Citat:
Ursprungligen postat av
fredrik29
Tycker du verkligen vi inte kan kontrollerat avsluta matcher, vilken planet är du från? Det var innan denna matchen 25 matcher sedan när vi gjort första målet och tappat poäng, alltså 25 vinster i rad när vi gjort första målet. Det här var en försvarsmiss och sedan ett normalt hjärnsläpp från tjocko, han ska aldrig ha en minut till, säkerhetsrisk varenda gång han kommer in.
Du får försöka förstå andemeningen. Vad jag avsåg är de matchsituationer där vi av någon, kanske inte outgrundlig men ändå underlig, anledning drabbas av försvarspanik.
Som igår. Som mot VSK. Som mot DIF. Mot VSK funkade det. Mot DIF funkade det så småningom tack vare att cupfinalen måste avgöras
Men du tycker inte att det är viktigt att vi vinner cupen så jag förväntar inte att du ska dela min malmöitiska vinnarmentalitet.
Vi har blivit betydligt bättre på det, men tendenserna finns fortfarande kvar. Precis som tendenserna till rigid vänsterkantsöverbelastning och impotent bollkontrollssidospel, även om vi blivit enormt mycket bättre även här.
I många fall är det inte heller vår enorma förmåga att spela av matcher som gett oss tre poäng utan ruskigt skickliga försvarsspelare (och förstås bra anfallare).