Citat:
Ursprungligen postat av
Pillerarm
Om du gör som jag säger, behöver du inte vara aktiv, och över tid kommer du få en avkastning som är bättre än att betala av din bostad.
Att ens försöka slå index är en tabbe.
För två år sedan gjorde jag som du, jag trodde inte en aktie kunde sjunka så mycket, tappa 200 tusen på bara ett halvår, skrev även på rikatillsamman, alla rekommendera behåll, man jag sålde, vissa sig vara det bästa jag gjort, aktierna fortsatte ner i flera månader, vissa rasa 60%.
Jag kunde bara tacka gud jag hade mage o sälja.
Nu placerar jag inte i flera aktier, har bara två tre stycken, men försöker sikta in dom på stora starka bolag som sjunkit hårt, varje höjning drar ordentligt, varje krona aktien stiger ger ca 10 tusen plus.
Nu handlar det mer om att köpa o sälja i rätt tid, på detta sätt börjar kontona växa.
Tipset var faktiskt Bolemson själv som gav mig, kolla att alla parametrar visar rätt, gå då all in, sedan väljer du själv hur länge du vågar ligga kvar. vänta sedan till nästa tillfälle och var inte för ivrig, sitt gärna på händerna så du inte satsar förtidigt.
Vi körde några såna här race med storskogen medans den sjunk i värde, vi gick all in vid 20-21 krona, mycket riktigt den steg till 28 kr, jag sålde vid 27. sedan sjunk storskogen ner till 6-7 kr.
kan satsa på den när räntor går ner.
Men det är lite hur allt fungerar med aktier.