2023-12-07, 22:54
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Vad är vitsen med ditt infantila försök till sarkasm?, du är ju bara pinsam, omogen.
Jag tror det har att göra med hur lort-orcherna och deras samhälle fungerar; hur fritt tänkande, utbildning och yttrandefrihet helt enkelt inte är tillåtet där borta. Det är en nation som diametralt motsätter sig de värden, möjligheter och framförallt rättigheter som existerar här i väst:
https://www.pbs.org/newshour/world/russian-politician-sentenced-to-over-8-years-for-criticism-of-war-in-ukraine
Citat:
Russian politician sentenced to over 8 years for criticism of war in Ukraine
The sentence handed to Ilya Yashin, one of the few Kremlin critics to have stayed in Russia, offered the latest indication of an intensified crackdown on dissent by Russian authorities. International human rights groups have denounced it as a mockery of justice
Uralmongolerna är överhuvudtaget inte kapabla att föra en ärlig diskussion: De begriper inte meningen med det, utan föredrar att ljuga istället:
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ingenting tyder på att Ryssland är på väg att invadera Ukraina. Västs hysteriska propaganda är falsk och oanständig. Den syftar till att öka fientligheten mot Ryssland och det har de lyckats med så här långt. Man försöker provocera Ryssland till aggressiva handlingar.
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ryssland har inte ens en tanke på att invadera Ukraina och det finns inga som helst bevis för att dom skulle göra det.
Allt är bara lögner. Som vanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism
Ryssland har inget att vinna på en invasion. En invasion har heller inget stöd i opinionen
/.../
Vilka är nu källorna till de mytiska "invasionsplanerna"?
Osv. osv...
Senast redigerad av zergrush 2023-12-07 kl. 23:00.
Citera
2023-12-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litorinahavet
"Stödet bland ukrainare till en förhandlingslösning för att avsluta kriget mot Ryssland har ökat under de senaste nio månaderna till nästan hälften av befolkningen, visar en opinionsundersökning"

https://nyadagbladet.se/utrikes/manga-ukrainare-redo-att-kompromissa-for-fred/

Håller Ukrainas befolkning på att bli krigströtta?

Smart, på det sättet så får de ett nytt krig om några år där de blir av med mer land.
Citera
2023-12-08, 23:14
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Putin ville ju erövra Kiev och hela Ukraina. Att då ockupera 15% av målet, och kalla det för "seger", är bara skrattretande.

Du kommer aldrig hitta något uttalande eller bevis på att Putin ville ha hela Ukraina. Du har helt missuppfattat vad konflikten handlar om.
Citera
2023-12-08, 23:25
Medlem
Citat:
Du har helt missuppfattat vad konflikten handlar om.

Så vad tycker du att Rysslands invasion av Ukraina, handlar om?
Citera
2023-12-08, 23:27
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Du kommer aldrig hitta något uttalande eller bevis på att Putin ville ha hela Ukraina. Du har helt missuppfattat vad konflikten handlar om.
Finns 100-tals bevis för det, putler säger själv att han vill ha ett lydrike, i praktiken en ryzk filial.
Hoppas du inte är i ryzzland för då riskerar du 15 års fängelse för uppvigling och att du motsäger kreml!!!
Citera
2023-12-09, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Skit i att tjata om undermåliga ryska medier. Kolla på källan istället. Det är denna, såvitt jag kan bedöma:

https://ratinggroup.ua/files/ratinggroup/reg_files/rg_ukraine_cati_monitoring_122023__.pdf

Men jag kan inte läsa ukrainska, så inte helt säker.

Samma nyhet, med samma siffror, anges även av andra medier, som Newsweek, så det stämmer nu. Rating Group är heller inga ryzztroll.
Då det kommer upp en varning för att öppna din pdf-fil vore jag tacksam om du kunde länka till sidan där dokumentet/undersökningen finns på Rating Group's hemsida, tack.

( finns säkert någonstans där, men jag kan ej finna själva undersökningen )
Citera
2023-12-09, 16:08
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Då det kommer upp en varning för att öppna din pdf-fil vore jag tacksam om du kunde länka till sidan där dokumentet/undersökningen finns på Rating Group's hemsida, tack.

( finns säkert någonstans där, men jag kan ej finna själva undersökningen )

Det är ratinggroups sida, det ser du i URLen.

Jag hade också svårt att hitta den på Ratings site, men den var där.

Om du inte litar på filen, så ladda ner den utan att öppna den, och scanna den med ett antivirus-program.
Citera
2023-12-09, 17:47
Medlem
Citat:
Det är ratinggroups sida, det ser du i URLen.

Jag hade också svårt att hitta den på Ratings site, men den var där.

Om du inte litar på filen, så ladda ner den utan att öppna den, och scanna den med ett antivirus-program.
Underlättar om du kan posta datumet då undersökningen gjordes och publicerades på Ratinggroup.ua,tack!
Citera
2023-12-10, 20:40
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Underlättar om du kan posta datumet då undersökningen gjordes och publicerades på Ratinggroup.ua,tack!

Jag körde genom dokumentet nu med Google Translate, och GT är inte jättebra på ukrainska. Jag tror inte att det är rätt undersökning. Som sagt, Newsweek har gått genom undersökningen så det är inte bara något rysstroll som fabulerat fram de 44% (i västra Ukraina) som vill ha fredsförhandlingar. Men jag hittar inte originalundersökningen på Rating.ua. Kan den ha blivit borttagen?
Citera
2023-12-10, 22:40
Medlem
Citat:
Jag körde genom dokumentet nu med Google Translate, och GT är inte jättebra på ukrainska. Jag tror inte att det är rätt undersökning. Som sagt, Newsweek har gått genom undersökningen så det är inte bara något rysstroll som fabulerat fram de 44% (i västra Ukraina) som vill ha fredsförhandlingar. Men jag hittar inte originalundersökningen på Rating.ua. Kan den ha blivit borttagen?
Det finns ingen sådan undersökning gjord hos ratinggroup.ua, men däremot många andra undersökningar som gjorts t ex hur ukrainarna upplever anslutning till Nato, förtroende för UAF, bli medlem i EU etc...mycket intressanta att läsa.

Påpekade i tidigare inlägg, gör det igen,
Ser ut som uppgifterna till undersökningen är hämtad från Strana.ua som sprider det ryska narrativet och rysk desinformation.

Går ej att finna ursprungsundersökningen ang det Ukrainska folkets vilja att kompromissa för fred.

( jag har iaf inte funnit den ännu )
Citera
2023-12-11, 10:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Detta är givetvis en medveten strategi av Kreml. Givetvis är aldrig deras mål uttalade. Vid en misslyckad invasion är det alltid idiotiskt att berätta om vilka mål man har. Man ändrar dem bara under krigets gång och försöker ge en illusion om att det alltid varit målet.

Vissa går på det, andra inte.
Citera
2023-12-12, 22:24
Medlem
psychicsailors avatar
Rating-undersökningen som claimar att över 40% av (väst-)ukrainska befolkningen vill att Kiev förhandlar och släpper territorier är svår att hitta i original.

När jag försökte leta upp den hittade jag dock en annan, från Oktober 2023: https://news.gallup.com/poll/512258/ukrainians-stand-behind-war-effort-despite-fatigue.aspx

I denna vill 30% av ukrainska befolkningen förhandla, och 60% vill slåss till seger. Seger definieras som att sparka ut ryssen från Krim.

De nämner inte om de har intervjuat respondenter på Krim eller i Donass (antagligen har de inte det). Så för ukrainska befolkningen är egentligen talen högre, eftersom vi vet vad de på Krim skulle säga om saken...Även i Donbas, delvis av ren självbevarelsedrift.

I östra Ukraina bor nu cirka 6 miljoner. I väst cirka 29 miljoner. Forfarande är därför en majoritet av ukrainska befolkningen för fortsatt krig, men det är rätt knappt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in