2023-12-15, 19:49
Avslutad
Angående Elliots FB. Dra inte för stora växlar på att den ligger nere. I Filippa fallet i Danmark så låg GM:s FB nere i två dagar för att sedan uppstå i ursprungligt skick. Det troliga är att det var polisen som stängde ned den för att gå igenom GM:s FB. När det var gjort så funkade den igen.

Ja som vanligt går mamman ut med BILEN! Ingenting vem Elliott var/är. Fritidsintressen hur han var/är som person. När man inte gör det så blir det svammel. Bevara integriteten in i döden.
Citera
2023-12-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Angående Elliots FB. Dra inte för stora växlar på att den ligger nere. I Filippa fallet i Danmark så låg GM:s FB nere i två dagar för att sedan uppstå i ursprungligt skick. Det troliga är att det var polisen som stängde ned den för att gå igenom GM:s FB. När det var gjort så funkade den igen.

Ja som vanligt går mamman ut med BILEN! Ingenting vem Elliott var/är. Fritidsintressen hur han var/är som person. När man inte gör det så blir det svammel. Bevara integriteten in i döden.

Hans FB har som sagt inte bidragit till nånting så det spelar ingen roll att de tar ner den..

Håller med, det verkar viktigare med integritet och fasad än att hitta honom. Det vore otroligt sorgligt om det visade sig att att familjen vetat om att det fanns tecken på psykisk ohälsa och att de dolt det för att bevara någon fasad, polisen kan nämligen gå all-in direkt om det finns fara för hälsa och liv. Hoppas verkligen att så inte är fallet..
Citera
2023-12-15, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Hans FB har som sagt inte bidragit till nånting så det spelar ingen roll att de tar ner den..

Håller med, det verkar viktigare med integritet och fasad än att hitta honom. Det vore otroligt sorgligt om det visade sig att att familjen vetat om att det fanns tecken på psykisk ohälsa och att de dolt det för att bevara någon fasad, polisen kan nämligen gå all-in direkt om det finns fara för hälsa och liv. Hoppas verkligen att så inte är fallet..
En stor faktor i denna fasad misstänker jag är företaget!. Passar liksom in dåligt in i nischen att ha psykisk ohälsa med i den bilden. Dessutom i familjen.
Citera
2023-12-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
En stor faktor i denna fasad misstänker jag är företaget!. Passar liksom in dåligt in i nischen att ha psykisk ohälsa med i den bilden. Dessutom i familjen.

Jag tänkte exakt samma sak men valde att inte skriva det..
Oavsett anledning så hoppas jag att det inte är så.
Citera
2023-12-15, 20:34
Avslutad
Citat:
Jag tänkte exakt samma sak men valde att inte skriva det..
Oavsett anledning så hoppas jag att det inte är så.
Det är så klart en spekulation. Men varför inte lägga alla korten på bordet istället. Vi är väl här för att hjälpa inte stjälpa. Får vi inte rätt förutsättningar/underlag att gå vidare då är det väl så. Tyvärr.
Citera
2023-12-15, 21:24
Medlem
Är det någon som vet om Elliot har en vän som är ”iväg” på jobb, semester eller liknande? Som i själva verket är med honom?
Är det någon som vet om någon bekant/vän eller väns förälder osv har en ljus suv liknande bil?
Är det någon som vet om Elliot under tid swishat pengar till någon speciell?
Tagit ut kontanter regelbundet?
Är det någon som vet om bilen är parkerad på någon långtidsparkering som blivit betald av någon annans konto?
Citera
2023-12-15, 21:25
Medlem
Samt finns det någon som har en ny bild på honom? Har han tunnt ljus skägg/ mustasch?
Citera
2023-12-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randigzebra95
Samt finns det någon som har en ny bild på honom? Har han tunnt ljus skägg/ mustasch?

Stämmer, det fanns en bild med den stilen på hans Facebook som nu är stängd. Kanske att nån har sparat ner den?

Vad är det du vet???
Citera
2023-12-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Man hoppas att polisen låter kolla kameror från gränsövergången till Finland (det borde väl finnas kameror där?).

Antingen kan Elliot själv ha kört över till Finland av någon anledning vi inte känner till, eller också kan bilen ha blivit stulen och den eventuelle biltjuven kan ha stängt av mobilen. Oklart om Elliot i så fall följt med över till Finland eller om han lämnats någonstans längs vägen

Verkar som att du har läst mitt inlägg..? (#512). Jag ger det ganska stor sannolikhet...
Senast redigerad av RedPillSlut 2023-12-15 kl. 23:04.
Citera
2023-12-15, 23:26
Medlem
Citat:

Och om dom skulle gå ut med enn sådant påstående, vad skulle det göra för skillnad? Kommer han lättare att hittas? Kommer man hitta bilen då?
Citera
2023-12-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Och om dom skulle gå ut med enn sådant påstående, vad skulle det göra för skillnad? Kommer han lättare att hittas? Kommer man hitta bilen då?

Eventuellt.. många som avslutar sina liv gör det på en plats som betyder något för dem. Tex en plats där de växt upp som barn, någonstans de varit på semester med en partner eller liknande. Man skulle kunna lägga mer fokus på avlägsna platser, än att fundera på vart han skulle ha tankat bilen eller handlat mat. Förmodligen även lägga mer fokus på speciella platser än att leta i diken. Man skulle helt enkelt kunna ha ett lite annorlunda strategi i sökandet.
Citera
2023-12-16, 00:30
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedPillSlut
Verkar som att du har läst mitt inlägg..? (#512). Jag ger det ganska stor sannolikhet...
Oj, nej det hade jag missat. Jo, men det känns väl som en möjlighet som polisen borde kolla upp, om dom inte redan gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in