2009-01-05, 11:34
Bannlyst
X 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 vad tror ni måste jag vänta lite mera tills jag e ren?
Smokade kanske 2 G där X är. Väger under 80kg.
2009-01-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobben85
Jag har en fråga ang. drogtest.
Jag åkte dit för Grovratfylla den 22 Aug 08 (alkohol). Körkortet rök på 15 månader självklart.Jag kan alltså tidigast få nytt körkort den 23 Nov 2009. Jag måste ansöka om nytt körkortstillstånd som får ges tidigast sex månader för det att återkallelsetiden löper ut. Provtagning skall ske och i mina papper står det följande för att få ta om kökortet:

"Utlåtandet skall innehålla en bedömning av om ett beroende eller missbruk föreligger. Om beroende eller missbruk inte föreliger skall utlåtandet innehålla en redogörelse för och en bedömning av sökandets konsumtion av den substans (t.e.x. alkohol eller narkotika) som påvisats vid det grova rattfylleriet. Utlåtandet bör även belysa förekomsten av annat substansbruk.

Observationen skall vara minst sex månader. Labratorieundersökningar avseende den substans som påvisats vid det grova rattfylleriet skall ha skett vid minst fyra tillfällen jämt fördelat under observationstiden. (läkaren kan alltså bestämma längre tid och fler provtilffällen). Provresultat med aktuella referensvärde skall redovisas i utlåtandet. Provresultat över referensområdet skall bedömas och kommenteras,

Om substans påvisats vid screeninganalys skall verifierande analys utföras. Vid urintoxikologisk undersökning skall provtagningarna vara övervakade och uppgift om urinens koncentration (kreatininvärdet) redovisas. Provtagninge bör göras oannonserat."

Vad innebär detta? Kan man röka hash och cannabis ändå eftersom det var alkohol jag blev tagen för? Om inte, hur långt innan första provtagningen bör jag sluta röka?
Jag har aldrig tidigare kört raffull och kommer aldrig göra det igen och har heller inte druckit en droppe alkohol sen detta hände.
Kan tilläggas att jag inte rökt mer än 10gram innan under hela mitt liv utan nyligen fått upp ögonen för detta. Kommer kanske röka 4ggr i veckan om tillfälle bjuds.

Tacksam för svar

bump
2009-01-05, 16:45
Medlem
Tänkte höra hur vida dom gör någon form av drogtest då man ska gå på läkarundersökning för lämplighets intyget till lastbilskort, tacksam för svar.
2009-01-07, 19:25
Medlem
dasshanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dominax
Vadå syns? Vad mumlar du om?
Kan någon som har egna erfarenheter av meph och pisstester säga vad som gäller? Ger meph positivt på amfetamin eller inte? Tack.

Jag pissade positivt på Methamfetamin efter ett par dagars race med Methylone, som i stort sett är ganska likt Mephedrone, så passa er. Fast lyckades snacka bort det hos polisen, tog mig bara för det andra goda jag hade i systemet
2009-01-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasshans
Jag pissade positivt på Methamfetamin efter ett par dagars race med Methylone, som i stort sett är ganska likt Mephedrone, så passa er. Fast lyckades snacka bort det hos polisen, tog mig bara för det andra goda jag hade i systemet

du kan ha pissat positivt för att methylonet kan ha innehållit liknande ämnen...
bara att du kräver att dom skickar det på analys så ser dom att du inte har tagit meta... sen kanske dom hittar methylone men det e klassat som hälsofarligt och det betyder att det e förbjudet att inneha och sälja men inte att bruka!

BleSs
2009-01-08, 21:04
Medlem
Förmodligen är jag ren men måste fråga för att vara 110%.

mellan tisdag och onsdag rökte jag ca 0.6 av högpotent gräs, och tänkte begära ett blodprov imorgon (fredag) eller måndag. Lugnt eller hur?

Edit;
Någon som vet om det är möjligt att gå till sjukhuset och begära att dom gör drogtest på mig?
Senast redigerad av j0el 2009-01-08 kl. 21:14.
2009-01-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j0el
Någon som vet om det är möjligt att gå till sjukhuset och begära att dom gör drogtest på mig?

110% säker skulle jag då aldrig vara låter nojjigt dedär men varför vill du gå på drogtest ?
2009-01-09, 14:20
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0el
Förmodligen är jag ren men måste fråga för att vara 110%.

mellan tisdag och onsdag rökte jag ca 0.6 av högpotent gräs, och tänkte begära ett blodprov imorgon (fredag) eller måndag. Lugnt eller hur?

Edit;

På måndag kan du ju vara nästan 110 % att du är ren (på blodprov).
2009-01-10, 03:23
Medlem
Monkii^s avatar
blodprov

Har efter ett par hårda nätter ute på stan lyckats få mig ett par nätter på snutstationen. och soc fick reda på det här och startade en utredning om mina alkoholvanor.
och nu har länsstyrelsen lagt sig i och beslutat att kolla om jag är lämplig att inneha körtkort. så jag ska ta 3 blodprov med ca 1 månads mellanrum. dom ska ta leverstatus och cdt-prov.
nu kmr det att jag är orolig för, att jag för ca en månad sen rökte lite marijuana. brukar inte röka vanligtvis. bara alkohol..
och min fråga är,

kommer marijuanan synas på mitt blodprov. om ja ska ta det om sisådär 1-2 veckor. då är det ju typ 6 veckor sen ja rökte. så det borde ju inte synas, eller?
tacksam för svar.. ^^,
2009-01-10, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monkii^
Har efter ett par hårda nätter ute på stan lyckats få mig ett par nätter på snutstationen. och soc fick reda på det här och startade en utredning om mina alkoholvanor.
och nu har länsstyrelsen lagt sig i och beslutat att kolla om jag är lämplig att inneha körtkort. så jag ska ta 3 blodprov med ca 1 månads mellanrum. dom ska ta leverstatus och cdt-prov.
nu kmr det att jag är orolig för, att jag för ca en månad sen rökte lite marijuana. brukar inte röka vanligtvis. bara alkohol..
och min fråga är,

kommer marijuanan synas på mitt blodprov. om ja ska ta det om sisådär 1-2 veckor. då är det ju typ 6 veckor sen ja rökte. så det borde ju inte synas, eller?
tacksam för svar.. ^^,

Nej kommer inte synas. Men de måste säga vad dem letar efter annars är det olagligt... Tx om de säger att de ska kolla efter alkohol då får de bara det...
Men annars är det lungt du är clean!!
2009-01-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roxs
Nej kommer inte synas. Men de måste säga vad dem letar efter annars är det olagligt... Tx om de säger att de ska kolla efter alkohol då får de bara det...
Men annars är det lungt du är clean!!

Stämmer detta? Vad tror du då om de tester som väntar mig? (Se några posts tidigare)
2009-01-11, 00:14
Bannlyst
Läste lite mer nogrannt och de ska leta genom de droger som du åkte fast för...
Vi säger tex cannabis. Men enligt mig så tror jag ändå att de ska leta efter alla de vanliga droger. CB.BENZO.KOKS.AFFE.OPPIATER. Om det är stick prov så är det dem som de ska leta efter. Om de skickar till labb så måste de skriva på en papper vilka droger labben ska leta efter kolla vad dem skriver på den ( tror oxo att du måste skriva på en sån, så du godkänner att urinet skickas ), var så för mig iaf.
Tror alltså att de ska leta efter alla dem vanliga droger.
Men du är ren ändå... Så det är lungt.
Gör uppehåll i 6 månader med det du brukar eller använd det så du klarar dig till nästa drog test...

Tror att du kommer lämna kanske 1 test per vecka...
Kanske 2 per vecka... Kanske 1 per 2 veckor...
Sen finns det en person som kollar på din orm också svårt o fuska...
Ta det lungt i början du vill ej ge dem negativa tankar...
Testerna brukar vara i 6 månader men som alltid så brukar dem oxo förlänga dem...
Ring till dem som du ska pissa hos o fråga när du ska besöka dem och hur ofta...
Ring till dem som tvinga dig pissa och säg att du har har ett jobb som kräver ett körkort och du måste få tillbaka den så fort som möjligt.

Och ja det stämmer dem får bara kolla efter vad dem säger att dem ska kolla efter... Men har svårt o fatta hur dem ska kolla efter alkohol??? DU åkte fast för alkohol har jag fattat, kolla upp vad du ska testats för, för att hur kan du bli drogtestad för nåt som dem inte har tatt dig för? Nån som kan hjälpa honom med det?
--> Kan det testa för andra droger fast han har bara straffats för alkohol? (typ din fråga)

Kanske det där uppe låter konstigt, hadlade om droger o ej dricka.
Sen om man läser den texten som du skrev ska man testas för substansen som man har åkt fast för testat. Hur kan man testas för alkohol, typ 3 dagar efter drikande? Det är väll itne olagligt o dricka?
Senast redigerad av roxs 2009-01-11 kl. 00:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in