2009-02-18, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.s
Har fortfarande inte fattat om dom har rätt att kräva pissprov.. Har skolan t.ex. rätt att kräva pissprov av dig?
är det någon som vet vilka som har rätt att kräva det? om dom nu har rätt att göra det?

Kan man inte bara vägra att pissa utan konsekvenser?

Skola under 18 år du har inte mycket o säga till, föräldrarna bestämer.
Över 18 du kan vägra totalt. Står i på skolverkets hemsida att allt måste ske frivilligt.
Polis kan ta vilken prov som helst fast du behöver inte pissa om du inte vill oftast brukar dem ta blod prov.
2009-02-20, 02:16
Medlem
Liveintheflows avatar
m

Hur länge tar det innan man får ett första brev från länsstyrelsen??

torskade för ringa, 5-6 veckor sedan och har fått min dom...ringa nark och dagsböter blev det.
2009-02-21, 22:25
Medlem
Blir helt rörig....

Blir helt rörig av att snurra runt inne på alla sidor & leta efter tjack & spårtid.

Fick lämna prov i onsdags & tog då sista "kaffet" vid 03-04 natten mellan lördag-söndag. Under veckan innan hade det varit lite mycket - ca: 4 gubbar som gick undr veckan....

Lämnade pissprov på onsdag vid 9-tiden - kan jag ha någon chans & klara mig?

När jag snurrat runt & läst olika trådar ang. detta verkar det "normalt" med allt från 2-7 dygn i stort sett men oftast sägs det 72 timmar - blir helt nojjig!

Vill helst av allt ha provsvaret nu. Det skickas tydligen in till ett större lab, men där testas det först med sticka & först om det visar någonting där så analyseras det vidare. Nu är det slutlekt med allt annat än alkohol i fortsättningen iaf! Alldeles för mycket att förlora - lätt & vara klok efteråt
2009-02-24, 20:44
Medlem
Nu skriver jag bara för att vara säker. Men jag och en polare snackade om cannabis och hur lång tid det syns i urintester och blodtester.

Jag sa att i blodet syns det inte länge. Dagen efter man rökt borde det vara borta. Men i urinen stannar det kvar länge.

Jag var ganska säker på detta. Men min polare sa då att han var 110% säker på att det syntes inte i urinen efter någon dag men i blodet stannade det tydligen skitlänge :S

Hur är det egentligen? Jag kände mig säker men när han sa att han var 110% säker blev jag fundersam... Nu vill jag veta
2009-02-24, 23:01
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback3r123
Nu skriver jag bara för att vara säker. Men jag och en polare snackade om cannabis och hur lång tid det syns i urintester och blodtester.

Jag sa att i blodet syns det inte länge. Dagen efter man rökt borde det vara borta. Men i urinen stannar det kvar länge.

Jag var ganska säker på detta. Men min polare sa då att han var 110% säker på att det syntes inte i urinen efter någon dag men i blodet stannade det tydligen skitlänge :S

Hur är det egentligen? Jag kände mig säker men när han sa att han var 110% säker blev jag fundersam... Nu vill jag veta

Du har rätt. För en vanlig smoker som röker lite då och då. Alltså inte 7spliffar mån-fre i ett halvår så går resterna från THC ut från blodet efter 12-24h. Har du varit stonern av den mer "aktiva" sortern så kan de sitta längre i blodet. Men det sitter längs i pisset, eftersom THC löser sig i fettet och när fettet bryts ner så kommer resterna ur som urin.

Men eftersom det är blodet som transporterar THC´resterna som har suttit i fettcellerna till njurarna så kan det nog vara så att man kan hitta spår i blodet efter. Men då har man nog väldans utor. Det här är bara spawning från min sida.

Som regel blod 12-24h. Fett dagar-veckor-månad.

Om du hade läst första sidan på den här tråden så hade du slippt ställa den här frågan.. Vi hade inte använt den om den var helt felaktig...
2009-03-03, 10:10
Medlem
Bennygulds avatar
Nu är det så här att man ska in på drogtest inför ett nytt jobb imorgon klockan 10. Drog kokain sista gången i onsdags(25/2) klockan 9 ungefär, man får pissa och dem skickar iväg pisset på analys till Karolinska.
Kommer man att klara sig eller har dem någon specialare på Karolinska?

Tacksam för svar. Bara att langa iväg ett PM eller skriva direkt här.
2009-03-03, 13:05
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyguld
Nu är det så här att man ska in på drogtest inför ett nytt jobb imorgon klockan 10. Drog kokain sista gången i onsdags(25/2) klockan 9 ungefär, man får pissa och dem skickar iväg pisset på analys till Karolinska.
Kommer man att klara sig eller har dem någon specialare på Karolinska?

Tacksam för svar. Bara att langa iväg ett PM eller skriva direkt här.

Det är lugnt, brukar max sitta i 4-5 dagar.
2009-03-03, 18:23
Medlem
apocalypzes avatar
ska pissa på fredag.. har rökt typ 4-5 gånger i veckan ett tag nu.. typ 2 mån..
Finns de någon chans att ja blir ren?..
Vet att de står 20-30 dagar på första sidan men funkar de o dricka massa vatten?

Tjejer: vet ni hur piss på maria ungdom går till.. får man pissa i ett eget rum? dvs, kan man ta me någon annans piss?
2009-03-03, 18:38
Medlem
maskerades avatar
Fan....
Rökte 10 dagar sen, det var första gången på 8 månader, och dom testade mig idag.

är 191 lång, väger 75, har ganska snabb metabolism, drack massor med vatten dagarna efter jag rökte (var utomlands).

Men jag nojjar ändå. Borde jag vara orolig??

edit: om det skickas in för analys, är chansen större att dom hittar något?
2009-03-03, 18:38
Medlem
fenazepams avatar
syns iktrovil lika länge i urin som i blod?
är man ren från iktrovil efter 10dagar, det var en engångsföreteelse?
2009-03-03, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apocalypze
ska pissa på fredag.. har rökt typ 4-5 gånger i veckan ett tag nu.. typ 2 mån..
Finns de någon chans att ja blir ren?..
Vet att de står 20-30 dagar på första sidan men funkar de o dricka massa vatten?

Tjejer: vet ni hur piss på maria ungdom går till.. får man pissa i ett eget rum? dvs, kan man ta me någon annans piss?
Du klarar inte det! Drick massa vatten men det kommer inte hjälpa du har rökt för mycket! Om personalen inte kollar ha en kondom med piss i. Annars kondom och en rör som går därifrån till kuken. Tejpa fast kondomet på midjan eller nåt när du pissar tryck lite på kondomet och pisset kommer!!!
2009-03-03, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskerade
Fan....
Rökte 10 dagar sen, det var första gången på 8 månader, och dom testade mig idag.

är 191 lång, väger 75, har ganska snabb metabolism, drack massor med vatten dagarna efter jag rökte (var utomlands).

Men jag nojjar ändå. Borde jag vara orolig??

edit: om det skickas in för analys, är chansen större att dom hittar något?
Här är det osäkert. 10 dagar ? Kanske kanske säger jag om det skulle vara snabb sticka så borde du klara dig!!! Men labb vet jag inte jag ger 50/50!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in