Citat:
Ursprungligen postat av
HenAnnan
Jösses vad du plötsligt är generös med skattebetalarnas pengar!
Och jösses vad mycket tolerans du förespråkar till folk som tror på vad du kallar "sagoböcker"!
Men vad inkonsekvent du är som tycker att det är OK att strunta i "sagobokens" krav på slakt, men inte strunta i "sagobokens" råd om hur maten skall tillagas.
Det känns som om du har svaret på allt, bara det att vi andra inte förstår ditt geni.
Slutar diskussionen för denna gång.
Saken är att jag klarar av att utgå från annat än mig själv, känsloargument är inte min grej alla gånger utan känner att det fungerar bra att även förhålla sig till fakta. Typ lagar, regler osv. Jag vet inte om jag tidigare gett uttryck för att skattemedel inte ska komma folk till godo, jag tror inte att jag gjort det eftersom jag inte kan se vitsen att betala skatt till det gemensamma utan att det gemensamma också ska ta del av inbetalade medel, precis som jag misstänkte att de flesta tänker. Vidare anser jag att det är en självklarhet att respektera och tolerera folks personliga tro, så länge den inte drabbar andra så ser jag ingen vits att vara emot. Är absolut för den svenska religionsfriheten. Jag anser inte heller att "sagoböckernas" krav på hur djur ska slaktas ska ignoreras, men för den sakens skull anser jag inte att man måste se på samhället som det ser ut 2023 och inte så som det såg ut för 1400år sedan, eller som i judendomen 4000år tillbaks i tiden. Jag tror helt enkelt inte att de skulle skrivits på samma sätt idag som då.
Sist men inte minst är det väl mest du som ger utryck för att inte förstå vad jag skriver så varför du ska framställa andra som lika korkade som dig själv förstår jag inte. Skönt iaf att du väljer att inte diskutera mer, det uppskattas.