2015-03-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greedy Genius
Greetings! Hoppas nån är inne i denna tråden och läser/svarar.

Jag är på väg att börja ett nytt jobb och fick på intervjun idag reda på att jag kommer drogtestas. Jobbet startar om 14 dagar, och pisstestet skulle komma i dagarna efter det som jag fattade det (lite random alltså, svårt att vara "sjuk" på rätt dag).

Problemet (såklart) är att jag rökt gräs 5-6 gånger i veckan i 3-4 år. Givetvis i varierande styrka och mängd men jag har mer eller mindre varit stenad de flesta dagar på året. Mycket oftare än jag varit nykter.

Min fråga är då, är det ens nån idé att jag försöker klara detta? Ska jag börja träna och dricka och följa alla tips här i tråden eller är det hopplöst? Förstår att det är individuellt men jag tänkte ändå fråga lite allmänt, eftersom att lyckas få rent 4 års rökande på två veckor känns lite långsökt? Finns det ens en chans?

Jag är 184, väger runt 77kg och har är allmänt ganska tanig och har bra förbränning, även om ölmagen börjar göra sig påmind nuförtiden.

Edit: kan också passa på att fråga, jobbet är kommunalt - finns det någon chans att polis/myndigheter blandas in om det blir ett positivt test?

Citat:
Ursprungligen postat av Greedy Genius
Kan lägga in in fråga till, som det verkar enligt tråden är pisseprov för jobb ofta oövervakade (har inga "prickar" eller tidigare trubbel med droger och myndigheter). Med tanke på min situation (4 års dagligt rökande vs. pisseprov om två veckor), är då min bästa chans att klara detta att sluta röka nu och dricka/träna/äta rätt, eller är det att skaffa typ en sån här http://smoketower.com/420-lifestyle/...nUrin-set.html eller bara en påse med syntetiskt urin eller nått och försöka trixa med? Är det någon som har haft ett övervakat pissprov i samband med anställning?

Tja! Just nu ser det ganska mörkt ut ja men jag tror nog att du är motiverad till att börja simma/basta och dricka ett par glas vatten i timmen.

Jag har tyvärr inte så många tips men jag håller tummarna för jag känner mig lite fucked också just nu. Men nej, det finns inte någon risk att de blandar in polis/myndigheter vid ett positivt test vid anställning.

Om jag får fråga för jag är i samma situation och är väldigt orolig? Vad är det för jobb? Du kan svara på PM. Ska nämligen göra ett prov själv i dagarna.

Lycka till
2015-03-20, 10:37
Medlem
Hej alla flashbackare!

Fick nyligen beskedet att jag ska göra urinprov. De vill att jag ska pissa snart, vet dock inte hur snart men senast den 31.

Vet ej hur de utför sina prov i samband med anställning men jag utgår ifrån att jag kommer göra det på plats eller hemma, dock är inte detta det viktiga utan det viktiga för är att vara ren.

Nu kommer till mina senaste tillfällen.

Rökte två spliffar igår (0.4) en hel själv samt ett par bloss på den andra.
Innan dess rökte jag gåsar på totalt 1g mellan lördags/söndags den 7-8 mars.

Ska börja köra citron och hela det köret nu men jag undrar ifall man hinner bli ren tills senast 31?

Tack på förhand
Senast redigerad av Thaiwai 2015-03-20 kl. 10:40.
2015-03-20, 18:36
Medlem
Om de under en arbetsintervju formulerar sig såhär "hur skulle du ställa dig till att göra ett drogtest?", hur stor är sannolikheten att jag faktiskt måste pissa? Självklart svarade jag att det inte var några problem *host*!

Frågar de bara sånt för att skrämma bort junkies eller är risken stor att man faktiskt måste pissa för att få jobbet? En polare jobbar på samma företag men är anställd via manpower, verkade på honom som att han inte hade behövt göra test. Han hade även snackat med folk som jobbat 2 år utan att ha hört av något om nån test.

Vet inte om jag ens skulle hinna bli ren isåfall, tjänsten börjar typ v.14 och rökte i tisdags natt senast. Har rökt ca 2-4 gånger i veckan i rätt många månader..
Senast redigerad av LanceHardwood 2015-03-20 kl. 18:42.
2015-03-20, 20:42
Medlem
Om man tagit 0,5 mg xanor, hur lång tid tar det innan det inte längre syns på UP? går på oregelbundna kontroller men kände att ångesten var väldigt stark så droppade 0,5 mg bara. Tacksam för svar !
2015-03-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LanceHardwood
Om de under en arbetsintervju formulerar sig såhär "hur skulle du ställa dig till att göra ett drogtest?", hur stor är sannolikheten att jag faktiskt måste pissa? Självklart svarade jag att det inte var några problem *host*!

Frågar de bara sånt för att skrämma bort junkies eller är risken stor att man faktiskt måste pissa för att få jobbet? En polare jobbar på samma företag men är anställd via manpower, verkade på honom som att han inte hade behövt göra test. Han hade även snackat med folk som jobbat 2 år utan att ha hört av något om nån test.

Vet inte om jag ens skulle hinna bli ren isåfall, tjänsten börjar typ v.14 och rökte i tisdags natt senast. Har rökt ca 2-4 gånger i veckan i rätt många månader..
Det är en standardfråga, det är inte så att de utgår ifrån från hur du reagerar på frågan men ifall det skulle komma ska du veta att de har rätt till att ta urinprov.

Fick också en liknande fråga fast lite mer långtgående, i och med jag snart kommer få en anställning med att hantera ungdomar frågade de mig om mitt umgänge om jag har haft kriminellt umgänge samt om jag någon prövat några droger. Nu frågade de dock min referens angående umgänget men drogerna frågade de bara snabbt. Men i och med man ska arbeta med människor, ungdomar i mitt fall är drogtest mer eller mindre regel nu för tiden.
I övrigt fall ser det ganska mörkt för dig om du ska göra urinprov innan anställning, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Jantreiber
Om man tagit 0,5 mg xanor, hur lång tid tar det innan det inte längre syns på UP? går på oregelbundna kontroller men kände att ångesten var väldigt stark så droppade 0,5 mg bara. Tacksam för svar !
Räkna med 2 dagar iallafall.
2015-03-20, 21:05
Medlem
det är ju helg nu så det kan ju tidigast bli på måndag, alltså 3 dagar, borde vara lugnt va? 0,5 mg xanor och inte tagit de på flera månader tidigare
2015-03-20, 21:37
Medlem
Citat:
det är ju helg nu så det kan ju tidigast bli på måndag, alltså 3 dagar, borde vara lugnt va? 0,5 mg xanor och inte tagit de på flera månader tidigare
Alltså, om jag var du skulle jag inte oroat mig det minsta om det inte slår till på måndag vilket jag starkt tvivlar på. Oroa dig inte kompis, du är ganska safe.

Sen kan du försöka räkna in flera faktorer till varför de inte ska ta på måndagen, nästan slutet på månaden, vem har cash? Vilka brukar de ta in på måndagar? De som väntat på att pissa under helgen och liknande t ex. Så ja, du ser vart jag försöker komma

Trevlig helg!
2015-03-20, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Alltså, om jag var du skulle jag inte oroat mig det minsta om det inte slår till på måndag vilket jag starkt tvivlar på. Oroa dig inte kompis, du är ganska safe.

Sen kan du försöka räkna in flera faktorer till varför de inte ska ta på måndagen, nästan slutet på månaden, vem har cash? Vilka brukar de ta in på måndagar? De som väntat på att pissa under helgen och liknande t ex. Så ja, du ser vart jag försöker komma

Trevlig helg!

Ja tack för svaret.

Desamma
2015-03-21, 16:16
Medlem
Tja!

Fick hem ett brev av transportstyrelsen. Det gick ut på att de ska kolla om jag "lever ett nyktert liv". De ska kontakta soc och jag får antagligen pissa. Fick brevet på onsdag hur lång tid kommer det troligen ta innan soc kontaktar mig?
2015-03-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elosess
Tja!

Fick hem ett brev av transportstyrelsen. Det gick ut på att de ska kolla om jag "lever ett nyktert liv". De ska kontakta soc och jag får antagligen pissa. Fick brevet på onsdag hur lång tid kommer det troligen ta innan soc kontaktar mig?
Tog över en månad för soc att kontakta mig när jag fick ett sådant brev iaf så det är inga problem att hinna bli ren tills dess.
2015-03-22, 03:08
Medlem
RullaDens avatar
hej

rökte sisådär en 4 totalt mellan 3-8 mars sedan en 1 spliff i torsdags. Ska pissa nu i veckan i samband med en anställning. Det kanske är oövervakat men jag vill utgå från att vara ren. Har kört detox (vatten, citron, motion och vätskedrivande) i massor sedan fredag. Har jag chans till att bli ren eller ska jag fixa en polares urin och hoppas att drt är oövervakat?

Ca 67kg 172 cm

tack på förhand
Senast redigerad av RullaDen 2015-03-22 kl. 03:30.
2015-03-22, 09:06
Medlem
suprorets avatar
Citat:

Inte ens säkert att det syns om du har tur, kommer ihåg en gång då jag tog nån mg xanor och var ändå negativ dagen efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in