2015-12-15, 23:22
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelsvila
Men arbetsgivaren meddelas om detta, eller hur funkar det?

Såg din papperskorgade tråd och kände mig tvungen att svara.

Jag fick också göra drogtest hos just Previa inför min nuvarande anställning. Har en skada som gör att jag äter kodein (som syns som morfin) mot smärta. Jag berättade både detta för arbetsgivaren innan samt för Previa direkt vid provet. De kollade då mina journaler med mitt medgivande och jag fick jobbet.

Dock: Kräver din tjänst också psykologisk utvärdering? Har du i så fall redan godkänts på denna? Med de medicinerna känns det som att det är där det kan fallera, på mitt jobb är de så petiga att folk med sömnproblem, som har varit med om något tragisk under de senaste fem åren eller en diagnos inte godkänns.

Om du inte ska till psykolog behöver du inte oroa dig. Deogtestet får ge utslag för de droger du får utskrivet lagligt.
2015-12-16, 11:07
Medlem
Angelsvilas avatar
[quote=SkepticalHippo|55729311]Såg din papperskorgade tråd och kände mig tvungen att svara.

Jag fick också göra drogtest hos just Previa inför min nuvarande anställning. Har en skada som gör att jag äter kodein (som syns som morfin) mot smärta. Jag berättade både detta för arbetsgivaren innan samt för Previa direkt vid provet. De kollade då mina journaler med mitt medgivande och jag fick jobbet.

Dock: Kräver din tjänst också psykologisk utvärdering? Har du i så fall redan godkänts på denna? Nej inga psykologiska tester överhuvudtaget. De sa det var en rutinundersökning plus drog/Säpokontroll. Jag har haft tidigare depressioner och i perioder ångest men varit stabil länge därav jag överväger att ta tjänsten. Dock vill jag inte de ska kolla i mina journaler då är jag ännu mer rökt 😁⛄️
2015-12-16, 14:55
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelsvila
Nej inga psykologiska tester överhuvudtaget. De sa det var en rutinundersökning plus drog/Säpokontroll. Jag har haft tidigare depressioner och i perioder ångest men varit stabil länge därav jag överväger att ta tjänsten. Dock vill jag inte de ska kolla i mina journaler då är jag ännu mer rökt 😁⛄️

Då borde det vara lugnt

Det du kan göra för att förebygga att de kollar upp "för mycket" kring medicinerna är att ta med dig ett utdrag från Apoteket på dina uthämtade recept. Då har du ett bevis på en gång. Du kan få det på ett apotek eller, om du har skrivare, logga in på Mina Sidor på apoteket.se för att hämta utdragen.

Jag kom ihåg efter att jag skrivit förra inlägget att de inte alls kollade mina journaler, de ringde min läkare för att bekräfta att hon verkligen skrivit ut det. Antar att de kan ha frågat om anledningen till medicinen. Om du träffar din läkare innan testet, så berätta då för denna att Previa kan komma att kontakta henne/honom och förklara att det är viktigt för dig att det, om Previas läkare frågar, nämns i samtalet att du är på bättringsvägen och att h*n inte ser något hinder för att du arbetar.

Jag tror inte du behöver vara orolig. Stort lycka till
2015-12-16, 21:33
Medlem
SNÄLLA Hjälp Angående Pissprov, Samt spårningstider !!! Läs Snälla !!!

Först tänkte ja fråga då jag ska lämna mitt första pissprov om 6 dagar, har köpt sån där pump som folk använder alltså vanlig sprutpump ja köpte på apoteket, finns det nån som använt sån när ni lämnat ? ? kollar dom utav bara fan när man ska lämna ? ?

Sen undrar jag hur länge Tram sitter i pisset , samt den här nya RC Benzon 3-hydro . . . .

Men viktigast är fråga 1 , och har du pissat med nått annat sätt och klarat dig så dela gärna med dig av hur du gjorde skulle uppskattas djupt !!!! Tack för ni läser bröder till bröder !!!
2015-12-17, 02:56
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wamielove
Först tänkte ja fråga då jag ska lämna mitt första pissprov om 6 dagar, har köpt sån där pump som folk använder alltså vanlig sprutpump ja köpte på apoteket, finns det nån som använt sån när ni lämnat ? ? kollar dom utav bara fan när man ska lämna ? ?

Sen undrar jag hur länge Tram sitter i pisset , samt den här nya RC Benzon 3-hydro . . . .

Men viktigast är fråga 1 , och har du pissat med nått annat sätt och klarat dig så dela gärna med dig av hur du gjorde skulle uppskattas djupt !!!! Tack för ni läser bröder till bröder !!!

Rc benso vågar jag inte uttala mig om på test. Tram däremot kan du räkna med spårtid åtminståne 5 dagar och det är om du tagit en liten dos.

Lycka till att blåsa dem med en såndär pump , de står ju å kollar på dig dör du pissar.
Jag tror det kan vara kört tyvärr.

Men det är upp tidigt på morgonen bälg i dig satans med vatten och pissa ur dig hemma. Vid prov dags pissar du det första som kommer i toan det mellersta av urinen i koppen och sedan det sista i toan. Köp en påse kreatin å börja använda det också så de inte gnäller på att de nivåerna är låga.

Lycka till

Mvh
2015-12-17, 08:59
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wamielove

RC benzo tror jag inte syns alls men tramadolen gör. Dra en lögn att du hade jävligt ont i ryggen och fick ett par tramadol av en vän. Det körde jag med och det funkade. och jag gjorde testet på mitt jobb
2015-12-17, 16:23
Medlem
Hej har rökt 10g på två veckor tills den 11e december, kan jag vara ren i pisset den 22a december om jag ska pissa på Maria ungdom?
2015-12-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F1LLE
Hej har rökt 10g på två veckor tills den 11e december, kan jag vara ren i pisset den 22a december om jag ska pissa på Maria ungdom?

Kort svar : Nej
2015-12-17, 21:25
Medlem
Hey ! Nu är det så att jag lämnar UP två gånger i veckan ( labbprover ) pga att jag har en övervakning igång och jag undrar syns Kratom harts 15x ? tacksam för svar
2015-12-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltlocomannen
Hey ! Nu är det så att jag lämnar UP två gånger i veckan ( labbprover ) pga att jag har en övervakning igång och jag undrar syns Kratom harts 15x ? tacksam för svar

Inte vad som framgår i denna tråden (FB) Kratom (Mitragyna speciosa) - tråden

Säker källa: Flashback

Mvh
2015-12-18, 02:25
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
http://www.rmv.se/fileadmin/RMVFiles/pdf/IF202.013.pdf

Rättsmedicinalverket, gränsvärden, lista, narkotika, droger, blod, urin, rmv

Tänkte bara lägga den så folk som googlar hittar länken.. Letade själv i någon timme nyss.. kan varar bra o veta!
2015-12-18, 03:34
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
någon som rykt på blodprov när de tagit xanor eller amfetamin? Hur många dagar innan tog drogen när du fick lämna blod?
Försöker hitta lite info om hur lång tid de båda drogerna sitter i blodet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in