2023-12-09, 04:40
Medlem
Den absolut godaste frysta pizzan är enligt min mening ICAs egen stenugnsbakade pizza med mozzarella. Den smakar inte helt som en pizza köpt på restaurang men är en annan sorts produkt. Dock faktiskt godare än vissa pizzor från restaurang.

Ett knep... Ge den två minuter mindre i ugn för att få den att smaka mer saftig och fräsch.

Har inte testat på länge men då jag senast testade precis lika god som jag beskriver...
Citera
2023-12-09, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Tonys är jättebra men jag gillar också Coop Het Tex Mex Pizza
https://www.coop.se/handla/varor/fry...-7340011459934
Funkar om man gillar knäckemacka som pizzabotten annars tonys är överlägsen
Citera
2023-12-09, 05:26
Medlem
volvo 240s avatar
Lidls med salami. Överraskande god.
Citera
2023-12-09, 05:32
Medlem
MASSAGATTIs avatar
De godaste fryspizzor jag ätit är utan tvekan dessa från Willys, och drake i min brevlåda vad god pizzabotten är.

https://www.willys.se/sok?q=tony%27s%20pizza
Senast redigerad av MASSAGATTI 2023-12-09 kl. 05:36.
Citera
2023-12-09, 06:58
Medlem
Billys bensår, ser ut och luktar som ett liggsår/bensår och smakar enbart kemikalier!

Ser egentligen ingen anledning att köpa ”de bästa” fryspizzorna då de ju kostar nästan som en från en pizzeria!?!?
Citera
2023-12-09, 07:19
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Fast där har du fel. Pelles var ingen fryspizza utan en färskpizza den låg i kyldisken och gick utmärkt att micra vilket inga fryspizzor förutom Billys klarar.

Finns en tråd om Pelles: (FB) Klassikern Pelles Pizza - recept?

De har du fan ta mig rätt i! Jag backar ur rummet och ger mig av till tråden du länkade
Citera
2023-12-09, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Paolos var ju en höjdare. Vad heter den idag? Torsken

Om du tittar på designen på förpackningen så torde det vara denna.

https://assets.icanet.se/image/uploa...pbsay6zze.webp

Paolos:

https://images.openfoodfacts.org/ima..._sv.15.400.jpg
Citera
2023-12-09, 09:16
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Den absolut godaste frysta pizzan är enligt min mening ICAs egen stenugnsbakade pizza med mozzarella. Den smakar inte helt som en pizza köpt på restaurang men är en annan sorts produkt. Dock faktiskt godare än vissa pizzor från restaurang.

Ett knep... Ge den två minuter mindre i ugn för att få den att smaka mer saftig och fräsch.

Har inte testat på länge men då jag senast testade precis lika god som jag beskriver...

Skriver under på ICAs egna, hade Norge-tema och då äter du fryspizza. Min favorit var ICAs egna med salami och den med mozzarella, bra pris också.
Citera
2023-12-09, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Dr Oetker Salame Mozzarella Pesto utan tvekan

Var ett tag sen man åt fryspizza. Men håller med att Oetker pizzor är goda.

Men beror ju lite på hur man tillagar en pizza. I detta fall är det i ugn. Gör allt mycket godare än micro.
Citera
2023-12-09, 09:51
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Minns en tråd för ett tag sen där många verkade gilla nån "Tonys Pizza". Har själv bara sett den i min butik som kebabpizza, men jag gillar inte kebabpizza. Finns den i andra smaker?

Finns en handfull andra varianter. Jag testade kebabpizzan en gång och den var en besvikelse. Snålt med pålägg (kebab), osten och tomatsåsen var smaklösa, degen var det inget speciellt med (bättre än grandiosa och liknande).

Den absolut bästa fryspizzan jag testat är Dr. Oetker Tradizionale Speciale. Deras ristorante "Pizza Salame Mozzarella Pesto" är också helt klart godkänd, dock med sämre "deg" (varma mackor style). Testade den som bara heter Salame och den var betydligt tråkigare i smaken.
Citera
2023-12-09, 09:52
Medlem
Fettsugnings avatar
Bröd har inget i en mikrovågsugn att göra. Brödprodukter, inklusive fryspizza värms bäst i vanlig ugn.

Har ännu inte hittat någon jag är nöjd med, ska testa den där Tonys vid tillfälle. Äter fryspizza 1-2 ggr per år så det kan dröja.
Citera
2023-12-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Håller med att coops tex-mex är bra. Grandiosa kebab har lite smak. Sedan har ica en veg-pizza jag faktiskt kan äta. Är nog enda vegetarisk rätt som jag köper ibland.

Dr Oetker hade en bolognese som tyvärr försvunnit. Dr Oetker har annars tunn botten om man gillar det.

Dr Oetker har även pan pizza (kan heta originale, i svart kartong) som är klara favoriter här. Fantastiskt god botten och kanter som inte är stenhårda som många andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in