2009-01-31, 18:18
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adirwyn
Jag förstår inte riktigt det där med benso. Högdospreparat och lågdospreparat? Vart går gränsen, tog 3-4 ikto och 3 xanor torsdag och fredag. Mina föräldrar vill ej skicka in mig till polisen för att möjligvis få prick, men de vill gå på något "möte" där jag ska pissa typ. Och det blir tidigast på måndag. Tror ni jag har någon chans? Dricker skiitmycket vatten och kreatin och b-vitaminer. Borde det slå ut? Men iallafall, till mim huvudsakliga fråga. Är det "högdos" eller "lågdos"? Alla var 2 mgare. JÄTTEtacksam för svar!

(EDIT: Var exakt gränsen går vet jag inte om det finns någon klar definition på, men det är ändå hyfsat tydligt med de flesta benso som är vanligt förekommande i Sverige...)

Man kan säga att lågdos-benso är de vars vettiga doser är något fåtal milligram (dit hör både Iktorivil och Xanor) medan högdosbenso är de som man behöver tiotals milligram av för att få någon vettig effekt (t.ex. gamla goda diazepam/Stesolid/Valium, eller oxazepam/Oxascand/Sobril).

Ikto sitter dock i ganska länge, jag tvivlar starkt på att du klarar dig om du pissar på måndag, tyvärr. Kör på ditt vatten och kreatinin och dina B-vitaminer, men sker det på måndag är nog bästa taktiken att framför allt dricka en massa vatten samma dag som provet så det blir så utspätt som möjligt.

Förmodligen kommer de då att boka upp ett nytt prov eftersom det första är för vattnigt, men då har du åtminstone mer tid på dig att bli clean samt inga vattentäta (hehe) bevis mot dig.
Senast redigerad av ImmanuelFjant 2009-01-31 kl. 18:53.
2009-01-31, 23:34
Bannlyst
Ursprungligen postat av Bajshund
Drog ca 1 gubbe affe onsdag 18.00 - 06.00. Sedan körde jag ca 0.4g fredag 20.00-22.00.
Om jag dricker mycket vatten och motionerar mycket och svettas mycket, hur stor är chansen att jag är ren då på måndagen, pisstid ca 10.00.

För övrigt ska jag dricka flera liter vatten innan testet och köra bvitamin. Fungerar där jag pissar utan att dom märker, men är det 100% att jag blir negativ då?

Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Det är nog lite halvknas, efter 2.5 dygn så är det nog
positivt....fast drick mycket och rör på dig så kan det nog gå bra.

I värsta fall så drick för mycket så du får göra om provet, lycka till.

Alright om jag skjuter upp det så det är ca 4.5 dygn tills jag ska pissa, bör jag klara detta då? om jag dricker överdrivet mycket vatten varje dag tills pisset. och även urinerar ett flertal gånger innan testet och precis innan jag gör testet? hur ser det då?
2009-02-01, 00:08
Medlem
drakflygares avatar
Citat:
Drog ca 1 gubbe affe onsdag 18.00 - 06.00. Sedan körde jag ca 0.4g fredag 20.00-22.00.
Om jag dricker mycket vatten och motionerar mycket och svettas mycket, hur stor är chansen att jag är ren då på måndagen, pisstid ca 10.00.

För övrigt ska jag dricka flera liter vatten innan testet och köra bvitamin. Fungerar där jag pissar utan att dom märker, men är det 100% att jag blir negativ då?

Alright om jag skjuter upp det så det är ca 4.5 dygn tills jag ska pissa, bör jag klara detta då? om jag dricker överdrivet mycket vatten varje dag tills pisset. och även urinerar ett flertal gånger innan testet och precis innan jag gör testet? hur ser det då?

DU kommer kanske klara dig på måndag, men tror inte det. Flyttar du upp det 4 dagar så kommer du definitivt klara dig.
2009-02-02, 12:43
Medlem
ctheys avatar
Hej
Kollade på baksidan av den grejen man pissar i och läste att den kollar
mdma, cocain, thc, benso och så något på mop.

vad betyder mop? morfin?
2009-02-02, 13:01
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cthey
Hej

vad betyder mop? morfin?

Ja, Opiater.
2009-02-02, 17:43
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cthey
Hej

vad betyder mop? morfin?
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men 150 mg Oxazepam och 5 stycken citodon (30/500), gav utslag på en sån sticka du beskrev, dock min egna sticka som bara jag kollar resultatet på.
Misstänker UP, med liknande sticka, så har några frågor.
Hur länge tar det egentligen till man blir ren, och är det samma som med cb, bara att dricka massa vatten så blir det ogiltigt?

Läste någonstans att man inte kollade efter oxazepam på standardstickor och trodde att kodeinet skulle vara ute efter någon dag. Men nu fem dagar senare är jag possitiv på båda.
Senast redigerad av suqa 2009-02-02 kl. 17:51.
2009-02-02, 17:58
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suqa
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men 150 mg Oxazepam och 5 stycken citodon (30/500), gav utslag på en sån sticka du beskrev, dock min egna sticka som bara jag kollar resultatet på.
Misstänker UP, med liknande sticka, så har några frågor.
Hur länge tar det egentligen till man blir ren, och är det samma som med cb, bara att dricka massa vatten så blir det ogiltigt?

Läste någonstans att man inte kollade efter oxazepam på standardstickor och trodde att kodeinet skulle vara ute efter någon dag. Men nu fem dagar senare är jag possitiv på båda.

Oxazepam visar på benzo som alla andra bensodiasepiner. Kolla upp halveringstider på det ämnet, lägg på ett halvt dygn sen kan du börja räkna ut hur snabbt du blir ren. CB är lite svårare, eftersom det är fettlösligt. Det verkar också vara extremt stora skillnader på hur snabbt man blir ren om man rökt cannabis, kanske har att göra med ämnesomsättning.
2009-02-02, 23:45
Bannlyst
Svårt att bli ren från CB på 3 - 4 dagar ? Om man har haft en lite kortare uppehåll?
Om man springer kanske 10 km varje o sen bastar kanske i 4 timmar
( sammanlagt 30 km och 12 timmar ) på 3 dagar och den fjärde så hydrerar man som fan? Och ätter nyttigt och inte för mkt gott dem dagarna?
Kan testa sen har en sticka liggandes hemma vill bara kolla med er sista stickan liksom.
2009-02-03, 15:34
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Oxazepam visar på benzo som alla andra bensodiasepiner. Kolla upp halveringstider på det ämnet, lägg på ett halvt dygn sen kan du börja räkna ut hur snabbt du blir ren. CB är lite svårare, eftersom det är fettlösligt. Det verkar också vara extremt stora skillnader på hur snabbt man blir ren om man rökt cannabis, kanske har att göra med ämnesomsättning.
Jag har hyffsad koll på hur det är med CB redan och var negativ på cb på mitt prov. Det jag undrar över är: 150 mg kodein och 150mg sobril (Oxazepam).
Antar att sobril är ett sk. högdospreparat och kan således dröja ett tag på att man blir ren på det, men kodeinet då? Har sökt...
2009-02-03, 16:53
Medlem
Hejsan!
Är en kille på 1.85, 70kg. Är en sån där som inte kan bli tjock utan är alltid smal. Antar att jag har bra metabolism. Jag har haft CB uppehåll i ca 5 månader nu pga lämp. Pissade idag och ska pissa igen om 14 dagar. Så jag tänkte ta en spliff antingen idag lr imorn lr är det så att jag kan göra både och? Skulle tro att jag kommer röka ca 0.3g av någon halvbra strain. (alltså 0.6 om jag kan röka 2 dagar)

Kommer jag kunna göra detta utan att visa positivt om 14 dagar? (kan skjuta upp till 17 dagar med bortförklaringar, min skippar helst det)
2009-02-03, 17:31
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laesarn
Hejsan!
Är en kille på 1.85, 70kg. Är en sån där som inte kan bli tjock utan är alltid smal. Antar att jag har bra metabolism. Jag har haft CB uppehåll i ca 5 månader nu pga lämp. Pissade idag och ska pissa igen om 14 dagar. Så jag tänkte ta en spliff antingen idag lr imorn lr är det så att jag kan göra både och? Skulle tro att jag kommer röka ca 0.3g av någon halvbra strain. (alltså 0.6 om jag kan röka 2 dagar)

Kommer jag kunna göra detta utan att visa positivt om 14 dagar? (kan skjuta upp till 17 dagar med bortförklaringar, min skippar helst det)

Det finns många faktorer för att bli ren. Du säger att du är smal och det är positvit iallafall. Enligt urinprovsguider så ska man kunna bli ren efter 3-6 dagar om man har rökt en gång!
Jag kan inte lova dig att du kommer bli ren utan faktorerna spelar som sagt mycket in och det är du som bestämmer själv.
Om jag var i din situation skulle jag nog rökt iallafall en gång men skulle ha rört mig samt dricka mycket vatten! Det är det enda jag kan ge dig!
2009-02-04, 16:06
Medlem
Har en liten fråga angående blod och droger

Om vi säger att jag har rökt cannabis som syns i blodet 12-24 timmar efteråt, visst är jag påverkad hela tiden tills substansen har renats ur blodet?

Och om jag äter tabletter innehållandes Diazepam som har halveringstid 36-200 timmar, betyder det då att jag inte får avtändning förens substansen är ute ur mitt blodomlopp? Och är jag under svag påverkan hela tiden substansen cirkulerar i blodet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in