2023-12-03, 16:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nej jag menar att han saknar folkbokföringsadress.
Jag vet flera exempel på gubbar jag letat efter genom åren som saknas på ratsit och liknande och ringer man skattteverket svarar dom att personen saknar känd adress, personen har i dom flesta fallen i praktiken varit hemlös.
A,k,a "utan känd hemvist". Det höll jag också på på att bli när jag levde större delen av tiden i exil utanför Sverige. Jag lyckades styra om det efter kontakt med Skatteverket och blev i praktiken folkbokförd hos kommunen istället.
Citera
2023-12-03, 16:22
Medlem
Ska bli spännande läsa fupen, hur de kunde torska osv..

Har själv gjort flera köp, men inte orolig öhvt
Citera
2023-12-03, 21:12
Hoppas flertalet nya sajter etableras i dess ställe. Ska folk knarka är det bättre att det som de köper är rent. Det är ofta högre kvalité på de produkter som säljs via liknande marknadsplatser än det som folk luras köpa på gatan.
Citera
2023-12-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maaansion
Hoppas någon AI scanner byggs snart som går genom alla paket
och som ser varenda paket med knark, vad det än är.
Så exakt alla paket fastnar. Slutknarkat sedan.

Inga fler bombningar och gatukrig med skjutvapen

Fast är du fullständigt efterbliven? Försvinner online marknaden så kommer folk inte att sluta knarka utan det kommer förflyttas till gatan i större utsträckning igen och vi kommer se en stor ökning av gatukrig, bombningar och annat skit som kommer påverka samhället negativt. Problemet är inte att man kan köpa knark på webben för knarkas kommer det göra oavsett vad man gör utan det är politiken.
Citera
2023-12-03, 23:04
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Hoppas flertalet nya sajter etableras i dess ställe. Ska folk knarka är det bättre att det som de köper är rent. Det är ofta högre kvalité på de produkter som säljs via liknande marknadsplatser än det som folk luras köpa på gatan.
Ja alltså det är ju 2år sedan denna sida stängde och redan någon vecka senare hade typ alla säljare flyttat över till en annan sida.

Håller med dig fullständigt, bättre att köpa över nätet än på gatan. Sen blir det färre mellanhänder i ledet=färre personer som måste begå kriminella handlingar.

Nä länge leve knark i postlådan!
//En som inte ens knarkar längre
Citera
2023-12-03, 23:32
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKiloGuld
Inte en chans att en sådan sida drar in miljarder kronor. Då sitter man ju knappast i Sverige och lökar i väntan på att polisen ska komma på hembesök.

Gissningsvis har han växlat pengarna i omgångar och försökt plocka ut dem vita. Därav hög omsättning på verksamheten som helhet.

Omsättning betyder inte att han tjänat detta belopp, utan att detta är de belopp som passerat genom FS3 från köpare till säljare. Miljardbelopp är nog inte helt orimligt. Ägaren lär ju bara tjänat någon procent av detta.
Citera
2023-12-04, 00:38
Medlem
Citat:

Det kommer skjutas mer när gatulangarna krigar om territorium på just gatan.

En onlinekran som fixar braj av bästa kvalitet dagen efter utan att behöva möta Hassan är den bästa lösningen. USA och några EU grannar är föregångsland och vi ligger efter. Men det kommer till oss också i framtiden ska du se.

AI scanner hahah, länge leve kriget mot knarket!
Citera
2023-12-04, 00:55
Citat:

Hur tänker du nu? Skulle folk sluta sälja droger om det scannas paket?

Tänker precis som med andra gärningar att droghandel går inte att stoppa. Den går enbart att hämma. Men det är inte gratis och kostar samhället flera miljarder om året i form av rättsliga resurser.

Gatukrig och bombningar är ett symptom på att droger är illegala. Till skillnad från andra verksamheter där det finns konkurrensregler och tvistelösning i domstol så saknar dessa tillgång till densamme. Då tar man hellre till vapen och skjuter.
Fundera på vilka gäng det är som krigar i Kanada sedan Cannabis blev legalt.
Citera
2023-12-04, 09:19
Medlem
Jobbigt för alla tjackisar som torskde pengar och har at samt ej ibte får tag på tjack
Citera
2023-12-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
Nejnej det är vad sidan omsatt totalt dvs vad folk köpt knark för sen får man tänka bitcoins värdet som ökat dem räknar nog in det i sina beräkningar. Ägarna har tjänat 75mille tror dem
Aa tänkte väl de lät mycket 😅 tack!
Citera
2023-12-04, 12:19
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
Fast är du fullständigt efterbliven? Försvinner online marknaden så kommer folk inte att sluta knarka utan det kommer förflyttas till gatan i större utsträckning igen och vi kommer se en stor ökning av gatukrig, bombningar och annat skit som kommer påverka samhället negativt. Problemet är inte att man kan köpa knark på webben för knarkas kommer det göra oavsett vad man gör utan det är politiken.

Ja, det är ju helt sjukt att man hamnar i fängelse bara för att man bedriver grov narkotikahandel på nätet.
Citera
2023-12-04, 16:25
Medlem
a3h5wwx2ad20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Jag har begärt ut FUP, den kommer upp i tråden när jag får den. Är det ingen som vet vem personen är?

Fick du någon FUP idag kanske ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in