2023-12-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Vilken är, i ert tycke, den bästa fryspizzan? Jag lämnade Billy’s för flera år sedan och köper 8ggr/10 pizza rustica pepperoni från Dr Oetker. Vilken brukar ni välja?

ICAs Stenungsbakade kebabpizza, topppa med inlagda jalapenos sista minuterna.
Citera
2023-12-09, 13:39
Medlem
BrianGriffins avatar
Grandiosa Pan Pizza. Sen köper jag till vitlökssås.
Citera
2023-12-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag var bakis och fortfarande lite full och vaknade hos en tjej som hade ”den bästa fryspizzan i världen”

Jag ville beställa hamburgare eller pizza från turken men hon insisterade och tog fram ett kuvert med någon jävla pizza från Österlen.

Helt ärligt nu, vilken jävla pizza!

Kommer inte ihåg vad den hette men den var perfekt gräddad och smakade som nybakad pizza inte som dom här vanliga svenne pizzorna. Har letat i Malmö men inte hittat pizzan så antagligen köpte hon den på Österlen.

Annars är Billys original den bästa bakis pizzan!
Skulle aldrig få för mig att äta pizza nykter, men bakis och full är det guld!

Tror den heter Gustafs Pizza. Finns på Ica Malmborgs Limhamn. Han har väl eget hak på Österlen.
Citera
2023-12-09, 17:24
Medlem
Sverighiztans avatar
Åt den grandiosa kantarell för någon vecka sedan och den var faktiskt väldigt god måste jag erkänna
Citera
2023-12-09, 18:16
Medlem
Pablos (Fiorelli eller vad den nu heter) är vad mig beträffar bäst, Tonys ligger tätt bakom. Har för mig att de är handbakade. Kan man tänka sig att köpa en pizza ur kyldisken så är ICAs egna bra.
Citera
2023-12-09, 19:15
Medlem
Cartiers avatar
All fryspizza är halvfabrikat!

För att förvandla dem från närmast vegetarisk pizza till animalisk bör man klippa ner en bunt skinkskivor.

Därefter applicera oregano och eventuellt chilisås/chili flakes och jalapeño.

Slutligen: Pensla kanterna med olja eller flytande smör så de inte blir stenhårda.

Tyvärr gäller det mesta av detta även restaurang-pizza.
Citera
2023-12-09, 22:40
Medlem
SevenS1nss avatar
Gillar grandiosan med lite extra påringlad chilisås/ketchup (panpizza), dr oetgers pizzor är också ok, sen tycker jag icas 330g fryspizzor också är helt ok. Man brukar kunna få två såna för 50kr, så ganska prisvärda är de. Kräver dock att man ”preppar” dom med lite extra topping.
Citera
2023-12-10, 00:52
Medlem
Ferhs avatar
Godaste fryspizza jag ätit var en ostpizza av märket Chicago Town. Bara sett/köpt den en gång däremot, och det var typ 15 år sen så mycket möjligt att de har ändrat på receptet sen dess. Men god var den.
Citera
2023-12-10, 02:23
Medlem
DR Oetker. Salame, Mozarella etc. Väldigt goda.
Citera
2023-12-10, 02:32
Medlem
E-Mac.s avatar
Tony's Pizza har bäst pizzabotten av de sorter jag hittills provat. De påstår att deras pizzor är handbakade, stenugnsbakade och lokalproducerade. Prova deras Pizza Vesuvio.

Edit: Lägg gärna på lite extra för en ännu godare pizza. Till exempel, lite tomatpuré runt kanterna, lite mera ost och skinka, kanske oliver..etc. Men som sagt, pizzabotten är mycket bra, åtminstone för att vara en fryspizza och i den prisklassen den befinner sig i, 52:50 /st på COOP (i skrivande stund).
Senast redigerad av E-Mac. 2023-12-10 kl. 02:43.
Citera
2023-12-10, 03:07
Medlem
Jag har provat alla fryspizzor på marknaden så här kommer min topp 3.

1. Dr Oetker Rustica 4 Ostar
Utlåtande: Tjock och krispig botten med flera lager av ost, toppas gärna med egen salami eller skinka då den är något smaklös.

2. Tony's vesuvio
Utlåtande: Överlägset bäst deg av samtliga fryspizzor. Skinkan smakar dock avskyvärt om du kör den i varmluftsläge (vilket egentligen är ett måste för att botten ska uppnå sin fulla potential).

3. Grandiosa Pan pizza classic
Utlåtande: Skinkan är gudomlig på den här pizzan och gifter sig bra med den milda osten. Tyvärr är degen väldigt medioker och drar ner betyget en aning.
Citera
2023-12-11, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Skriver under på ICAs egna, hade Norge-tema och då äter du fryspizza. Min favorit var ICAs egna med salami och den med mozzarella, bra pris också.

Ser ingen direkt koppling mellan Norge och pizza. Fast som du skriver är deras pizzor bra. I synnerhet den jag nämnde...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in