2024-01-18, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananjonas
Jag sa bara att admin för Archetyp är samma person som spammade FS 2.0 och FS 3.0 att polisen infiltrerat FS och att säljarna utpressade köpare osv osv. Om du inte var med på denna tid så förstår jag om du inte känner till det. Nej jag tror inte att FS 4.0 är perfekt. Men Archetyp är ju inte riktigt på samma nivå som FS 3.0 och FS 4.0

Jag kan intyga att det är sant.
Vi som var med när fs3 stängde net kommer nog alla ihåg vem/vilka det var som spammade forumet om archetyp. Personen är
för övrigt med i fupen och även åtalad i detta ärende, så har väldigt svårt att se hur denne skulle kunna vara admin på archetyp.

Haha ”jag kan intyga” är bara ytterligare bevis på att du inte har en jävla aning om vad du snackar om, men du verkar ha någonting emot archetyp för du fortsätter prata om deras admin i flera trådar under olika alias här på fb.

OnT:
Efter att enbart skummat igenom fup så känns det som att hela åtalet är byggt på väldigt mycket indicier, gissningar, skumma ”tipsare” och skulle helt klart kunna resultera i antingen friande dom, eller låga straff då det känns som att mycket bygger på spårade bitcoin transaktioner (cluster) och det verkar även saknas mer bevisning att det utbetalningar är till de åtalade?
Kan det vara så att polisen fick agera tidigare än man ville, för att man stängde ner fs3 och försökte röja alla bevis och det är därför mycket är oklart i fup?
Citera
2024-01-18, 03:38
Medlem
kolla i tråden...
Citera
2024-01-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
I flera fall är det pga att dom spårar Bitcoinen

Jag trodde inte det gick. Bitcoin ska ju vara anonymt.
Citera
2024-01-18, 08:40
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Källa?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...fran-knarkatal

Citat:
Mannen stod åtalad misstänkt för ringa narkotikabrott och drograttfylla. Nu frias han av Uppsala tingsrätt.

Försvaret: Han hade druckit flickvännens kiss, ovetande om att hon var påverkad av amfetamin.
Citera
2024-01-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananjonas
Monero knäcktes för länge sedan men är idag säker. Vi behöver ju inte diskutera mindre seriösa sidor som Archetyp men exempelvis FS 4.0 kommer inte att gå under på grund av att man lyckats spåra XMR någonstans, det är helt uteslutet. Archetyp kommer köra en exit-scam. Det är Archetyp's admin som vi ser i FUP som skriver propagandan att FS 3.0 kommer stängas ner av polisen och att "det finns en ny skitbra sida"

Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Undra vad "operation hydra" har kostat samt rättegång osv. Rättegången inte klar men 4.0 redan live, man kan ju knappast känna att man åstadkommit något...
Längst ner i denna artikel finns en faktaruta där följande står
”Efter att Flugsvamp 3.0 försvann så dröjde det inte länge förrän version 4.0 gjorde entré på Darknet. En 37-årig man med gängkopplingar sitter nu häktad misstänkt för inblandning i den sajtens verksamhet.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kom-drogsajten

Det har jag missat och hittar ingen tråd om det. Vet ni?
Citera
2024-01-18, 09:01
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Problemet uppstår när dom försöker växla bitcoins som polisen kan spåra till flugsvamp till svenska kronor
Citera
2024-01-18, 09:02
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...fran-knarkatal

Kreativt!
Citera
2024-01-19, 17:12
Medlem
Ni som fortfarande beställer på FS4 borde nog ta en funderare.
Om ni kollar andra trådar här så ser ni att det är massvis med köpare som fått paket beslagtagna senaste månaden.

Samtidigt skriver aftonbladet att en person kopplad till FS4 sitter häktad.
Inte helt omöjligt att ägarna torskat och att snuten nu har kontroll över flugsvamp och samlar bevis.

Och hur kan man bättre samla bevis än att ha full koll på vem som beställer vad och från vem.

Mycket möjligt att dom trixat med kodningen och kan se Alla beställningar där automatisk kryptering används.
Förklarar även alla beslagtagna försändelser senaste månaden.

Ja, många försändelser kommer fortfarande fram.
Men det finns inga resurser att beslagta alla tusentals paket samt så vill dom väl att man fortsatt skall tro att allt är som vanligt och att enorma flödet av beslagtaget enbart är pga nya lagen.

Självklart spekulerar jag bara men känns väldigt logiskt och vore inte första gången.

Knarka lugnt!
Citera
2024-01-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Knarka lugnt!

Och undvik riksdagstoaletter hädanefter !

Många rättegångsdagar. Någon som har lust att gå dit någon gång ? Fast slutet och
början är ju bäst, som alltid.
Citera
2024-01-20, 17:09
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Ni som fortfarande beställer på FS4 borde nog ta en funderare.
Om ni kollar andra trådar här så ser ni att det är massvis med köpare som fått paket beslagtagna senaste månaden.

Samtidigt skriver aftonbladet att en person kopplad till FS4 sitter häktad.
Inte helt omöjligt att ägarna torskat och att snuten nu har kontroll över flugsvamp och samlar bevis.

Och hur kan man bättre samla bevis än att ha full koll på vem som beställer vad och från vem.

Mycket möjligt att dom trixat med kodningen och kan se Alla beställningar där automatisk kryptering används.
Förklarar även alla beslagtagna försändelser senaste månaden.

Ja, många försändelser kommer fortfarande fram.
Men det finns inga resurser att beslagta alla tusentals paket samt så vill dom väl att man fortsatt skall tro att allt är som vanligt och att enorma flödet av beslagtaget enbart är pga nya lagen.

Självklart spekulerar jag bara men känns väldigt logiskt och vore inte första gången.

Knarka lugnt!

Sjukt att folk fortfarande använder den sajten då. Oavsett om han är tyst eller inte så är det verkligen att ta risker att beställa därifrån.

Någon som vet när rättegången börjar? Alltså för 3an
Citera
2024-01-21, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Bitcoin är anonymt dumfan.

Beslagtar polisen datorn från ägaren så är det rätt lätt att se vad han har använt för betalningsmetod i butiken.
Citera
2024-01-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Bitcoin är anonymt dumfan.

Beslagtar polisen datorn från ägaren så är det rätt lätt att se vad han har använt för betalningsmetod i butiken.

Bitcoin är så långt ifrån anonymt det kan bli om man använder det på fel sätt.
Allt går att spåra.

Monero däremot är i princip enda anonyma kryptovalutan av tusentals.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in