2023-12-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molnet88
Nej, detta känns inte bra alls ...

Finns väl inget som säger att han skulle "hittas" eller befinna sig på platsen han senast hörde av sig från? Han kan ju vara i princip var som helst ...

Han hörde inte av sig, hans mobil kopplade upp sig mot masten i Jävre. Med andra ord har hans mobil varit däromkring, det finns inget annat bevis för att E själv varit där.

Hans bil har enligt Car.info en tankvolym på 70L och en blandad förbrukning på 0.89L/mil. Med tanke på hur dåligt väglaget var i tisdags och hur kallt det varit under veckan kan man nog räkna med att den drar ca 0.9 även vid längre körningar(?). Om vi förutsätter att hans bil var fulltankad när han åkte hemifrån och han faktiskt befann sig i Jävre i tisdags så har han en räckvidd därifrån på ca 72mil. Så som du skriver kan han befinna sig nästan varsomhelst.. har han dessutom tillgång till kontanter och har kunnat tanka någonstans så är sökområdet gigantiskt.

Men om man fokuserar på mobiltelefonen så kunde han lika gärna stängt av den hemma, varför stängde han av den just i Jävre? Vad hände när han tog det beslutet? Jag tvivlar på att han körde på ett ganska dåligt väglag i 110km/h och kom på "Ja just det, NU ska jag stänga av telefonen" helt random. Antagligen har han antingen stannat (varför?) eller så har nånting hänt i telefonen, någon som ringde? Skrev?
Citera
2023-12-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Det går ju att ta sig ut till vattnet i Jävre hamnen.

Så pass att man kan få en hel bil att försvinna?
Citera
2023-12-04, 12:43
Medlem
orrtupps avatar
Känns som intresset att hitta killen är ovanligt svagt🤔
Inget engagemang från missing people eller polis?
Citera
2023-12-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Känns som intresset att hitta killen är ovanligt svagt🤔
Inget engagemang från missing people eller polis?

Med tanke försvunnen 28/11 efterlyst av missingpeople 1/12 då kommer men väldigt långt med bil...så vad tänker du att Polis/MPS ska göra?
Citera
2023-12-04, 13:25
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
Med tanke försvunnen 28/11 efterlyst av missingpeople 1/12 då kommer men väldigt långt med bil...så vad tänker du att Polis/MPS ska göra?
Nä, jag vet inte men kanske man kunde söka av vägar mellan Jävre och Luleå?
Kan han ha kört av vägen i snöovädret och bilen hamnat så dumt till att den inte syns från vägen, både översnöad och täckt med snö från plogbilar?
Citera
2023-12-04, 13:34
Medlem
b00b00s avatar
Polisen uppdaterar:

https://polisen.se/aktuellt/handelse...erbottens-lan/

Citat:
Polsien söker iakttagelser av en man i 20-årsåldern som sågs i Skellefteå senast tisdagen den 28 november.

Jag citerar bara och tar inget ansvar för stavning.
Citera
2023-12-04, 17:12
Medlem
just_a_girls avatar
Polisen skulle kunna flyga med helikopter över E4 i området där mobilen sist pejlades och upp mot bensinmacken samt ned mot hamnen. Tror på en olycklig avåkning sett till vädret. Visst kan han vara varsomhelst men att leta i området där mobilen sist pejlades om man misstänker en olycka borde vara rimligt.
Citera
2023-12-04, 17:20
Medlem
Citat:
Kan han ha kört av vägen i snöovädret och bilen hamnat så dumt till att den inte syns från vägen, både översnöad och täckt med snö från plogbilar?

Helt utan att veta hur det ser ut/var vägar går osv, hur mycket snö har det fallit från 28-30?
Citera
2023-12-04, 17:59
Medlem
Crerands avatar
Citat:

Precis det jag tror. Tragiskt. Dyker väl upp i vår alternativt när snön minskar.
Citera
2023-12-04, 18:00
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
Helt utan att veta hur det ser ut/var vägar går osv, hur mycket snö har det fallit från 28-30?
I Skellefteå var det uppmätta snödjupet 82 cm den 29:e så det var säkert lika mycket snö på vägarna mot Jävre och längre norröver även den 30:e och i helgen. Dessutom fanns en orange varning för snö i kombination med vind den 30:e som kunde ge mellan 15-30 cm, men lokalt mer.

https://www.klart.se/artikel/veckoprognos-v48/ (publicerad på tisdagen förra veckan)

Låsta artiklar med bilder.
https://norran.se/bli-prenumerant/ar...bd-0kr-dp_week

https://norran.se/bli-prenumerant/ar...bd-0kr-dp_week
Senast redigerad av exoticspice 2023-12-04 kl. 18:02.
Citera
2023-12-04, 18:03
Medlem
Rykten säger att han är en halv-gangster? Kan kan hålla sig borta från någon skuld?
Citera
2023-12-04, 18:15
Medlem
Dom har fått in iakttagelser från både Älvsbyn och Boden. Förhoppningsvis så stämmer det. Har svårt att tro att bilen är översnöad någonstans vid E4an, eller att han kört ner i vattnet som vissa säger. I så fall ska han ha kört in i inlandet, men även de vägarna är trafikerade här uppe. Körs ju fortfarande transporter till och från Markbygden varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in