Citat:
Ursprungligen postat av
Angelsvila
Nej inga psykologiska tester överhuvudtaget. De sa det var en rutinundersökning plus drog/Säpokontroll. Jag har haft tidigare depressioner och i perioder ångest men varit stabil länge därav jag överväger att ta tjänsten. Dock vill jag inte de ska kolla i mina journaler då är jag ännu mer rökt 😁⛄️
Då borde det vara lugnt
Det du kan göra för att förebygga att de kollar upp "för mycket" kring medicinerna är att ta med dig ett utdrag från Apoteket på dina uthämtade recept. Då har du ett bevis på en gång. Du kan få det på ett apotek eller, om du har skrivare, logga in på Mina Sidor på apoteket.se för att hämta utdragen.
Jag kom ihåg efter att jag skrivit förra inlägget att de inte alls kollade mina journaler, de ringde min läkare för att bekräfta att hon verkligen skrivit ut det. Antar att de kan ha frågat om anledningen till medicinen. Om du träffar din läkare innan testet, så berätta då för denna att Previa kan komma att kontakta henne/honom och förklara att det är viktigt för dig att det, om Previas läkare frågar, nämns i samtalet att du är på bättringsvägen och att h*n inte ser något hinder för att du arbetar.
Jag tror inte du behöver vara orolig. Stort lycka till