2024-05-10, 14:18
Medlem
Mikkelsen om varför han lämna Hammarby

"Jag saknade kanske lite den där utvecklingsgrejen. Att när folk kommer till jobbet eller träningsanläggningen så ska vi göra allt vi kan för att bli bättre ihop, vara 100 procent seriösa 24 timmar om dygnet och alla de sakerna. Det kände jag saknades lite i Hammarby. Så själva miljön och den här hungern har jag saknat lite. Träningsvardagen där alla är på 100 procent, krigar och jobbar hårt."

Är det lallande hos Hammarby?
Citera
2024-05-10, 14:18
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag menade märkligt att redovisa ihop om man ska jämföra med andra lag.

Du menar alltså att du tycker det är märkligt; att ett aktiebolag gör en fullständig rapport över bolagets räkenskaper?
Citera
2024-05-10, 14:22
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81

"Jag saknade kanske lite den där utvecklingsgrejen. Att när folk kommer till jobbet eller träningsanläggningen så ska vi göra allt vi kan för att bli bättre ihop, vara 100 procent seriösa 24 timmar om dygnet och alla de sakerna. Det kände jag saknades lite i Hammarby. Så själva miljön och den här hungern har jag saknat lite. Träningsvardagen där alla är på 100 procent, krigar och jobbar hårt."

Förvånar mig inte. Känns jävligt lojt. Och vänsterpatrasket i supporterleden tycker det är bra för att dem själva inte vill arbeta på det sättet. Så där sitter man mest lite småbekväm över situationen och värnar mest om sina rättigheter. Och reflekterar inte hur framtiden kommer att se ut för resten av inblandade.
Citera
2024-05-10, 15:09
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Vet inte om ni verkligen behövde det.. enda stora skillnaden var väl att truppen rensades lite mer. Men på ledningssidan hade nog samma skifte hänt ändå?

Kanske är så? Man försöker förtränga hela den säsongen bara Fyfan vad usla vi var medans ni var riktigt bra.

Förresten den där muppen du diskuterade med som påstod att Goitom är den största som spelat i AIK jag rankar t.o.m. eran nuvarande tränare Tolle som en större spelare i klubben än Goitom
Citera
2024-05-10, 15:37
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Kanske är så? Man försöker förtränga hela den säsongen bara Fyfan vad usla vi var medans ni var riktigt bra.

Förresten den där muppen du diskuterade med som påstod att Goitom är den största som spelat i AIK jag rankar t.o.m. eran nuvarande tränare Tolle som en större spelare i klubben än Goitom
han sa till o med allsvenskans bästa forward någonsin typ

Henok är ju en bra jäkla spelare o person, men i Gnaget o i AS är han inte stor alls.
Citera
2024-05-10, 16:19
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81

Är det lallande hos Hammarby?
Mikkelsen PISSAR på Bajen. Kul när det kommer från en kille som gjorde NOLL riktiga poäng förra säsongen.

Han säger väl även att det tog några sekunder att bestämma sig när B/G hörde av sig.
Citera
2024-05-10, 17:23
Medlem
Nu i omgång 7 bestämmer man att byta gräs på Värnamos plan. Inte så att kommunen verkar vara särskilt intresserad av att ha ett fotbollslag på elitnivå.

Klubben behöver dock bara stå för 51% av kostnaden. Alltid något.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/beskedet-byter-graset-pa-finnvedsvallen/
Citera
2024-05-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Du menar alltså att du tycker det är märkligt; att ett aktiebolag gör en fullständig rapport över bolagets räkenskaper?
Nej, jag menade om man, som det framställdes i inläggen, att Bajens trupp var 20% dyrare än DIF och AIK (som inte har samma värde) och påstod att man la in damlagens truppvärde i Bajens men inte gjorde det för i AIK eller DIF så är det en märklig jämförelse.

Ska man jämföra truppvärde mellan så bör man mäta samma sak och gärna på samma sätt, eller vad tycker du?
Citera
2024-05-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Har hört att Hammarbys trupp är ~20% dyrare än både AIKs och DIFs. Något bajenkonto som kastade ut det på någon platform. Någon som vet mer och kan nyansera?

Kan ju tipsa Hjelmberg om att börja med att riva Kralj, Pinas och Vagic kontrakt och ersätta med valfri tjackis från läktaren.
Det låter väldigt osannolikt sett till vilka spelare som ingår i respektive lags trupp. Pittas lär väl sitta på en lön som motsvarar bajens tre dyraste tillsammans och Gulliksen och Nguen lär tjäna klart mer än någon i hammarbys trupp de också. Jesper Jansson verkar hur som helst ha gjort en Helsingborg 2.0 innan han drog.
Citera
2024-05-10, 17:37
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hjelmberg säger alltså att Bajens trupp är för dyr. Hur fan är det möjligt!!? Det är ju inte jättemånga större eller för den delen bättre namn dom har? 🤔

Men spännande om dom skall skära i kostnader när det ser ut som det gör redan nu.

Och han förnekar att dom tackat nej till bud på 100 milj kr för Dukanovic i vintras. (Om det nu var någon som trodde på det?)

Kommer du ihåg när katten fortfarande härjade om att fönstret knappt hade öppnat? Att Bajen var titelutmanare, rikast i världen och allt var frid och fröjd. Mikkelsen skulle vinna skytteligan osv

Vad hände? Styrelsen drog i handbromsen den våren när JJ ville fortsätta splasha pengar på backpositionen men insåg att pengarna var slut. JJ lämnade skeppet kort därefter.

Samme JJ har byggt upp en kostnadskostym som innebär att man måste sälja i rekordbelopp bara för att gå runt operativt. 2023 räckte inte ens pengarna året ut så då man fick flytta årskortsförsäljningen för 2024 från Q1 -24 till Q4 2023 för att säkerställa likviditeten.

Bajen bygger en potentiell perfekt storm här.

Vad händer om resultaten går emot närmsta omgångar och strecket närmar sig som för AIK ifjol? Då behöver de satsa sig ur situationen i sommar (likt Gnaget ifjol) och inte spara sig ur den. Men hur ska man göra det och för vilka pengar? Kattens post-its i branschen där likviditet inte betyder något väger tunt.

Sälja ett par befintliga spelare dyrt för att bygga om vore en strategi. Men vem är köpare till en iskall spelare i streckstrid i Allsvenskan för dyra pengar?

Och vem ska då styra skeppet i detta? Jo, sportchefen som för ett år sedan aldrig varit sportchef i någon klubb någonsin. Med en trött Yxa vid sin sida.

Popcorn är framme.
Citera
2024-05-10, 17:53
Medlem
Kul omgång.

AIK-SIrius
Är AIK på riktigt, är Sirius i kris?

Halmstad-Mjällby
Vilket är det oväntade laget som hänger på toppen i början? Bang-for-the-buck-derbyt

GAIS-Västerås
Är GAIS bra, Västerås sista halmstrå

Norrköping-Hammarby
Kan Bajen mota bort pekingspöket? Kan Norrköping studsa tillbaks? Är det minikris?

Häcken-Kalmar
Är Häcken på riktigt.
Har Kalmar ngt att komma med efter den dåliga starten?

Djurgården-Elfsborg
Är Elfsborg i mittengeggan eller de det lag som slår Malmö? Är Djurgården ett topplag?

Värnamo-BP
Värnamo måste nästan ta poäng.

Göteborg - Malmö
Klassikermöte är alltid kul. Studsar Malmö tillbaka, ska Göteborg gå ut och visa lite av den glöd som inte fanns i derbyt? Göteborg gör inga mål, men är även i år ganska försvarsstarka
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-05-10 kl. 17:58.
Citera
2024-05-10, 17:58
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Kommer du ihåg när katten fortfarande härjade om att fönstret knappt hade öppnat? Att Bajen var titelutmanare, rikast i världen och allt var frid och fröjd. Mikkelsen skulle vinna skytteligan osv

Vad hände? Styrelsen drog i handbromsen den våren när JJ ville fortsätta splasha pengar på backpositionen men insåg att pengarna var slut. JJ lämnade skeppet kort därefter.

Samme JJ har byggt upp en kostnadskostym som innebär att man måste sälja i rekordbelopp bara för att gå runt operativt. 2023 räckte inte ens pengarna året ut så då man fick flytta årskortsförsäljningen för 2024 från Q1 -24 till Q4 2023 för att säkerställa likviditeten.

Bajen bygger en potentiell perfekt storm här.

Vad händer om resultaten går emot närmsta omgångar och strecket närmar sig som för AIK ifjol? Då behöver de satsa sig ur situationen i sommar (likt Gnaget ifjol) och inte spara sig ur den. Men hur ska man göra det och för vilka pengar? Kattens post-its i branschen där likviditet inte betyder något väger tunt.

Sälja ett par befintliga spelare dyrt för att bygga om vore en strategi. Men vem är köpare till en iskall spelare i streckstrid i Allsvenskan för dyra pengar?

Och vem ska då styra skeppet i detta? Jo, sportchefen som för ett år sedan aldrig varit sportchef i någon klubb någonsin. Med en trött Yxa vid sin sida.

Popcorn är framme.

Vart fan är katten undrar man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in