2023-12-11, 04:02
Bannlyst
ICAs egna , antingen med ost eller den vegetariska
Coops egna(?) brukar vara två för femtio

Och på Willys köper jag ibland den som är lite längre och inte helt rund, också hyffsat lågt pris - skär den i tre bitar och varje får plats precis i min mini ugn.

Alla varianter utan kött, och ska vara ost , sen brukar jag fylla på med tomatkross och mer ost. Gärna pesto och kryddor

Salami funkar
Citera
2023-12-11, 05:35
Medlem
Dr Oetker Rustica pizzorna

Till skillnad från alla pyttesmå tunna pizzor som de flesta märkena är så är dessa rejäla pizzor, tjock botten och bra med pålägg, bra kryddade också även om jag brukar lägga på lite extra oregano eller vitlökssås.

Finns till min vetskap som Pepperoni, kebab eller fyra ostar, kebaben är dock den sämsta av dom i mitt tycke.
Citera
2023-12-11, 06:43
Bannlyst
Hur svårt är det att rosta några mackor bredvid, om man är ute efter brödet främst?
Citera
2023-12-11, 07:35
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ser ingen direkt koppling mellan Norge och pizza. Fast som du skriver är deras pizzor bra. I synnerhet den jag nämnde...

De äter mest pizza i världen, och äter ofta fryspizza. Haft stött på många norrmän som ätit grandiosa till lunch när jag jobbat där
Citera
2023-12-11, 07:49
Medlem
För min del så blir det billys röda panpizza .
Men det är gammal vana och sker nog max vartannat år.
Citera
2023-12-11, 09:11
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
De äter mest pizza i världen, och äter ofta fryspizza. Haft stött på många norrmän som ätit grandiosa till lunch när jag jobbat där

De kallar dem för "Grandie" och tar upp stora delar av butiksytorna.
Citera
2023-12-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
De kallar dem för "Grandie" och tar upp stora delar av butiksytorna.

Är företaget Grandiosa svenskt?

Är det svenskt varför startar inte en driftig norrman eget fryspizzaföretag?
Citera
2023-12-12, 06:38
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Är företaget Grandiosa svenskt?

Är det svenskt varför startar inte en driftig norrman eget fryspizzaföretag?

Ja, ligger i Dalarna.
Citera
2023-12-13, 00:52
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ja, ligger i Dalarna.

Nej, det är norskt.

"Production of the original Grandiosa started on 11 February 1980, then produced by Nora (now Stabburet) in Stranda in Sunnmøre. Grandiosa was one of the first frozen pizzas produced in Norway. The pizza became vastly popular and is still the most sold pizza brand in Norway, in defiance of increasing competition from other local and international brands. In 2002 Stabburet responded to increased competition in the frozen food segment by reviving the brand with creative marketing and several new versions of Grandiosa. The pizza is also exported to the neighbouring countries Sweden, Finland, Denmark, Poland, Iceland, and Faroe Islands,[1] with the topping selection in Sweden and Finland differing substantially from the ones in Norway. "

ägs av Orkla Group - ett norskt företag. Inget svenskt nånstans.
Citera
2023-12-13, 05:42
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nej, det är norskt.

"Production of the original Grandiosa started on 11 February 1980, then produced by Nora (now Stabburet) in Stranda in Sunnmøre. Grandiosa was one of the first frozen pizzas produced in Norway. The pizza became vastly popular and is still the most sold pizza brand in Norway, in defiance of increasing competition from other local and international brands. In 2002 Stabburet responded to increased competition in the frozen food segment by reviving the brand with creative marketing and several new versions of Grandiosa. The pizza is also exported to the neighbouring countries Sweden, Finland, Denmark, Poland, Iceland, and Faroe Islands,[1] with the topping selection in Sweden and Finland differing substantially from the ones in Norway. "

ägs av Orkla Group - ett norskt företag. Inget svenskt nånstans.

Det tillverkas i vilket fall 30 miljoner Grandiosapizzor i Vaansbro, Dalarna, varje år.
Citera
2023-12-31, 22:59
Medlem
välkommenti bups avatar
Grandiosa X-tra Allt Chili Cheese 'N' Bacon

Så jävla god och den pizzan som finns som faktiskt är stark.
Citera
2023-12-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt

tror fan det när en pizza på restaurang kostar uppåt 300 kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in