Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-08, 16:58
Medlem
Dr. Oetker Traditionale är bäst och Rustica är näst bäst.
Citera
2023-12-08, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Tonys Pizza Pepperoni har dom i min butik, och den är riktigt bra. Dom har även kebab, men har inte testat den. Tony's Pepperoni är bättre än vad jag fått på vissa billiga pizzerior.
Coop och Kvantum verkar endast ha kebabpizzorna här omkring. I vilka affärer kan man hitta pepperonipizzorna?
Citera
2023-12-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Coop och Kvantum verkar endast ha kebabpizzorna här omkring. I vilka affärer kan man hitta pepperonipizzorna?
Finns på ica där jag bor
Citera
2023-12-08, 18:18
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie

Hos mig finns den på Hemköp och Willys, men Hemglass har den också, fast dyrare där, som allt annat hos Hemglass. Kollade precis på deras site, och dom tar 85kr för den, jag brukar betala 55kr eller så i butik, fast dom hade äen fler varianter, tex Vesuvio och Hawaii.

Edit:
Enligt Tonys hemsida ska dom finnas lite var som helst.
https://www.foodster.se/
Citera
2023-12-08, 18:22
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Hos mig finns den på Hemköp och Willys, men Hemglass har den också, fast dyrare där, som allt annat hos Hemglass. Kollade precis på deras site, och dom tar 85kr för den, jag brukar betala 55kr eller så i butik, fast dom hade äen fler varianter, tex Vesuvio och Hawaii.

Edit:
Enligt Tonys hemsida ska dom finnas lite var som helst.
https://www.foodster.se/
Ok, ska kika in Hemköp och Willys!
Citera
2023-12-08, 18:29
tycker den där 4 ostar pizzan från jag tror dr oekter ( eller hur det nu stavas ). Är svårslagen när det kommer till fryspizza riktigt god pizza att avnjuta. Om man vill kan man ju själv slänga på lite bacon , kyckling eller annat kött om man vill det.
Citera
2023-12-08, 18:31
Medlem
Edudumellers avatar
Icas egen Mozzarella.

En bra grund som funkar som den är, men med fördel trimmas med nån god salami, lite mer tomat&Mozzarella eller vad man nu känner för.
Citera
2023-12-08, 18:32
Medlem
Klas-Vegass avatar
Både coop och maxi har tony's online. Tyvärr kan man inte se lokala butiken.

53kr var inte dyrt. Dock har de andra ständiga extrapriser. Äter inte mycket fryspizza nu men skall testa . Tack för tips.
Citera
2023-12-08, 18:35
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag förundras över att det finns en marknad för fryspizza, för de gånger jag har testat så har de knappt smakat nånting överhuvudtaget. Minns att jag provade en Dr Oetker Quattro Formaggi (alltså fyra ostar), t.o.m den var smaklös! Helt fantastiskt att man lyckas lägga på fyra olika ostar på en pizza och ändå få den att smaka noll.

ICAs fryspizza med mozzarella, pesto och körsbärstomater har faktiskt bra med smak, även om degen är medioker även för en fryspizza. Jag instämmer i övrigt att fryspizza är allt för smaklöst för det mesta.Dr. Oetker är ingen höjdare tycker jag då de är tämligen smaklösa. De är bättre än många andra fryspizzor, men ribban är satt väldigt lågt.

Tony's pizza har klart bäst deg av de jag provat, dock så är även den aningen smaklös. Har enbart provat den med kebab då jag inte hittat någon annan smak och det var jääävligt snålt med kebab, i övrigt så var den bra men bars som sagt upp av degen och inte toppingen.
Citera
2023-12-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edudumeller
Icas egen Mozzarella.

En bra grund som funkar som den är, men med fördel trimmas med nån god salami, lite mer tomat&Mozzarella eller vad man nu känner för.

Håller med, denna är bra så toppar man den med vad man själv vill.
Citera
2023-12-08, 18:50
Medlem
santos_devilles avatar
Jag var bakis och fortfarande lite full och vaknade hos en tjej som hade ”den bästa fryspizzan i världen”

Jag ville beställa hamburgare eller pizza från turken men hon insisterade och tog fram ett kuvert med någon jävla pizza från Österlen.

Helt ärligt nu, vilken jävla pizza!

Kommer inte ihåg vad den hette men den var perfekt gräddad och smakade som nybakad pizza inte som dom här vanliga svenne pizzorna. Har letat i Malmö men inte hittat pizzan så antagligen köpte hon den på Österlen.

Annars är Billys original den bästa bakis pizzan!

Skulle aldrig få för mig att äta pizza nykter, men bakis och full är det guld!
Citera
2023-12-08, 19:05
Avstängd
Negercps avatar
Willys har en drive nu, man får fem pizzor Montecastello för 75 kronor. Låg kvalitet men man slänger på lite extra tomatsås, ost och skinka innan man sätter den i ugnen. En låda rödvin på det och en sliten 45 årig slyna från krogen så är man kung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in