Citat:
Ursprungligen postat av
cokehyena
"... så jag vet ju vad jag snackar om asså"

Jag kanske borde skrivit "Jag minns hur det är att spela på asfalt och grus" istället, men min poäng är att det är lite löjligt ibland när vuxna män gråter ut offentligt om att det finns lite gropar i gräsmattan.
Citat:
Ursprungligen postat av
London
Ja, Miami Beach var under all kritik men den byttes ju relativt snabbt också (om än ej snabbt nog). Ser dock hellre spel på den som ligger nu än den Värnako erbjuder för stunden även om man såklart önskar att alla matcher spelades på en matta lik Olympias.
De som säger att det är en annan sport på plast… möjligt. Detsamma gäller dock i minst lika hög utsträckning för spel på en åker.
Mitt problem är att det sitter någon konsult någonstans som inte bryr sig ett skit om sporten och föreslår att man kan spara pengar på att köpa in lite sämre matta eller att skita i att underhålla mattan man har, och att detta måste börja slås ner mot utan pardon. Denna skiten kommer fortsätta tills vi sätter stopp och ställer krav.
Att det enda laget i ligan som äger sin arena, och betalar för mattan själva hämtar in planskötare från typ England och har bäst matta varje år säger en hel del. Det är dags att sluta uppföra oss som om vi levde i nått u-land. Värnamo ligger inte i Kongo. Att kräva bra gräs eller plast är så jävla minimum som det kan bli.