2023-12-13, 18:27
Medlem
369Qs avatar
Folks intelligens förblindar deras medvetande.

Vad gör hög-IQ människor? Hjälper utsatt i nöd?

Om ni resterande nu är så smart borde ni förstå vilka ni jobbar åt.

Du kan börja med att studera Natos högkvarter uppifrån. Vad ser det ut som?

Som att sno godis från ett barn.
Citera
2023-12-13, 18:28
Medlem
Gridiots avatar
Kan det vara ett sätt att utöva sitt intresse för ras? alltså inom en sfär där det inte är kontroversiellt och faktiskt applicerbart.
Citera
2023-12-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Ändå rätt fascinerande hur denna undersökning måste gått till. "Först mäter vi din IQ, sedan vill vi veta om du röstat på Trump".

Man måste vara bra dum för att tro på detta nys. Alltså fascist enligt TS.

Tråden borde ligga under Humor. När Vänstern försöker sig på fakta så blir det alltid Humor.

Ja Nazister, Fascister, och till och med hundjävlarna försvann ut i tomma intet, för plötsligt handlade det om Demokrater och Republikaner istället.
Och inte vilka Republikaner som helst, utan givetvis dom som röstade republikanskt just när Trump var kandidaten.
Skillnaden är dessutom hela 5 Poäng.

Ja man kan skratta åt dom här resonemangen, men jag gör det inte, jag blir mest rädd faktiskt.
Citera
2023-12-13, 18:47
Avslutad
Jag är en äkta SDare. Jag har nog inte så högt iq. Som folk är mest tror jag. Jag har inte någon hund. Jag har katt. Jag är stor djurvän.
Anledningen till att jag röstat SD sedan urminnes tider är att jag inte gillar invandrare och deras sätt att vara. Krävs inte mer förklaring än så.
Citera
2023-12-13, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mangionita
Forskning visar att fascister, nationalister, rasister och homofober med konservativa idéer har lågt IQ. Korrelationen är universell såvitt man undersökt. Högerfolk och nationalister har lägre intelligens och är ofta hundägare.
Bortsett från invandrarkillars mindervärdighetskomplex med kamphundar som bara tänker med testosteron så brukar även nationalister, rasister, sverigedemokrater, skinnskallar och konservativa traditionalister också vara just storhundsägare - inte sällan ha schäfrar och dylika vakthundar. Hur kommer det sig?
Varför är nationalister, fascister, sverigedemokrater, midgårdare och vitmaktmusiker ofta hundägare med låg intelligens? Hur är och ser i övrigt rasister och nazister ut? Vad kännetecknar typiskt sett sverigedemokrater, högerfolk, nationalister och andra fascister?

Haha du beskriver typ 60% av den etnisk europeiske befolkningen, som var ännu mer konservativ tidigare och har kommit längst av alla civilisationer.

Tror du behöver läsa på lite om Dunning-Kruger-effekten.
Citera
2023-12-13, 18:58
Medlem
Citat:
Högerfolk och nationalister har lägre intelligens och är ofta hundägare.

Har tänkt starta en liknande tråd.

Djurägare inbillar sig ofta att deras djur har ett medvetande. Deras hjärnor ser mönster där det inte finns mönster, vilket är mänskligt, att se formationer i molnen, en gubbe i månen, etc.

Precis som konspirationsteoretiker. De ser också mönster där det istället bara är slumpmässighet.

Därför är hundägare ofta konspirationsteoretiker, och vice versa.

I framtiden borde man kunna samköra register över hundägare med exempelvis Acta Publica eller persondata sparad av teknikjättarna, för att få en bättre bild över vilka medborgare som är eller riskerar bli högerextrema.
Citera
2023-12-13, 19:08
Medlem
Det är ju vänsterpacket som är idioter. "allt till alla och någon annan får betala". Jag verkligen hatar att betala skatt. Framförallt när jag ser vad det går till.
Citera
2023-12-13, 19:18
Avslutad
Ni borde kunna googla och läsa själva t.ex. "conservatism and racism linked to low iq metastudies".
"Intelligence Study Links Low I.Q. To Prejudice, Racism, Conservatism."
Based on 67 studies plus 23 studies, i.e. empirical fact:[/u]There is plenty of research showing that low general intelligence in childhood predicts greater prejudice towards people of different ethnicity or sexuality in adulthood. Open-mindedness, flexibility, trust in other people: all these require certain cognitive abilities. Understanding and accepting others – particularly "different" others – requires an enhanced capacity for abstract thinking.
The effect strongly depended on the measure used for ideological attitudes and prejudice, with the strongest effect sizes for authoritarianism and ethnocentrism.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/per.2027
[/quote]Att ha politiska åsikter i sig är förknippat med högre intelligens oavsett än att bara vara mainstream och traditionell rödvinssosse eller övrigt valboskap.
Israeliter har lite lägre än IQ i 100. Endast sekulära judar i Väst har 120 i genomsnitt. Hitler sägs ha haft 130 i IQ. Mitt visuella IQ är en gång i tiden uppmätt till mellan 119 och 126.
Numera har det sjunkit till bara lite över medel. Varför vet jag inte men det kan ha med koncentrationsförmåga i grupp, svårdiagnostiserade saker med synen och eller narkotika att göra. Mina två söner har båda över 140 eller "Near" genius or genius".
Citera
2023-12-13, 19:27
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Saxat:
Sen när blev republikaner = rasister och fascister?

Varför tar du inte upp IQ skillnaden mellan svarta och vita?
Citera
2023-12-13, 19:30
Medlem
Citat:
Forskning visar att fascister, nationalister, rasister och homofober med konservativa idéer har lågt IQ. Korrelationen är universell såvitt man undersökt. Högerfolk och nationalister har lägre intelligens och är ofta hundägare.
Bortsett från invandrarkillars mindervärdighetskomplex med kamphundar som bara tänker med testosteron så brukar även nationalister, rasister, sverigedemokrater, skinnskallar och konservativa traditionalister också vara just storhundsägare - inte sällan ha schäfrar och dylika vakthundar. Hur kommer det sig?
Varför är nationalister, fascister, sverigedemokrater, midgårdare och vitmaktmusiker ofta hundägare med låg intelligens? Hur är och ser i övrigt rasister och nazister ut? Vad kännetecknar typiskt sett sverigedemokrater, högerfolk, nationalister och andra fascister?

Gillar Parabellum..

Indoktrinerad boskap undrar verkligen vem som äger er 🥳
Citera
2023-12-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Haha du beskriver typ 60% av den etnisk europeiske befolkningen, som var ännu mer konservativ tidigare och har kommit längst av alla civilisationer.

Tror du behöver läsa på lite om Dunning-Kruger-effekten.

Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Ett gammalt knep. ”Forskningen” går alltid hem som argument.

Citera
2023-12-13, 19:37
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Människor med lågt IQ finns så klart i alla grupper, men tycks av någon anledning vara mer representerade bland nationalister och rasister.
Helt rätt. Det är också därför som Zozzar och Miljöfascister tappar sympatisörer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in