2009-01-11, 17:47
Medlem
Ja, det var alkohol jag blev tagen för.
Det är leverporver kallas det (form av blodprover) och pisseprov. Anledningen är för att se om något missbruk finns, vilket det inte gör med tanke på att jag inte druckit alkohol sen jag gjorde detta dumma misstag. Det krävs 4 godkända prov inom loppet av en 6 månader period.
Ja, frågan kvarstår, Kommer de testa efter annat än alkohol eller? Och hur långt innan första provet bör man i så fall inte röka braj/hash för att vara 110% säker att klara sig?

MVH
2009-01-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelkuk
110% säker skulle jag då aldrig vara låter nojjigt dedär men varför vill du gå på drogtest ?

För att få slut på alla rykten som cirkulerar runt mig
2009-01-11, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nobben85
Ja, det var alkohol jag blev tagen för.
Det är leverporver kallas det (form av blodprover) och pisseprov. Anledningen är för att se om något missbruk finns, vilket det inte gör med tanke på att jag inte druckit alkohol sen jag gjorde detta dumma misstag. Det krävs 4 godkända prov inom loppet av en 6 månader period.
Ja, frågan kvarstår, Kommer de testa efter annat än alkohol eller? Och hur långt innan första provet bör man i så fall inte röka braj/hash för att vara 110% säker att klara sig?

MVH

För att vara på den säkra sidan ring dem o fråga när du ska lämna prov om det är inte sump prova ( att det ringer dig bara o du får komma dit direkt )
För att vara ännu mer säker rök inget förräns första prov o kolla om de letar efter nåt annat...
Pisseprov?, kan de kolla efter alkohol genom pisset?, dricker ej så jag vet inte.
Rök inget föräns första provet är mitt tips så kan du kolla hur och vad dem testar dig för!!!
Senast redigerad av roxs 2009-01-11 kl. 22:31.
2009-01-12, 02:05
Medlem
maiden_666s avatar
en snabb fråga bara, vad menas med lågdospreparat/högdospreparat inom benso? gärna ett exempel(alprazolam) med på vilket som är vad?
2009-01-12, 16:17
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maiden_666
en snabb fråga bara, vad menas med lågdospreparat/högdospreparat inom benso? gärna ett exempel(alprazolam) med på vilket som är vad?

Xanor är lågdospreparat med halveringstid på 6-12 tim och Diazepam 20-100 tim.

Här har du en tabell med halveringtider:

http://web4health.info/sv/answers/bio-benzo-overview.htm
2009-01-13, 20:49
Medlem
K-pists avatar
Kan soc kalla dit en för pissprov utan att förvarna?

För ca 5 månader sen gick jag på pissprov hos soc i 4 veckor och allt gick bra, inte hört något från dem sen dess. Nu idag ringde dom och ville ta ett möte med mig på fredag och reda ut lite saker och det jag undrar är om dom kan ge mig en mugg och skicka in mig på toa för att pissa utan att ha förvarnat innan om drogtest. Är jävligt nojig över detta för jag är osäker om jag är ren eller inte.
2009-01-13, 22:25
Medlem
Tja.
Polisen plockar folk på min skola, bla. folk som jag känner. Har dock valt att stanna hemma då jag rökte i söndags. Hur länge bör jag stanna hemma för att vara ren?
Rökte en gång i december, + söndags.
2009-01-13, 22:48
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpmycan
Tja.
Polisen plockar folk på min skola, bla. folk som jag känner. Har dock valt att stanna hemma då jag rökte i söndags. Hur länge bör jag stanna hemma för att vara ren?
Rökte en gång i december, + söndags.

Spela sjuk hela veckan så kommer du på måndag, då är du helt ren.
2009-01-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Spela sjuk hela veckan så kommer du på måndag, då är du helt ren.

Hmm, hade tänkt mig att festa till helgen dock. haha, en polare fyller 18. Om jag dricker vatten, pressar c-vitaminer osv, kan jag vara ren till fredag då?
2009-01-13, 22:59
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-pist
För ca 5 månader sen gick jag på pissprov hos soc i 4 veckor och allt gick bra, inte hört något från dem sen dess. Nu idag ringde dom och ville ta ett möte med mig på fredag och reda ut lite saker och det jag undrar är om dom kan ge mig en mugg och skicka in mig på toa för att pissa utan att ha förvarnat innan om drogtest. Är jävligt nojig över detta för jag är osäker om jag är ren eller inte.

Kan kan dom väl men om dom gör det så låtsas som att du inte kan pissa, men har du inte hört nått från dom på 5 månader och inget särskilt har hänt (typ att polisen tagit dig) så tror jag inte dom kommer be dig pissa.
2009-01-13, 23:18
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpmycan
Hmm, hade tänkt mig att festa till helgen dock. haha, en polare fyller 18. Om jag dricker vatten, pressar c-vitaminer osv, kan jag vara ren till fredag då?

Japp det kan du, du kan också vara ren idag. Du själv får ta risken. Det är så individuellt hur snabbt man blir ren. Antingen så festar du utan att knarka och klarar pissprovet. Eller så tar du en chansning och så kanske din resa genom drogernas baksida börjar.
2009-01-14, 00:52
Medlem
CoiloCs avatar
Jag har ställt frågan en hel del gånger tidigare i tråden, men inte fått något riktigt svar, så jag frågar igen.

Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får svar på analyser gjorda inom sjukvården?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in