2024-05-21, 14:21
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tar vi bort cupen så tror jag dom isf har 2 mot oss.

Kollade upp nu dom har 2 i allsvenskan 2 i cupen sedan 2011.

Mot er 3 sedan ni återkom.
Citera
2024-05-21, 14:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Kollade upp nu dom har 2 i allsvenskan 2 i cupen sedan 2011.

Mot er 3 sedan ni återkom.
Det pratas allt för lite om detta fenomen.
Citera
2024-05-21, 14:41
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det pratas allt för lite om detta fenomen.

Vi är eniga
Citera
2024-05-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
1-2-målet är en direkt följd av riktigt svagt agerande av AC och Nanasi (även om bollen de får av Ponne inte är världens mest distinkta och lättmottagliga pass, utan både lite för hög och lite för slapp), som efter att de inte lyckas vinna bollen i förstaskedet bara släpper Häckenspelaren.

Och visst, Makolli ska inte stöta.

Men vi har sett detta innan - nervositet och ängslighet när man inte dominerar och spelar flärdfullt. Rydströms underliga byten bidrar till MFFs oförmåga att spela av sista kvarten.

Starkt av Häcken att ta en poäng, men framför allt riktigt klappuselt av Malmö, av Rydström men också kollektivt. Även om just Jansson och Cornelius är genomgående grymt bra visar MFF på svaghet när det gäller att kontrollerat avsluta matcher.

Tycker du verkligen vi inte kan kontrollerat avsluta matcher, vilken planet är du från? Det var innan denna matchen 25 matcher sedan när vi gjort första målet och tappat poäng, alltså 25 vinster i rad när vi gjort första målet. Det här var en försvarsmiss och sedan ett normalt hjärnsläpp från tjocko, han ska aldrig ha en minut till, säkerhetsrisk varenda gång han kommer in.
Citera
2024-05-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Lyssnade precis på senaste avsnittet av "Studio allsvenskan". Tycker så jävla synd om Hugo som tvingas snacka fotboll med två sådana ärthjärnor som Birro och han Henrik eller vad fan han heter?

Det var ett jävla gafflande om att Bergvall och Sabovic skulle in i A-landslaget nu.

"Bergvall är ju köpt av Tottenham för fan!" -Birro

Snacka om alibiåsikter.

"Bergvall hade en ojämn vår men nu är han på gång" - han Henrik eller vad fan han nu heter?

Nu såg jag inte gårdagens match men han måste kommit igång utav bara helvete igår om han nu är så tydligt på uppgång. Inget jag noterat i dom senaste matcherna iallafall. Och med ojämn måste han menat svag och menlös?

Skönt att Hugo fick både Birro och han Henrik eller vad fan han heter att se dumma ut. Synd att dom är för dumma för att förstå det.

Nej ingen av dom 2 ska in i landslaget, sabovic har varit bra men finns betydligt bättre och fler framför honom, och även om Bergvall är så bra som hypen påstår så lämnar han snart och behöver koncentrera sig på det, låt grabben utvecklas utan mer press utifrån att han ska in i landslaget och prestera, om det nu mot förmodan skulle gå bra i tottenham så om 1-2 år är det en mer komplett och redo spelare.
Folk ska inte in i landslaget för att media skriker om det.
Citera
2024-05-21, 14:55
Medlem
Londons avatar
Kanske jag som överdriver situationen nu men vilken perfekt jävla storm gnaget håller på att skapa? Eller?

Torsk mot Götet och BKH (inte helt osannolikt ändå) så står man alltså med fem raka torsk, befinner sig återigen runt strecket och går in i ett sommaruppehåll där truppen ska bantas efter fjolårets investeringar för att rädda kontraktet...

Jösses.
Citera
2024-05-21, 15:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Kanske jag som överdriver situationen nu men vilken perfekt jävla storm gnaget håller på att skapa? Eller?

Torsk mot Götet och BKH (inte helt osannolikt ändå) så står man alltså med fem raka torsk, befinner sig återigen runt strecket och går in i ett sommaruppehåll där truppen ska bantas efter fjolårets investeringar för att rädda kontraktet...

Jösses.
En skada på Pittas och det kommer snart börja pratas aik och elitlicens igen...
Citera
2024-05-21, 15:16
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Tycker du verkligen vi inte kan kontrollerat avsluta matcher, vilken planet är du från? Det var innan denna matchen 25 matcher sedan när vi gjort första målet och tappat poäng, alltså 25 vinster i rad när vi gjort första målet. Det här var en försvarsmiss och sedan ett normalt hjärnsläpp från tjocko, han ska aldrig ha en minut till, säkerhetsrisk varenda gång han kommer in.

Du får försöka förstå andemeningen. Vad jag avsåg är de matchsituationer där vi av någon, kanske inte outgrundlig men ändå underlig, anledning drabbas av försvarspanik.

Som igår. Som mot VSK. Som mot DIF. Mot VSK funkade det. Mot DIF funkade det så småningom tack vare att cupfinalen måste avgöras

Men du tycker inte att det är viktigt att vi vinner cupen så jag förväntar inte att du ska dela min malmöitiska vinnarmentalitet.

Vi har blivit betydligt bättre på det, men tendenserna finns fortfarande kvar. Precis som tendenserna till rigid vänsterkantsöverbelastning och impotent bollkontrollssidospel, även om vi blivit enormt mycket bättre även här.

I många fall är det inte heller vår enorma förmåga att spela av matcher som gett oss tre poäng utan ruskigt skickliga försvarsspelare (och förstås bra anfallare).
Citera
2024-05-21, 15:23
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Jösses.

Göteborg räknar jag att vi slår Häcken torskar vi mot. Ser inte någon kris alls faktiskt

Vi har spelat våra värsta borta matcher då dessutom MFF Elfsborg och Häcken..
Citera
2024-05-21, 15:33
Medlem
Londons avatar
Citat:
Göteborg räknar jag att vi slår Häcken torskar vi mot. Ser inte någon kris alls faktiskt

Vi har spelat våra värsta borta matcher då dessutom MFF Elfsborg och Häcken..

Fast nu ändrar du ju förutsättningarna.

5 torsk om det nu blir så, 14 pinnar på 12 matcher och en kostnadskostym som ska bantas (vilket förmodligen innebär att Frisören säljs). Ingen kris alls?
Citera
2024-05-21, 16:07
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Fast nu ändrar du ju förutsättningarna.

5 torsk om det nu blir så, 14 pinnar på 12 matcher och en kostnadskostym som ska bantas (vilket förmodligen innebär att Frisören säljs). Ingen kris alls?

Jag kan bara inte se oss förlora hemma mot blåvitt

Pittas säljs nog för en bra slant isf. Vi är 4 poäng efter GAIS på 3:e plats. Du är nog mest nervös över vårt vad när ni kommer börja tappa och gå in i en skitperiod
Citera
2024-05-21, 16:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag kan bara inte se oss förlora hemma mot blåvitt

Pittas säljs nog för en bra slant isf. Vi är 4 poäng efter GAIS på 3:e plats. Du är nog mest nervös över vårt vad när ni kommer börja tappa och gå in i en skitperiod
På samma sätt du såg en kross utav Bajen?

Ni envisas in i det sista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in