2015-04-07, 23:40
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
200mg 48h innan då? kommer det vara positivt också? det är efter ett rätt långt missbruk så det har varit i mitt system ett halvår nu men går ner snabbt nu fram tills testet

har för mig att det dessutom fanns ett gränsvärde att allt under en viss gräns syns inte.
det kommer inte skickas på analys utan man får resultat direkt..

jag vet inte vilken typ av multisticka de använder men jag antar den kollar efter tramadol också. det är kommunala drogtester inom det sociala.

halveringstiden är ca 6 timmar. Sen 6 timmar till för ytligare en halvering av substansen att gå ut sen 6 timmar till tills det inte finns nåt kvar. Enkel matte. 200mg - 6 timmar. 100 mg 6 timmar. 50 mg - 6 timmar. 6 timmar 25 mg osv osv. För en dos vid ett tillfälle ungefär är det uträknat på. Finns det tram i dig och stickan kan känna av det så visar den positivt. Skulle det inte av någon anledning se nåt och det skickas till analys så hittar dem det oavsett mängd. Längre bruk så är halveringstiden ingen bra tabell.

Nu blev det mycket text men samma frågor ställs dag in och dag ut. Information finns det gott om
Om folk orkar söka.

Ps när jag jobba innom kommun fick vi ett papper med vad som testas innan det var dags. Men antar att ni inte får det.
2015-04-08, 11:02
Medlem
Skriver om min fråga här;

Citat:
Har rökt weed dagligen rätt länge. Men vart clean i ca ~1månad så tror jag borde vart helt clean sen tidigare.

Nu rökte jag 2 dagar rätt mycket, ena dagen i fredags (4 dagar sen) samt söndags (2dagar sen).

Ska skita i att gå dit imorgon och säga att jag glömde tömma brevlådan i tid bara.

ELLER, så ringer jag och säger att jag jobbar och inte kan komma, känns kanske bättre så det inte ser ut som att jag undviker det? Jag vet inte.

Hursomhelst, ska försöka få skjutet på i typ en vecka.

Hur gör jag för att bäst undvika torsk? Hur länge tror ni det sitter i? Tränar hårt som fan varje dag så det borde påskynda processen. Men sen tänkte jag försökte mörka det genom o dricka typ C-vitamin(?) och dricka oändliga mängder vatten så mina värden blir typ "negativa" för att jag har för mkt vatten i pisset, eller nåt åt det hållet, läst om det tidigare.

Tacksam för alla svar!
2015-04-08, 11:37
Medlem
Finns det någon risk att CLA (konjugerad linolsyra - http://sv.m.wikipedia.org/wiki/CLA) ger falskutslag på urinanalys hos Karolinska Institutet?

Min magkänsla säger att det knappast torde göra det, men skenet kan ju bedra.
2015-04-08, 13:08
Medlem
Fick lämna drogtest hos länsman för några månader sedan av olika anledningar, urin, saliv och blod. Har rökt weed 2-3ggr varje dag senaste halvåret, hade rökt bara några timmar innan jag var tvungen att lämna proven. Hade även dagen innan tagit 2x10mg iktriovil och 2 xanor (osäker på mg troligtvis 0,5st) vid samma tillfälle som jag rökte joppen - alltså bara några timmar innan.
Provresultaten visade absolut zero på B och thc-halten var 0,0011ug vilket ska vara extremt låg halt?
Hur är detta möjligt? Hade/har 0 tolerans på Benso och gräset jag brukat har alltid hållt standard+
Proverna skickades även på analys.
Så. Hur fan gick det till?!
2015-04-08, 13:15
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Längre bruk så är halveringstiden ingen bra tabell.

exakt. har brukat så länge så därför är jag orolig. och trot eller ej så har jag sökt som fan men hittar mest gammal information och inget konkret.
och ifall nu frågan ställts så många gånger borde ju nån kunna hjälpa mig här snabbt
jag ber på mina knän verkligen...
jag går ner med nästan 100mg om dagen och kommer sluta med 200mg 48h-72h innan alltså, är inte säker exakt på dag men jag tar ingen extra risk.
sen hade jag frågor om gränsvärden.
just tramadol hade jag för mig jag läst har ett högt gränsvärde.
att under en viss mängd syns inget.

och att det inte syns på vanliga multistickor som söker opiat, benso, amfetamin, thc, det vet jag också.
men tramadol är så vanligt nuförtiden att folk missbrukar så det är högst troligt att stickan kommer även söka efter tramadol. så jag har två frågor. dels om gränsvärdet och dels om 200mg hinner synas på 2-3 dygn.
nu tänker jag inte på halveringstiden eftersom den räknas från första och sista dos. inte efter ett långt missbruk... så jag vet inte hur jag ska räkna
och jag står på mina knän här nu o frågar er
o proverna skickas INTE på analys.
2015-04-08, 14:34
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasse1897
Fick lämna drogtest hos länsman för några månader sedan av olika anledningar, urin, saliv och blod. Har rökt weed 2-3ggr varje dag senaste halvåret, hade rökt bara några timmar innan jag var tvungen att lämna proven. Hade även dagen innan tagit 2x10mg iktriovil och 2 xanor (osäker på mg troligtvis 0,5st) vid samma tillfälle som jag rökte joppen - alltså bara några timmar innan.
Provresultaten visade absolut zero på B och thc-halten var 0,0011ug vilket ska vara extremt låg halt?
Hur är detta möjligt? Hade/har 0 tolerans på Benso och gräset jag brukat har alltid hållt standard+
Proverna skickades även på analys.
Så. Hur fan gick det till?!

undrar jag med. Kan väl ändå inte stämma
2015-04-08, 14:36
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
exakt. har brukat så länge så därför är jag orolig. och trot eller ej så har jag sökt som fan men hittar mest gammal information och inget konkret.
och ifall nu frågan ställts så många gånger borde ju nån kunna hjälpa mig här snabbt
jag ber på mina knän verkligen...
jag går ner med nästan 100mg om dagen och kommer sluta med 200mg 48h-72h innan alltså, är inte säker exakt på dag men jag tar ingen extra risk.
sen hade jag frågor om gränsvärden.
just tramadol hade jag för mig jag läst har ett högt gränsvärde.
att under en viss mängd syns inget.

och att det inte syns på vanliga multistickor som söker opiat, benso, amfetamin, thc, det vet jag också.
men tramadol är så vanligt nuförtiden att folk missbrukar så det är högst troligt att stickan kommer även söka efter tramadol. så jag har två frågor. dels om gränsvärdet och dels om 200mg hinner synas på 2-3 dygn.
nu tänker jag inte på halveringstiden eftersom den räknas från första och sista dos. inte efter ett långt missbruk... så jag vet inte hur jag ska räkna
och jag står på mina knän här nu o frågar er
o proverna skickas INTE på analys.

Skjut upp provet för du hinner nog inte bli ren. Säg att du är sjuk eller vad som. Eller när du är där så "kan du inte få ut något" så får du återkomma. Köpa lite tid.
2015-04-08, 14:47
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Skjut upp provet för du hinner nog inte bli ren. Säg att du är sjuk eller vad som. Eller när du är där så "kan du inte få ut något" så får du återkomma. Köpa lite tid.

det är desvärre omöjligt i mitt fall. jag har inget val. jag måste lämna urinprov och jag kan inte skjuta upp det, utan får då ta smällen och konsekvenserna helt enkelt... fan..
provet är dock inte förrän nästa vecka, vet inte exakt dag ännu, men tisdag eller onsdag är 99% chans.
så visst kan jag sluta CT nu och vara ren då. men jag får otroliga serotonerga utsättningssymptom.
jag får inga opioid-abstis, utan enbart serotonerga.
har SSRI liggande sen tidigare; som lindrar; men det tar ju lång tid innan dom börjar verka dom har ingen akut insättning som tramadol...
får se hur jag gör.
men då har jag fått svar på min fråga iallafall. 48-72h räcker EJ för att bli ren.
tack.
då får jag göra mitt bästa helt enkelt att klara ut utsättningen.. för jag har inte råd att pissa positivt.
Senast redigerad av neurogen 2015-04-08 kl. 14:53.
2015-04-08, 16:25
Medlem
Citat:
undrar jag med. Kan väl ändå inte stämma

Jag är rädd att det gör de! Kan tillägga att jag inte hade tränat ett smack 2-3 månader innan händelsen heller, bara legat på soffan i stort sett. Har dock fysiskt krävande jobb
2015-04-08, 16:57
Medlem
neurogens avatar
Citat:
då får jag göra mitt bästa helt enkelt att klara ut utsättningen.. för jag har inte råd att pissa positivt.

testar köra endast 300mg idag. har bunkrat upp med en liter vodka och stoppat i mig lite SSRI.
klarar jag bara idag, så är imorgon mycket enklare. för då kan jag ju köra 300mg imorgon också.
och hinna bli fri tidigare än väntat... för 5 dygn måste väl räcka från sista dos till urinprov.. att det skall bli negativt... right??
håll tummen för mig.. tack.
<3
2015-04-09, 02:16
Medlem
Snubben1s avatar
Kan man pissa negativt på stickan men ändå så kan de synas positivt på analys? Jag menar ifall thc värdet är så låg så att det inte syns på stickan och att det kan ändå synas på analys för det?

om det är inte så , så är min fråga såhär : Vad syns thc längst på? Urinprov eller analys ? tack för svar
2015-04-10, 01:58
Medlem
T-L-Ks avatar
Tänkte ta en mindre mängd amfetamin (0.2-0.4) på lördag då jag har tänkt dra på fest. Kommer ta sista bomben senast kl 20:00 och kommer lämna urinprov 15:20 på tisdag. Kommer även att hydrera mig lagomt mycket innan jag lämnar provet. (2-3 liter vatten som dricks under tre timmar innan provet lämnas)

Min fråga är helt enkelt, hur säker kan jag vara på att lämna negativt på en urinscreening?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in