Citat:
Greetings! Hoppas nån är inne i denna tråden och läser/svarar.
Jag är på väg att börja ett nytt jobb och fick på intervjun idag reda på att jag kommer drogtestas. Jobbet startar om 14 dagar, och pisstestet skulle komma i dagarna efter det som jag fattade det (lite random alltså, svårt att vara "sjuk" på rätt dag).
Problemet (såklart) är att jag rökt gräs 5-6 gånger i veckan i 3-4 år. Givetvis i varierande styrka och mängd men jag har mer eller mindre varit stenad de flesta dagar på året. Mycket oftare än jag varit nykter.
Min fråga är då, är det ens nån idé att jag försöker klara detta? Ska jag börja träna och dricka och följa alla tips här i tråden eller är det hopplöst? Förstår att det är individuellt men jag tänkte ändå fråga lite allmänt, eftersom att lyckas få rent 4 års rökande på två veckor känns lite långsökt? Finns det ens en chans?
Jag är 184, väger runt 77kg och har är allmänt ganska tanig och har bra förbränning, även om ölmagen börjar göra sig påmind nuförtiden.
Edit: kan också passa på att fråga, jobbet är kommunalt - finns det någon chans att polis/myndigheter blandas in om det blir ett positivt test?
Jag är på väg att börja ett nytt jobb och fick på intervjun idag reda på att jag kommer drogtestas. Jobbet startar om 14 dagar, och pisstestet skulle komma i dagarna efter det som jag fattade det (lite random alltså, svårt att vara "sjuk" på rätt dag).
Problemet (såklart) är att jag rökt gräs 5-6 gånger i veckan i 3-4 år. Givetvis i varierande styrka och mängd men jag har mer eller mindre varit stenad de flesta dagar på året. Mycket oftare än jag varit nykter.
Min fråga är då, är det ens nån idé att jag försöker klara detta? Ska jag börja träna och dricka och följa alla tips här i tråden eller är det hopplöst? Förstår att det är individuellt men jag tänkte ändå fråga lite allmänt, eftersom att lyckas få rent 4 års rökande på två veckor känns lite långsökt? Finns det ens en chans?
Jag är 184, väger runt 77kg och har är allmänt ganska tanig och har bra förbränning, även om ölmagen börjar göra sig påmind nuförtiden.
Edit: kan också passa på att fråga, jobbet är kommunalt - finns det någon chans att polis/myndigheter blandas in om det blir ett positivt test?
Citat:
Kan lägga in in fråga till, som det verkar enligt tråden är pisseprov för jobb ofta oövervakade (har inga "prickar" eller tidigare trubbel med droger och myndigheter). Med tanke på min situation (4 års dagligt rökande vs. pisseprov om två veckor), är då min bästa chans att klara detta att sluta röka nu och dricka/träna/äta rätt, eller är det att skaffa typ en sån här http://smoketower.com/420-lifestyle/...nUrin-set.html eller bara en påse med syntetiskt urin eller nått och försöka trixa med? Är det någon som har haft ett övervakat pissprov i samband med anställning?
Tja! Just nu ser det ganska mörkt ut ja men jag tror nog att du är motiverad till att börja simma/basta och dricka ett par glas vatten i timmen.
Jag har tyvärr inte så många tips men jag håller tummarna för jag känner mig lite fucked också just nu. Men nej, det finns inte någon risk att de blandar in polis/myndigheter vid ett positivt test vid anställning.
Om jag får fråga för jag är i samma situation och är väldigt orolig? Vad är det för jobb? Du kan svara på PM. Ska nämligen göra ett prov själv i dagarna.
Lycka till