Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Även om AIK vann med 6-2 senast så är ändå Omar Faraj, Abdihakim Ali, Eskil Edh, Alexander Milosevic, Martin Ellingsen och John Guidetti. Det är ändå sex tilltänkta startspelare om de ör hela och i form. Troligen borta över uppehållet.
Faraj eller Guidetti bänkar inte Pittas så nån av dom går bort. Ali hade extrem otur som gick sönder när han på allvar börja cementera sig själv i elvan men jösses vad Celina tagit steg sen sitt inträde i derbyt!
Citat:
Jag var en av dem som tyckte att truppen var för stor inför. Man talar om en ny bättre träningskultur, men man ska inte träna sönder sig. Senast hade AIK spelare född 2007 på bänken. Tunnt
Skador är oundvikligt och ibland har man otur helt enkelt, inte så att man ser ett mönster i träningskulturen utan exempelvis med Guidetti som hade en viss skadehistorik innan han signa borde man anat lite ugglor i mossen, nu är jag mer än villig att ge honom ytterligare en ärlig chans men sannolikheten att han helt plötsligt ska börja bli skadefri nu..? Tvek.
Sen har vi väl inte fått ordning på Karlberg heller tilll 100%? Såvitt jag vet har vi tränat i en inomhushall i Upplands Väsby under stora delar av säsongen och det är väl inte helt optimalt.
Citat:
Det blir svårt om det blir avstängningar eller ytterligare skador, nu väntar också ett tuffare schema fram till uppehållet. Sirus, Elfsborg, Hammarby, Göteborg och Häcken. Ska man fortfarande vara med i toppen krävs nog 8 poäng.
Edit: å andra sidan har AIK 14p nu efter 7 omgångar, ifjol tog det 16 omgångar att samla ihop. Det uttalade inför denna säsong var att stabilisera spelet, för att utveckla '25
Rent poängmässigt går det verkligen inte å klaga, första halvlek nu mot Peking var dessutom säsongens bästa så so far so good.