2009-02-04, 17:25
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckla
Har en liten fråga angående blod och droger

Om vi säger att jag har rökt cannabis som syns i blodet 12-24 timmar efteråt, visst är jag påverkad hela tiden tills substansen har renats ur blodet?

Och om jag äter tabletter innehållandes Diazepam som har halveringstid 36-200 timmar, betyder det då att jag inte får avtändning förens substansen är ute ur mitt blodomlopp? Och är jag under svag påverkan hela tiden substansen cirkulerar i blodet?

Enligt lagen är du påverkad fortfarande när du har det i kroppen fast det är egentligen restämnen av thc som man har kvar. Man kan ju inte bli bäng på dem igen! När man röker så blir man bäng men efter när effekten avtar så bildas det restämnen som cirkulerar i blodet samt sätter sig i fettet tillslut.

Den andra frågan kan jag tyvärr inte svara på för jag är inte så bra på benso!
2009-02-05, 14:04
Medlem
hur länge syns 30mg diazepam i blodet?
2009-02-05, 17:37
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0el
hur länge syns 30mg diazepam i blodet?

Svårt att säga men dom har så jävla lång halveringstid, säkert flera veckor.
2009-02-06, 06:05
Medlem
DyngElviss avatar
Hur länge syns kokain i urinen ?

Stod bara hur länge det syntes i blodet i FAQen. Där stod det 2-4 dagar men då FAQen är ganska gammal undrar jag om man fortfarande kan lita på det som står där ?
2009-02-06, 13:00
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyngElvis
Hur länge syns kokain i urinen ?

Stod bara hur länge det syntes i blodet i FAQen. Där stod det 2-4 dagar men då FAQen är ganska gammal undrar jag om man fortfarande kan lita på det som står där ?

Ja 2-4 dagar brukar det sitta, men efter 5 dagar så ska du vara ren.
2009-02-06, 18:31
Medlem
Iktrovil

Hej hur länge syns 6mg Iktrovil på urinprov? Funkar det fortfarande att dricka mängder med vatten just innan urinproven för att pissa negativ??
Senast redigerad av Stoned.com 2009-02-06 kl. 18:47.
2009-02-07, 13:41
Medlem
Rökt istortsett dagligen, typ en 5a eller 2 i veckan i 4-5 månader.

Var ren en vecka rökte lite skrap.

1.78 , 70kg

tror jag kan råka ut för pisseprov på jobbet, hur orolig bör jag vara?
2009-02-07, 13:51
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishken
Rökt istortsett dagligen, typ en 5a eller 2 i veckan i 4-5 månader.

Var ren en vecka rökte lite skrap.

1.78 , 70kg

tror jag kan råka ut för pisseprov på jobbet, hur orolig bör jag vara?

Du bör sluta med ditt rökande idag. Så får vi hoppas på att det dröjjer några veckor med provet.
2009-02-08, 03:30
Medlem
DJRadiums avatar
Har en fråga angående en läkarmottagning som jag ska till den 11 februari. Jag ska börja drogtestas för att få behålla mitt körkort och undrar om drogtesterna börjar direkt när man kommer dit. Rökte senast sista december, och det hade inte varit helt fel att få lite extra tid innan helvetet bryter ut.
2009-02-08, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DJRadium
Har en fråga angående en läkarmottagning som jag ska till den 11 februari. Jag ska börja drogtestas för att få behålla mitt körkort och undrar om drogtesterna börjar direkt när man kommer dit. Rökte senast sista december, och det hade inte varit helt fel att få lite extra tid innan helvetet bryter ut.

Du säger att du rökte senast i december... Om det är sant så behöver du inte oroa dig för nåt du är REN. Rök inget tills vidare!
2009-02-08, 15:00
Bannlyst
0,5 tjack i fredags, har sen dess druckit väldigt mkt vatten. Ska lämna urinprov imorgon. Har nog pissat kanske 30 gånger under helgen. Har 3 koltabletter som jag ska ta innan jag går ner. Tror ni jag klarar mej? Vanlig sticka
2009-02-08, 15:15
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengsomensnut
0,5 tjack i fredags, har sen dess druckit väldigt mkt vatten. Ska lämna urinprov imorgon. Har nog pissat kanske 30 gånger under helgen. Har 3 koltabletter som jag ska ta innan jag går ner. Tror ni jag klarar mej? Vanlig sticka

Vilken tid tog du det i fredags?

Om du tog det tidigt så tror jag du klarar dig.

Lycka till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in