2024-08-26, 08:12
Medlem
Teus avatar
Alltså, helt uppriktigt, hur fan får Klitte fortsätta döma matcher i Allsvenskan? Historiskt dålig igår. På riktigt.
Citera
2024-08-26, 08:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Personligen så bryr jag mig inte så mycket då alla storlag har bönder, det är knappast de som är de som gör klubben. Men Dif har sen arenaflytten försökt skapa en egen verklighet för att försvara sina egon när de gett upp allt de står för och bytt identitet. När till och med deras Ultras är grundade av ett kompisgäng från Norrtälje. UCN hade varit rimligare.
"Höga ljudtoppar", "alltid oavsett" och "Stockholms stolthet" är andra "egenskapade verkligheter" som av och till blir smärtsamt debunkade av den riktiga verkligheten.
Citera
2024-08-26, 08:20
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
"Höga ljudtoppar", "alltid oavsett" och "Stockholms stolthet" är andra "egenskapade verkligheter" som av och till blir smärtsamt debunkade av den riktiga verkligheten.
Maribor var inte jätteimponerade av "ljudtopparna".
Citera
2024-08-26, 08:36
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Personligen så bryr jag mig inte så mycket då alla storlag har bönder, det är knappast de som är de som gör klubben. Men Dif har sen arenaflytten försökt skapa en egen verklighet för att försvara sina egon när de gett upp allt de står för och bytt identitet. När till och med deras Ultras är grundade av ett kompisgäng från Norrtälje. UCN hade varit rimligare.

Nej jag kunde inte bry mig mindre men när de själva säger vi har massa bönder samtidigt som de är ”Stockholms stolthet” blir det för komiskt.
Citera
2024-08-26, 08:40
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Äh, det är väl bara en match.

Häcken kan man alltid räkna ut. Det är sedan gammalt. Elfsborg är överlägset starkast just nu. Men de ligger också en bit bakom poängmässigt. Brajen är som vanligt mest överskattade.
Häcken har fler titlar än Djurgården i modern tid.
Citera
2024-08-26, 08:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Häcken har fler titlar än Djurgården i modern tid.

Några kommentarer om Uddenäs till AIK? Vad säger Nostratrazke? Fisk eller fågel?
Citera
2024-08-26, 09:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Inte lätt. Flera år sedan jag var där nu men i gången in till stora hallen hängde en plansch med Spola kröken.

Fina Bosön var då iaf väldigt retro.

Den var kvar senast i lördags!
Citera
2024-08-26, 09:27
Medlem
OvissFramtids avatar
Jag tycker att vi ska börja prata om Sirius, BP, Västerås mfl som enbart tycks deltaga i Allsvenskan för att ge dem tre traditionella stockholmsklubbarna gratispoäng. Men när stygga Malmö kommer på besök spelar de som att det vore liv och död.
Citera
2024-08-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Du är en av många i denna tråd som vänder och vrider på mina inlägg så att det ska låta som att jag säger något helt annat bara för att det ska passa din världsbild om hur dum i huvudet jag anses vara.

Värnamos prestation var riktigt imponerande men hade deras femteplacering verkligen inträffat om bara Norrköping eller ditt kära Bajen inte underpresterat grovt under säsongens slut? Många bragder tas för givet i dagens fotboll bara för att det inträffade och det är viktigt att man sätter saker i perspektiv.

Mitt gamla inlägg om Hellberg grundar sig kort och gott i att jag trodde det var omöjligt för oss att plocka Rydström från Kalmar som ett resultat av vår floppsäsong och ansåg att Hellberg var det bästa alternativet. Förövrigt ger Hellberg ett alldeles för strakt intryck som en mysgubbe och väldigt lite kravställning. Du kan väl på riktigt inte tro att kraven inte kommer öka väsentligt på vad han förväntas kunna göra med en trupp som håller för en mittenplacering jämfört med vad han lyckades uträtta i Värnamo.

Det är nu han kan visa vad han går för och att jag har fel om hans tränarkarriär vilket jag har absolut inte har något problem med. Det jag däremot har problem med är stockholmare som vrider på varenda ord jag skriver bara för att jag håller på MFF.
Efter drygt halva säsongen är Bajen trea med en match mindre än tvåan Djurgården som dessutom har sämre målskillnad . Du blev skapligt ägd gällande Hellberg kan man säga
Citera
2024-08-26, 09:49
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Några kommentarer om Uddenäs till AIK? Vad säger Nostratrazke? Fisk eller fågel?
Alltså jag gillar Uddenäs. Han hade en otroligt fin första halva 2022 för att sedan ganska naturligt bänkas av Sadiq när han var skadefri. Han blev klart svagare när han tappade sin startplats, vet inte om det var självförtroende eller motivation som började brista?

Kan säkert göra nytt hos er men jämfört med briljanta Rui Modesto är det ett steg ned. (Om han nu inte utvecklats som fan i Holland vill säga)
Citera
2024-08-26, 10:25
Medlem
eternussermos avatar
Orolig för matchen mot GRIS ikväll, funderar på om vi inte borde starta utan Besara för att han ska få vara frisk resten av karriären. Kan kanske komma in senare då de förhoppningsvis fått några gula kort. Vi ska inte falla in i deras grisfotboll utan spela vårt vanliga spel såklart.
Citera
2024-08-26, 10:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Alltså jag gillar Uddenäs. Han hade en otroligt fin första halva 2022 för att sedan ganska naturligt bänkas av Sadiq när han var skadefri. Han blev klart svagare när han tappade sin startplats, vet inte om det var självförtroende eller motivation som började brista?

Kan säkert göra nytt hos er men jämfört med briljanta Rui Modesto är det ett steg ned. (Om han nu inte utvecklats som fan i Holland vill säga)
Modesto håller jag som en topp 3 spelare i hela ligan, omöjlig för oss att ersätta fullt ut. Dock hoppas man att Uddenäs + pengar kan vara en hygglig affär som inte innebär en allt för stor nedgradering i det sportsliga. Känns bra med lån+klausul för att kunna säkerställa om han håller måttet först innan vi köper. En annan aspekt är att vi behöver fler svenska spelare i truppen.

I övrigt ska vi ha duktigt betalt för Modesto. Det kommer inte bli någon jävla firesale här inte. Alla bud under 40 ska kastas i papperskorgen omedelbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in