2024-08-17, 11:56
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
MFFs bortaföljen:

Munchen 79: 8000 personer

Wolfsburg 2020: 4200 personer

Madrid 2015: 3500 personer

Köpenhamn 2019: 2700

Paris 2015: 2500

Hur känns det som AIKare att sitta och prata om MFF och vårt bortafölje i Europa? Vi skåningar bär svensk fotboll, vi är Sveriges stolthet, så är det bara. Vårt notoriska bortafölje tystade hela Stamford bridge och fick engelsmännen att häpna. I Europa talar man om MFF!
Nu var det fredrik29 som pratade om publik, vilket jag tyckte var skitkonstigt efter man precis mäktat med ett bortafölje till Grekland i storlek av vad som hade förväntats av publiklagen Elfsborg och Häcken, typ. Sen är alla destinationer du nämner ovan enklare resor att genomföra än Thessaloniki.

Hur som helst förstår jag inte vad du vill ha sagt? Försvara jag inte er sportsliga track record i Europa några sidor tillbaka från mastodontmuppen aec?
Citera
2024-08-17, 12:02
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nu var det fredrik29 som pratade om publik, vilket jag tyckte var skitkonstigt efter man precis mäktat med ett bortafölje till Grekland i storlek av vad som hade förväntats av publiklagen Elfsborg och Häcken, typ. Sen är alla destinationer du nämner ovan enklare resor att genomföra än Thessaloniki.

Hur som helst förstår jag inte vad du vill ha sagt? Försvara jag inte er sportsliga track record i Europa några sidor tillbaka från mastodontmuppen aec?

Diffaren ovan påstod det gick direktflyg från Köpenhamn till Thessaloniki som alltså är PAOKs hemmastad, så jag vet ej.

Angående det sista stycket, har inte läst så långt bak i tråden däremot såg jag att du skrev att vi kanske gått om Göteborg men inte är i närheten av er i Stockholm publikmässigt. Det håller jag ej med om. Vi står upp bra mot er och lagen i Europa, om vi vill. Jag vet inte varför publiksiffran blev som den blev i Thessaloniki men du kommer få se annat framöver.
Citera
2024-08-17, 12:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Där kom Intertoto-cupen igen...

Snälla bara släpp den, för eran egna skull. Huski cup var ju åtminstone i mer närtid och ungefär lika tung turnering.

Hur var det nu? Eran "vinst" i intertotocupen gav er en kvalplats i as bara rundan av Uefa-cupen? Så eran största framgång i Europa är att ni fått kvala dit?
Vi var en övertidsminut ifrån att möta Juventus i kvartsfinal i fucking cupvinnarcupen på 80 talet. Men antar att framgångar i dåtid inte räknas plötsligt...

Finns en lista någonstans baserad på snittpoäng tagna i Europamatcher. Bajen låg i mittenskiktet och på övre halvan om man bara räknade antal matcher spelade.
Nu är det ju vanligt med gruppspelsformer framför utslagning, så Häcken, Elfsborg och framför allt Dif har klättrat de senaste åren.
Och för den autistiske som tror jag med detta försöker säga att MFFs och IFKs otroliga framgångar skall hamna i skym undan med detta sätt att räkna: Nej, det säger jag absolut inte.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-17 kl. 12:52.
Citera
2024-08-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad får du det ifrån? Vi har ett par hundra fler än Malmö. Publikligan är AIK, Bajen, Djurgården.
Trots att vi bara är trea i staden så är vi före alla andra och har fyra gånger fler än Häcken.

Det får jag från totala snittet förra säsongen som det ska räknas utslaget över en hel säsong, vi hade 800 mer än er.
Räknar inte denna säsongen än då vi knappt haft några matcher hemma mot dom större lagen ännu, som mot er, Göteborg, Häcken, Ellos.
Citera
2024-08-17, 12:55
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Det får jag från totala snittet förra säsongen som det ska räknas utslaget över en hel säsong, vi hade 800 mer än er.
Räknar inte denna säsongen än då vi knappt haft några matcher hemma mot dom större lagen ännu, som mot er, Göteborg, Häcken, Ellos.
Konstigt, jag räknar denna säsong.
Jobbigt att du måste vänta in bortafansen.
Citera
2024-08-17, 13:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
VSK-Kalmar är ju lätt dagens match. Visserligen har man ju sagt att VSK nog är körda nu. Men vad händer om dom slår Kalmar? Är dom med igen då? Eller är både dom och Kalmar körda i sådana fall?

Sedan är det lite kul att Blåvitt möter ditt bogeyteam Sirius och Bajen sitt mardrömslag Värnamo.
Jag tycker Göteborg Sirius är lite av årets match, ska Göteborg lämna bottenstriden eller fortsätta sin kräftgång.
Citera
2024-08-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29

Gör i nästan ingen skillnad vilka MFF möter hemma. Är i stort sett slutsålt varje match, det som skiljer från fullsatt är folk som får förhinder.

Så MFF´s publiksiffra kommer att vara ungefär där dom är, vi hade behövt högre kapacitet på stadion för att öka.

Det är DIF som har betydligt högre snitt än förra året. Jag har inte koll på om det beror på att dom haft fler publiksiffror tidigt så det kommer att sjunka senare när mindre publikdragande lag kommer, eller om dom faktiskt har ökat.
Citera
2024-08-17, 14:01
Medlem
mishimas avatar
Rejäl B-elva för oss idag.

Ni kan lassa in på Peking.
Citera
2024-08-17, 14:28
Medlem
eternussermos avatar
Ingen OJ från start, brukar vara den första som kritas ner, hur ska det gå mot Värnamo som vi nästan aldrig vinner mot. Dessutom Tekie på bänken...
Citera
2024-08-17, 14:34
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ingen OJ från start, brukar vara den första som kritas ner, hur ska det gå mot Värnamo som vi nästan aldrig vinner mot. Dessutom Tekie på bänken...
Grattis till tre pinnar. Kim vågade bänka sin kk OJ. Hammar i startelvan känns som att man tänker gnugga sig hela vägen i mål snarare än att surfa på bollen o lira lite skönt som Tekie föredrar. Med det sagt inte säkert att det är en bättre matchplan.
Citera
2024-08-17, 14:54
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Rejäl B-elva för oss idag.

Ni kan lassa in på Peking.
Mffs b lag är fortfarande klasser bättre än de flesta lagen i allsvenskan.
Citera
2024-08-17, 14:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Mffs b lag är fortfarande klasser bättre än de flesta lagen i allsvenskan.

Martin Olsson spelar från start.

Men upp till bevis för några killar.
Senast redigerad av mishima 2024-08-17 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in