2024-04-21, 07:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Han var duktig igår igen. Inte lika mycket snubblande på bollen som förra året även om det var ett par lägen som gick till spillo på det sättet. Han tog sig fint till läget vid målet men avslutet i sig var ganska fattigt och en målvakt som ser bollen tar den varje gång.

Jag måste bara fråga. Varför är ni några MFF:are som aldrig kan erkänna direkt dom gångerna ni har tur? Det brukar ta ett år innan ni kan erkänna det. Varför?

Ali uträttade förresten inte något och han borde ha blivit utbytt tidigare.

Var kanske tur att målet blev godkänt, men kollar man statistik för matchen ser inte jag segern som oförtjänt. VSK är bra, men kändes ofarliga i vårt straffområde. Vi hade ju stenkoll vid deras fasta situationer.
Citera
2024-04-21, 08:02
Medlem
cokehyenas avatar
Det var inte offside.

Det var JÄVLIGT offside.

Men förhoppningsvis jämnar det ut sig till nästa omgång. Det vore rättvist om inte annat.
Citera
2024-04-21, 08:13
Medlem
cokehyenas avatar
Var bor du lilla råtta?
I en hatt

Vad gör du klockan åtta?
Röker khat

Hur många kronor har du?
42

Hur går du tabellen?
Si och så
Citera
2024-04-21, 08:20
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ali uträttade förresten inte något och han borde ha blivit utbytt tidigare.

Var kanske tur att målet blev godkänt, men kollar man statistik för matchen ser inte jag segern som oförtjänt. VSK är bra, men kändes ofarliga i vårt straffområde. Vi hade ju stenkoll vid deras fasta situationer.
Såg du mig hylla Ali? 😂

Jag älskar Taha Ali men det är inte så att att jag kommer hylla honom okritiskt varje match. Det kan Nanasi/Bergvall-kulterna få vara ensamma med.

VSK skapade minst lika farliga lägen som er men dom var ännu mer impotenta än vid tidigare matcher. Men hylla du Jansson för att VSK sköt utanför hela tiden.
Citera
2024-04-21, 08:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Såg du mig hylla Ali? 😂

Jag älskar Taha Ali men det är inte så att att jag kommer hylla honom okritiskt varje match. Det kan Nanasi/Bergvall-kulterna få vara ensamma med.

VSK skapade minst lika farliga lägen som er men dom var ännu mer impotenta än vid tidigare matcher. Men hylla du Jansson för att VSK sköt utanför hela tiden.

Nej, men du brukar ju hylla honom och kritisera oss om vi bänkar honom ibland. Han kommer även i fortsättningen få rotera i startelvan.

Ponne täckte ju även ett par avslut. Han var på rätt plats där han behövdes. Men det är Derek som är stjärnan. Allsvenskans bäste mittback än så länge den här säsongen.
Senast redigerad av mishima 2024-04-21 kl. 08:30.
Citera
2024-04-21, 08:36
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Nej, men du brukar ju hylla honom och kritisera oss om vi bänkar honom ibland. Han kommer även i fortsättningen få rotera i startelvan.

Ponne täckte ju även ett par avslut. Han var på rätt plats där han behövdes. Men det är Derek som är stjärnan. Allsvenskans bäste mittback än så länge den här säsongen.
Fast om man skall vara rättvis så gjorde Ali ett sjukt jobb i defensiven i första halvlek. Något han var tvungen att göra.

Oavsett så är Ponny idag en medelmåttig allsvensk back och han kommer gå problem i år.
Citera
2024-04-21, 08:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Fast om man skall vara rättvis så gjorde Ali ett sjukt jobb i defensiven i första halvlek. Något han var tvungen att göra.

Oavsett så är Ponny idag en medelmåttig allsvensk back och han kommer gå problem i år.

Tror Ponne kommer att klara sig bra. Han anpassar sig fint. Han har också förändrats rätt mycket och är idag mer en straffområdesförsvare, stark i luften och på att stoppa mål. Vi har ju släppt till väldigt få avslut på mål i år och det är våra mittbackars förtjänst. De håller rent framför mål, men med Derek kan vi också spela försvarsspel mycket högre upp och bryta boll tidigt. De är väldigt samspelta.

Innan han lämnade kunde Ponne gå upp till mittlinjen och slå en krossboll till motsatt sida som satt på ytterns fötter. Det gör han inte längre. Lite trist. Det var lite coolt.
Citera
2024-04-21, 09:04
Medlem
MFFs insats mot VSK får väl betraktas som knappt godkänd. Överlag stabilt bakåt men framåt lyckas man inte sätta pressen vilket ger VSK möjligheter att spela sig igenom Malmö, vilket man gör bra.
Nu har MFF sån kvalitet i truppen att när det inte funkar stiger nån, Nanasi igår, fram och på egen hand avgör.

Frågan är hur man ersätter Nanasi när han försvinner, just nu är han involverad i i princip allting som händer framåt. Om han försvinner reda i sommar har man en ersättare i truppen eller kommer man att fylla hans roll med någon utifrån?
Citera
2024-04-21, 09:08
Medlem
Tyckte pj gjorde en fin insats igår,varför gnäller folk?
Citera
2024-04-21, 09:09
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Var bor du lilla råtta?
I en hatt

Vad gör du klockan åtta?
Röker khat

Hur många kronor har du?
42

Hur går du tabellen?
Si och så

Nu du Kukräven Guidetti tillbaka i truppen till derbyt idag och har tydligen blivit smal så förbered dig på slakt
Citera
2024-04-21, 09:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81

Klart han gjorde. Det är trazke som har sina störningar på vissa spelare.
Citera
2024-04-21, 09:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Tror Ponne kommer att klara sig bra. Han anpassar sig fint. Han har också förändrats rätt mycket och är idag mer en straffområdesförsvare, stark i luften och på att stoppa mål. Vi har ju släppt till väldigt få avslut på mål i år och det är våra mittbackars förtjänst. De håller rent framför mål, men med Derek kan vi också spela försvarsspel mycket högre upp och bryta boll tidigt. De är väldigt samspelta.

Innan han lämnade kunde Ponne gå upp till mittlinjen och slå en krossboll till motsatt sida som satt på ytterns fötter. Det gör han inte längre. Lite trist. Det var lite coolt.
Igår var det främst tack vare VSK:s ohyggliga ineffektivitet. Det var ju så många lägen där dom tog helt horribla beslut att man inte trodde det var sant.

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Tycker mest det är tveksamt att hylla en PL-meriterad mittback när han såg ut som en junis i närkamperna. Man tyckte det var illa i första halvlek. Sedan tyckte man mest synd om herr Jansson när VSK satte in det där monstret Ali. Men det blev inte så många dueller som man hade hoppats på där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in