte ens räknat in landets LSS-Boenden, inte bor det väl en massa fascister där?
Jag minns en opinionsundersökning från 1980-talet där man kollade vad folk i fängelse röstar på. Fängelse = låg IQ och EQ. 90% röstade på V och S.

I Rosengård röstar 90% på Vänstern eller muslimer:
https://valresultat.svt.se/2022/riksdagsval-12800805-rosengard-centrum.html

I Djursholm, min födelsestad, röstar 85% Höger.
https://valresultat.svt.se/2022/riksdagsval-01620111-mellersta-djursholm.html

Rosengård bör alltså enligt TS vara fylld med Einsteins och Djursholm med losers. Håhå jaja.
Citera
2023-12-14, 09:45
Medlem
Inget negativt i att va rasist. Det är hedrande att va just det.
Citera
2023-12-14, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mangionita
Forskning visar att fascister, nationalister, rasister och homofober med konservativa idéer har lågt IQ. Korrelationen är universell såvitt man undersökt. Högerfolk och nationalister har lägre intelligens och är ofta hundägare.
Bortsett från invandrarkillars mindervärdighetskomplex med kamphundar som bara tänker med testosteron så brukar även nationalister, rasister, sverigedemokrater, skinnskallar och konservativa traditionalister också vara just storhundsägare - inte sällan ha schäfrar och dylika vakthundar. Hur kommer det sig?
Varför är nationalister, fascister, sverigedemokrater, midgårdare och vitmaktmusiker ofta hundägare med låg intelligens? Hur är och ser i övrigt rasister och nazister ut? Vad kännetecknar typiskt sett sverigedemokrater, högerfolk, nationalister och andra fascister?

Vänd på frågan. Varför anses skrikvänstern vara allmänt efterbliven? Eller du kanske anser att alla reaktionära är lågintelligenta men cherrypickar nationalister för att du tillhör den andra falangen som anser sig vara så moraliskt överlägsen att man slutat tänka.
Citera
2023-12-14, 10:26
Medlem
Bassplays avatar
Det är inte min uppfattning.
Däremot brukar vänstern lida av en lång lista diverse diagnoser och ha extremt lågt IQ.

Nationalister är smarta som förstår varför massinvandring är dåligt.
Vänstermuppar ignorerar bara följerna och låtsas som det regnar.

Kamphundar är det mest blattar och knarklangare som har.
En liten del är väl svenska WT.
Citera
2023-12-14, 10:29
Medlem
Necriss avatar
Du missar att sverige är speciellt där alla de som faktiskt förstod samhällsutvecklingen, klarade hitta och läsa statistiken själv, var tillräckligt smarta för att genomskåda journalisternas propaganda OCKSÅ är de som kallades rasister. Så jag skulle säga att en del av dina fördommar är rätt, tattuerade hundägare med lite lågt IQ är antagligen rasister i lite högre utsträckning an vad man kunde förväntat sig, men det är också så att många av de smartaste kallas rasister i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in