2023-12-13, 13:38
Avslutad
Forskning visar att fascister, nationalister, rasister och homofober med konservativa idéer har lågt IQ. Korrelationen är universell såvitt man undersökt. Högerfolk och nationalister har lägre intelligens och är ofta hundägare.
Bortsett från invandrarkillars mindervärdighetskomplex med kamphundar som bara tänker med testosteron så brukar även nationalister, rasister, sverigedemokrater, skinnskallar och konservativa traditionalister också vara just storhundsägare - inte sällan ha schäfrar och dylika vakthundar. Hur kommer det sig?
Varför är nationalister, fascister, sverigedemokrater, midgårdare och vitmaktmusiker ofta hundägare med låg intelligens? Hur är och ser i övrigt rasister och nazister ut? Vad kännetecknar typiskt sett sverigedemokrater, högerfolk, nationalister och andra fascister?
Citera
2023-12-13, 13:42
Medlem
Hej

Då du själv verkar ha den gemensamma nämnaren, lågt IQ så kan väl du slutföra analysen?

Önskar er en fin dag
Citera
2023-12-13, 13:43
Medlem
De har ett ganska enkelspårigt sätt att se världen. Ganska enkelt för att bli uppslukad av någon demagog och skylla egna personliga bekymmer och diverse samhällsbekymmer på invandrare eller folk som i allmänhet ser utländska ut.
Citera
2023-12-13, 13:44
Medlem
991ESSs avatar
Var väldigt många du klämde in där i det förfärliga facket.. är inte alls säker på att du har högre IQ.
Citera
2023-12-13, 13:52
Medlem
Liberationfronts avatar
Rasism och Nazism när blev det Fascism? Du är ju helt tappad.

Jag är Fascistiskt konservativ med inte fan Bazist eller Rasist.
Citera
2023-12-13, 13:53
Medlem
Fettsugnings avatar
Vilken forskning? Din egen?
Citera
2023-12-13, 13:55
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangionita
Vad kännetecknar typiskt sett sverigedemokrater, högerfolk, nationalister och andra fascister?
Jag är ju själv sverigedemokrat, men varken fascist eller rasist. Mitt i mellan höger och vänster. Både nationalist och internationalist. Inte bög men ej heller homofob. Gillar public service till råga på allt.
Å vaxxin, å två stora hundar. labrador och vorsteh för jakt.
Stämmer inte riktigt in på nidbilden kanske.
-------------------------------------------------
Så det är ju svårt att generalisera. .
men de som är med i högerextrema rörelser, inte eliten utan den långa svansen alltså, är ju genomsnittligt sett lite sämre utbildade, lite mer arbetslösa och bidragsberoende.
Citera
2023-12-13, 13:59
Medlem
retardators avatar
Fram med "forskningsresultaten" eller håll käft.
Citera
2023-12-13, 14:10
Medlem
Du har ju helt fel, det är tvärtom! Konservativa och högerfolk har högre intelligens i snitt!

Källa: https://medium.com/progressively-speaking/what-kind-of-people-are-republicans-259ac4578b74
Citera
2023-12-13, 14:11
Medlem
anomaligns avatar
Jag känner personer som är orienterade åt det nationalkonservativa/fascistoida hållet på båda ändar av spektrat. Jag känner några sådana som är mycket begåvade och smarta, och de är även de mest radikaliserade.

Hög IQ är inte det samma som hög förmåga till metakognition, kritiskt tänkande eller immunitet mot biaser eller manipulation. Man kan vara Einsteinsmart men ändå råka trilla ner i ett kaninhål och utan att fatta det råka anamma en absurd världsbild från en skitideologi.

Men det verkar tänkbart att för en lågbegåvad person finns det fler, grundare kaninhål där ute, vilket gör att puckon är överrepresenterade bland rasister.
Senast redigerad av anomalign 2023-12-13 kl. 14:18.
Citera
2023-12-13, 14:22
Medlem
Endevils avatar
Varifrån kan denna spännande forskning komma? Från Expos mytomanfabrik?
Citera
2023-12-13, 14:36
Medlem
Hegamons avatar
Fascister har ofta ett personlighetsdrag som gör att de säger till andra, exempelvis du slänger gasolgrillen utanför pappersåtervinningen. En typisk fascist skulle säga: HÄR SKA DU INTE SLÄNGA DIN SKIT! Nationalister och rasister behöver alltså inte som du redan resonerar vara fascister.

Att ha hund, är något jag ser alla möjliga grupper har. Du menar så klart en snubbe i en lägenhet och så har han en mördarhund, sedan håller han på med vitmakt alternativt är nationalist. Vissa sådana var inte duktiga i skolan, de har så sett gemenskap i nationalistiska kretsar, för där samlas folk som inte är nöjda. Samtidigt så utsätts dessa för samhällets baksidor, det är arbetslöshet, bidragsberoende, skräniga grannar, våld och brott.
Senast redigerad av Hegamon 2023-12-13 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in