Citat:
Ursprungligen postat av
Rudan88
Förmodligen högt uppe i landet någonstans där det är många mil mellan byarna..
Alternativt någonstans där bilen inte sticker ut och folk inte reflekterar över den. Jag skulle väl inte bli jätteförvånad om det kommer kommentarer som "Jaahaa jag trodde det var grannens bil" när den väl är hittad, folk i allmänhet har verkligen ingen koll.
Precis, fast där ute i obygden så har folk ganska bra koll och stannar ofta och tittar på saker som dyker upp, jag har blivit ståendes med lastbilen ute i nån by utanför kaunisvaara och då kom det direkt någon och frågade om jag behövde en traktor eller typ hjälp på nått vis, det stannade sammanlagt tre personer vid det tillfället, antingen för att dom var nyfiken eller ville erbjuda hjälp om dom kunde.
Dyker det upp en okänd bil efter nån väg så är det snabbt dit nån och undersöker den. Sen kan det ju givetvis vara så att informationen inte nått fram att den bilen är eftersökt, det är ju en möjlighet.
Det var lite därför jag var inne på typ flygplats eller liknade, ingen tänker två gånger på vad det står för bilar där på långtids, men ofta är det istället kameror osv som avskräcker.