2007-10-17, 15:35
Bannlyst
[quote=Ace Ventura]Det var länge sedan senast så, smått uttråkad på....
[quote]

Har du min herre något live överhuvudtaget?
Seriös fråga.

Mvh Jason Von Flu
Citera
2007-10-17, 16:38
Medlem
Mahous avatar
Veckans tips:

Indianapolis -3 At Jacksonville
Ifjol blev det här mötet en uppvisning i hur ett försvar inte ska spela. Minns inte de exakta siffrorna, men Jaguars hade väl en sisådär 350-400 run yards och sprang bokstavligen sönder Colts. Nu hoppas jag på bättring, Colts har haft sin bye week och kommer taggade och friska.

Tampa Bay At Detroit -2.5
Lions började säsongen med två raka segrar, men sedan har det gått utför. Efter att man blev rökta av Eagles har anfallsspelet kärvat rejält, förutom en viss quarter mot Bears. Lions har ju inte heller något försvar att falla tillbaka på när det strular framåt. Bucs må ha det tunt med running backs, men Jeff Garcia ska kunna styra upp det här.

Baltimore -3 At Buffalo
Visst, Bills pressade Cowboys ordentligt. Men då bjöd Tony på i stort sett varenda poäng. Bills har inte presterat mer än 65 poäng på 5 matcher, och då är alltså alla Tonys presenter inräknade. Med den produktionen blir det svårt att knäcka Ravens försvar.

För övrigt lockande att spela Pats till -16. Och nu är det Dolphins som står på andra sidan. Men kan de verkligen göra lika fantastiska insatser vecka in och vecka ut? Efter en urladdning som mot Cowboys, som var 5-0, borde det undermedvetet bli mindre tändning inför Dolphins som är 0-6. Eller?

Nåja, antingen så blåser Pats motståndet av banan på nytt och vinner med en 30-40 pinnar. Eller så blir det underskattning och jämnare (men Pats-seger).
Citera
2007-10-17, 17:11
Medlem
Ace Venturas avatar
New England -16.5 At Miami
Tennessee -2 At Houston
Indianapolis -3 At Jacksonville[/quote]

Citat:
Ursprungligen postat av leker
Seriös fråga.

Mvh Jason Von Flu

Och detta kommer från killen som ägnar sig åt att chansbetta på grekiska div 2 matcher i fotboll och spenderar inlägg och energi åt att försöka lura A-kassan (dvs staten, dvs vi som faktiskt betalar skatt) på pengar? Idiot.
Citera
2007-10-17, 17:45
Medlem
Dannybois avatar
New England -16.5 At Miami

Klarar inte Dallas av detta, hur fan ska då Miami göra det?

Tennessee -2 At Houston

Houston känns starkare helt enkelt.

Colts borde inte ha några problem att utöka sin vinstrad, och 3 p är i minsta laget.
Citera
2007-10-17, 18:34
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leker

Seriös fråga.

Mvh Jason Von Flu
Oj oj oj... men du orkar surfa in på ämnen du överhuvudtaget inte är intresserad av (vilket tyder på extrem sysselsättningsbrist), dessutom har du mage att kritisera att vi som ÄR intresserade av NFL har en tävling (tyder på dåligt omdöme).

Hur vet du föresten att det var tidskrävande för Ace att göra denna quiz eftersom du ifrågasätter om han har ett liv utanför FB? När jag har gjort mina quiz har jag googlat runt lite och översatt amerikanska diton, tar ca 20 minuter - ungefär samma tid som det tar för dig att skriva dina inlägg med tanke på hur länge du varit medlem och hur få inlägg du gjort. (Detta ifrågasättande tyder på att du tror att vi gör allt själva men du älskar nog att uppfinna hjulet igen och är antagligen ruggigt ineffektiv).

Att du sedan inte har aning om hur man citerar tyder på att du har svårt att lära dig de finesser som finns - du vill alltså uppfinna hjulet igen med din "fina" citering... stavningen och meningsbyggnaden tänker jag inte ens dra upp.

Kort sagt: varför kommenterar du här??

Citat:
Ursprungligen postat av Ace
Idiot!
I second that!
Citera
2007-10-17, 20:30
Medlem
Kolbulles avatar
Pittsburgh -3.5 At Denver - Willie Parker springer sönder ett Broncos som får sin fjärde raka förlust.

New England -16.5 At Miami - Patriots gör troligen runt 40 poäng. Miami gör inte mer än 15.

Indianapolis -3 At Jacksonville - Colts har lärt sig av fjolårets förlust och tar hem det här komfortabelt.

Förlåt förresten för mitt förra inlägg som såg åt helvete rörigt ut.
Citera
2007-10-17, 21:50
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag lider med er alla Pats-fans. Trots så underbart spel i kombination med er unika ödmjukhet så visas inte New England Patriots respekt nog! TUR att det finns de som då tar tag i saker och ting....

http://sports.espn.go.com/espn/page2/story?page=gallo/071015&sportCat=nfl
(Obs! För dom som inte är bekanta med begreppet föreligger här DRYG ironivarning! )

Men heja Tampa Bay för fan!!

Jag har hört att ödmjukhet inte passar mig så.. Kul artikel dock! Skönt att någon ser sakernas större helhet i sammahanget

Tolkar detta som att ni vill se Fler?! töser?!?!?!
Citera
2007-10-17, 22:15
Medlem
apskeletts avatar
Baltimore -3 At Buffalo
Buffalo är helt enkelt inte bra...
Tampa stod upp bra emot Indy, räkna med en stark ny omgång.
Kansas City At Oakland -3
För att spinna vidare på ace artikel, Damon Huard var backup-qb hos New England Awsomes 2001-2003
Citera
2007-10-17, 22:18
Medlem
Som vanligt, svåra frågor...

Citera
2007-10-17, 23:13
Medlem
Illmatics avatar
Adrian Peterson

Äntligen har vi Vikings fans något att glädjas över!

Adrian Peterson!
Vilken best. Ganska mäktigt att leda ligan i rushing yards i sin första säsong. Sedan Moss och Culpepper lämnat Vikings har de inte varit kul att heja på dem direkt. Men nu har man en spelare för framtiden som kan ta tillbaka laget till slutspel igen. Laget har förvisso feta problem med att få en QB att fungera men kan man lösa de så bör Patriots se upp! OK, de var en överdrift. Men laget kan bli jävligt stark. Man måste också få igång försvaret mot passningsspel.

Men hur långt tror ni där ute att han kan gå? Vad jag har sett och hört från olika expertkommentatorer på NFL.com så bör Emmit Smith se upp. Över 1500 yards denna säsong?
Citera
2007-10-18, 00:09
Medlem
apskeletts avatar
NFL nutidsorientering Del 1

Citat:
1. New York Giants blev iom segern i förrgår det 3:e laget att i grundspelet nå upp till totalt 600 segrar (eller mer) i NFLs historia. Dom är nu 600-502-33 i deras "franchise history". Vilka är de andra två lagen som nått denna historiska nivå?
D. Chicago och Green Bay

Citat:
2. Sant eller falskt. Iom segern senast borta mot Dallas blev Patriots det första bortalaget genom tiderna att vinna en batalj mellan två lag som är 5-0 (eller bättre)?
A. Sant

Citat:
3. Rams har ju tyvärr öppnat säsongen mindre smickrande, 0-6. Detta innebär den sämsta starten för Rams sedan?
B. Värsta starten sedan 1996, dvs första året i St Louis

Citat:
4. Ett annat lag som börjat mindre bra är Saints. När dom förlorade sin 4:e raka (till att starta säsongen 0-4) så innebar det att dom tangerade ett befintligt rekord med ett annat lag, nämligen rekordet för "sämsta starten av ett lag som spelat i playoff året innan". Vilket är det andra laget som lyckats med detta bottennapp?
D. 1982 - Buccaneers

Citat:
5. I den hyggligt nya divisionen AFC South återfinns de båda nybildade lagen Jacksonville och Houston. Eftersom dom är i samma division så möts dom två gånger per år. Vilket lag har vunnit flest av dessa möten?
B. Jacksonville 6-5

Citat:
6. När Philly mosade Detroit med 56-21 häromveckan så hade Eagles WR Kevin Curtis 205 yards (9 mottagningar) bara i första halvlek. Otroligt bra, men det hände faktiskt så sent som förra året också. Vem var det då som stod för prestationen?
B. Bills Lee Evans mot Houston

7. Imorgon är det 18:e oktober. Vad är det som är så NFL-speciellt med denna dag? (orkar inte översätta denna)
A. 1992 — Washington wide receiver Art Monk becomes the NFL's all-time leading receiver when he makes his 820th career reception in a 34-3 victory over the Broncos.

Citat:
8. Tom Brady är på gång för sin, och ligans, bästa start någonsin. Under årets sex första matcher leder han ligan med sina 21 TDs men hur ser hela den tabellen ut? Vilka är det han fajtas mot? Fyll i listan. Rätt namn på rätt plats.
2007, 21 TDs: Tom Brady, NE
1996, 20 TDs: Brett Favre, GB
2004, 19 TDs: Daunte Culpepper, MIN
1943, 19 TDs: Sammy Baugh, WAS
1999, 18 TDs: Kurt Warner, STL

Citat:
9. Sant eller falskt. Jeremy Shockey är efter MFN i måndags nu bara en enda catch från att slå Bob Tuckers rekord gällande flest mottagningar av en TE i Giants?
B. Falskt

Citat:
10. När Raiders och Dolphins möttes för någon vecka sedan så inträffade något speciellt. Vad?
D. För andra gången på tre veckor så blev en Raidersmatch försenad mer än en halvtimme pga kraftigt åskväder och blixtar.
Citera
2007-10-18, 00:40
Medlem
Lejonen bara springer å springer in poäng.

Pittsburgh -3.5 At Denver
Kan bara gå på ett sett nu när Pittsburghs försvar fått vila

Blir borta vinst bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här