Citat:
Ursprungligen postat av
Moderatorhora
Religion är något jag finner svårt att förstå. Kan även tycka att det är lite korkat att tro på någon "Gud" och följa prompt vad som står att läsa i någon flera hundra år gammal bok. Men min oförståelse gör inte att jag anser att de som ändå tror inte ska ges hänsyn. Jag kan inte heller se det enorma problem som du tycks se för i ärlighetens namn är det väl inte så många skolbespisningar som åker på skadestånd för att de inte tillgodoser elever olika krav på kost? Att som i det här fallet skylla på ekonomi känns enbart löjligt, hur stor budget har aktuell skola för sina luncher? Hur mycket skulle denna budget påverkas av att servera den judiska eleven "rätt" kost? Tror nog att man kan spara in dessa kronor ganska enkelt på annat om nu budgeten inte medger större felmarginal än några kronor per dag.
Jösses vad du plötsligt är generös med skattebetalarnas pengar!
Och jösses vad mycket tolerans du förespråkar till folk som tror på vad du kallar "sagoböcker"!
Men vad inkonsekvent du är som tycker att det är OK att strunta i "sagobokens" krav på slakt, men inte strunta i "sagobokens" råd om hur maten skall tillagas.
Det känns som om du har svaret på allt, bara det att vi andra inte förstår ditt geni.
Slutar diskussionen för denna gång.