Ni borde kunna googla och läsa själva t.ex. "conservatism and racism linked to low iq metastudies".
"Intelligence Study Links Low I.Q. To Prejudice, Racism, Conservatism."
Based on 67 studies plus 23 studies, i.e. empirical fact:[/u]There is plenty of research showing that low general intelligence in childhood predicts greater prejudice towards people of different ethnicity or sexuality in adulthood. Open-mindedness, flexibility, trust in other people: all these require certain cognitive abilities. Understanding and accepting others – particularly "different" others – requires an enhanced capacity for abstract thinking.
The effect strongly depended on the measure used for ideological attitudes and prejudice, with the strongest effect sizes for authoritarianism and ethnocentrism.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/per.2027
[/quote]Att ha politiska åsikter i sig är förknippat med högre intelligens oavsett än att bara vara mainstream och traditionell rödvinssosse eller övrigt valboskap.
Israeliter har lite lägre än IQ i 100. Endast sekulära judar i Väst har 120 i genomsnitt. Hitler sägs ha haft 130 i IQ. Mitt visuella IQ är en gång i tiden uppmätt till mellan 119 och 126.
Numera har det sjunkit till bara lite över medel. Varför vet jag inte men det kan ha med koncentrationsförmåga i grupp, svårdiagnostiserade saker med synen och eller narkotika att göra. Mina två söner har båda över 140 eller "Near" genius or genius".