Citat:
Ursprungligen postat av Adirwyn
Jag förstår inte riktigt det där med benso. Högdospreparat och lågdospreparat? Vart går gränsen, tog 3-4 ikto och 3 xanor torsdag och fredag. Mina föräldrar vill ej skicka in mig till polisen för att möjligvis få prick, men de vill gå på något "möte" där jag ska pissa typ. Och det blir tidigast på måndag. Tror ni jag har någon chans? Dricker skiitmycket vatten och kreatin och b-vitaminer. Borde det slå ut? Men iallafall, till mim huvudsakliga fråga. Är det "högdos" eller "lågdos"? Alla var 2 mgare. JÄTTEtacksam för svar!
(EDIT: Var exakt gränsen går vet jag inte om det finns någon klar definition på, men det är ändå hyfsat tydligt med de flesta benso som är vanligt förekommande i Sverige...)
Man kan säga att lågdos-benso är de vars vettiga doser är något fåtal milligram (dit hör både Iktorivil och Xanor) medan högdosbenso är de som man behöver tiotals milligram av för att få någon vettig effekt (t.ex. gamla goda diazepam/Stesolid/Valium, eller oxazepam/Oxascand/Sobril).
Ikto sitter dock i ganska länge, jag tvivlar starkt på att du klarar dig om du pissar på måndag, tyvärr. Kör på ditt vatten och kreatinin och dina B-vitaminer, men sker det på måndag är nog bästa taktiken att framför allt dricka en massa vatten samma dag som provet så det blir så utspätt som möjligt.
Förmodligen kommer de då att boka upp ett nytt prov eftersom det första är för vattnigt, men då har du åtminstone mer tid på dig att bli clean samt inga vattentäta (hehe) bevis mot dig.